-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Trillar in i tråden.
BF 24april har en dotter på 2år. -
Smart men äger ingen bil ;P och jag e sämst på att ljuga så säger jag det så blir de följdfrågor på det;Pagirlnamedbill skrev 2014-09-30 11:58:22 följande:
Om du har bil ta med bilen då kan du skylla på det. Eller säg att du har någon koll på sjukhuset dagen efter och inte kan dricka innan eller nåt liknande ^^
Ahh smart:) bara dem typ inte " ja du skulle ha alkoholfri öl va?" När dem serverar;PJhjärtaK skrev 2014-09-30 13:20:39 följande:Jag beställde samtidigt vid bordet, beställde då öl. Sen gick jag för att "pudra näsan" och på vägen tog jag tag i vår servitör och bad henne att byta ut min beställning till en alkoholfri öl upphälld i ett glas. Ingen misstänkte faktiskt. Samma sak kan du ju göra med ett glas vin eller en drink. Det kluriga blir om någon annan vill smaka på ditt glas, då är det ju kört
Är en till gravid vid bordet så är fler som ska ha alkoholfritt!
Fasen så klurigt alltså! Med sonen var de mest hemma fester o då kunde ja typ dricka vatten ur vinglas utan att folk fatta;P -
Så spännande:) och mysigt att få följa dem små! En kollega väntar tvillingar oxå!!JhjärtaK skrev 2014-09-30 13:37:25 följande:
Jag var hos min bm idag igen och fick nu nya "programmet" för hur våra träffar kommer att se ut. Stor skillnad kan jag säga. När det bara var en bebis så skulle jag dit i vecka 25, sen i 30 och sen typ varannan vecka från v 35 och framåt. Nu kommer jag förutom att gå till specMVC varannan vecka för UL också gå till min bm varannan vecka för uppföljning av blodtryck, protein i urinet, sf-mått och hjärtljud. Jesus vad jag kommer att hänga mycket på mvc!
Tyvärr så fick vi inte lyssna på hjärtljuden min bm sa att hennes apparat var ev för dålig och då skulle vi bara bli oroliga i onödan. Men jag skall på läkarkontroll redan nästa vecka igen så då får vi lyssna eller se igen
Nu förstår jag än mer att vi hade två (eller ja de var ju bara en visade det sig) riktiga troll i förra tråden som sa sig vänta två respektive tre. På trillingpersonen misstänkte jag redan när hon inte kunde förklara varför hennes bm ville göra ett VUL utan sa något svävande om att hon var så stor om magen. Jag menar herregud, det finns ju många som är så svullna i början att de ser ut att vara i sjätte månaden och inte brukar deras bm göra ett VUL då för att se att där inte är fler. Jaja, bara en parentes, skönt att slippa den personen här
-
Vi har börjat få ut mer och mer med att vi väntar barn.
Jag och min man har varit tillsammans i 5 år nu i somras tog jag mitt efterlängtade körkort.
Så för vår del tyckte vänner och bekanta inte att det var konstigt att jag aldrig tagit ett glas vin eller så för har ju 5 år att köra in för min man.
Den 16 ska vi in och göra kub ( ultraljudet) vi har i vecka 7 sätt en liten svart prick och ett tickande hjärta pg av en mindre blödning åkte jag in på kk.
Nu har vi som sagt en dotter på 2 år och jag är barnvagns nörd har fler än vad jag behöver.
Men skulle jag rek en bra redig vagn för Blandad terräng hade kronan duo varit mitt val eller brio happy. -
Är det den här modellen du tänker köpa? Jag älskar den här färgen, så snygg! Men vågar man beställa från Holland? Hur funkar det? Hur menar du med adapter för bilstol?Bell13 skrev 2014-09-28 08:03:36 följande:Jag har börjat shoppa lite babykläder. Kommer gå bananas när vi gjort rul. Vi har också börjat kolla på spjälsäng, hur tänker ni andra gällande dyr eller billig? Jag har aldrig köpt dyr spjälsäng men tycker att Stokkes är väldigt snygg. Men är det värt priset?
Vi har bestämt oss för en Bugaboo camelion 3 och tänkte köpa den via babyplus verkar som den landar på straxt under 10000 kr med tillbehör och adapter för bilstol samt frakt. Rätt överkomligt tycker jag.
www.babyplus.nl/nl/p-bugaboo+cameleon+sup3+classic+navy+blue-2106 -
Idag har jag varit på kub. Var så sjukt nervös att jag höll på att kräkas. Det visade sig vara jättebra, 1:14000! Så jag o mannen bestämde oss för att skippa nipt blodprovet. Nu kan jag äntligen slappna av lite och njuta av graviditeten. Såå skönt :)
-
Madde10: grattis till fina siffror, vad skönt :)
-
Jag vet mängder m människor som köpt därifrån :)mandalii skrev 2014-09-30 15:28:34 följande:
Är det den här modellen du tänker köpa? Jag älskar den här färgen, så snygg! Men vågar man beställa från Holland? Hur funkar det? Hur menar du med adapter för bilstol?
www.babyplus.nl/nl/p-bugaboo+cameleon+sup3+classic+navy+blue-2106
-
Super enkelt att beställa från Holland.mandalii skrev 2014-09-30 15:28:34 följande:
Är det den här modellen du tänker köpa? Jag älskar den här färgen, så snygg! Men vågar man beställa från Holland? Hur funkar det? Hur menar du med adapter för bilstol?
www.babyplus.nl/nl/p-bugaboo+cameleon+sup3+classic+navy+blue-2106
Du mailar din beställning BP är jätte bra vid reklamation också.
Vi har bl.a. En Bugaboo donkey super nöjd också beställd från Holland. -
Jag funderar på att beställa en joolz från BP. Har oxå hört väldigt många som beställt därifrån och alla verkar supernöjda så det känns ju rätt säkert att beställa därifrån