Inlägg från: amandanS |Visa alla inlägg
  • amandanS

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag är vägd på inskrivningen och runt v 30.. Men inget mer.. Och runt v 30-32 så hade jag gått upp prick 10kg, vilket hon tyckte var precis lagom.. Sedan inte varit något mer snack om det, vilket jag tycker är skönt som tycker det är lite jobbigt! Väger mig inte hemma heller...

Nyss hemkommen från bm, sf mått på 38, fixerad bebi.. och lite högt blodtryck helt plötsligt.. Blodtrycket trodde hon hängde ihop med att förlossningen troligen närmar sig.. Fick veta enligt journalen att jag tydligen var öppen 1,5 cm i lördags, det uppfattade aldrig jag där och då med värkarna.. Då är det säkert slemproppen som gått i omgångar sedan i lördags..

Nu går man ju verkligen och bara väntar och hoppas på att det ska dra igång på riktigt.. :)

• amandanS
    ArdnasK skrev 2015-03-18 09:44:23 följande:

Jag har också drömt konstiga drömmar...bla att bebisen är född o att jag glömmer att amma henne o ta hand om henne!!:/

Liknande har jag med drömt nyligen, kom på när barnet var något dygn att han bara sovit så glömt ge honom mat..... och att vi lämnade barnet i babyskyddet hemma, balanserad på soffans armstöd(!?). Han sov ju i alla fall så då behövde vi ju inte ta med honom när vi skulle åka iväg.....
  • amandanS
    Emmadee skrev 2015-03-18 13:14:40 följande:

Är 3 veckor innan BF verkligen att gå hem från jobbet tidigt? Har fått flera kommentarer på jobbet, men oj, ska du gå hem så tidigt. Kommer det inte bli långtråkigt att gå hemma såå länge. Här ska man tydligen jobba fram till att man föder...

Jag tycker det ska bli skönt med några veckors ledigt. Det är vår, jag har hus och trädgård att pyssla med, om jag orkar. Jag har en son som jag ser fram emot att få umgås med på eftermiddagarna när han kommer hem från skolan. Jag bara längtar efter att få vara hemma. Snälla säg att det inte är något fel med det

Jag tycker inte det är fel! Visserligen har jag gått hemma typ halva graviditeten, men med tanke på värk och humör som graviditeten dragit med sig så förundras jag över hur kvinnor orkar jobba till dagarna innan bf! Jag går in i v 38 imorgon och känner mig helt färdig som gravid och har gjort ett tag och hade nog brutit ihop mer än vad jag redan gör om jag skulle hanterat ett jobb också :S

Gå hem med gott samvete och njut av det! :)
  • amandanS

Mitt SF-mått låg på 38 i tisdags, går in i v 38 idag.. Ligger precis under övre strecket :)

• amandanS

Och min mage har helt plötsligt vänt från att ha varit trög i magen hela graviditeten till att behöva springa på toaletten 2-4ggr/dag senaste 3 dagarna!

• amandanS
    Anonym (??) skrev 2015-03-19 08:55:57 följande:

Ska köpa russin idag tänkte jag och se om de kanske hjälper lite.

Torkade aprikoser har fått igång min mage innan! :)
  • amandanS
    LillaSandy skrev 2015-03-19 13:24:27 följande:

Vet ni om man kan fästa basen till brio primo och acta graco logico s med bältet??? Vi har inte isofix. 

Vi har acta graco logico S hp med bas, den sätter vi fast med bilbältet.. Mest för att basen saknar isofix, medans bilen har det :P
  • amandanS
    Bell13 skrev 2015-03-19 10:04:24 följande:

Vilken fin mage du har

Tack! Börjar känna mig sprickfärdig :)
  • amandanS
    Badblomma skrev 2015-03-19 13:47:34 följande:

basen till vår acta graco logico s monteras jätteenkelt med bara bältet. men den är några år. Vet inte hur det är på senaste modellen.

Det var verkligen inte svårt på den nya basen till logicon heller, om något nu ändrats :)
  • amandanS

Igår, 20 mars kl 21.45 , kom en liten kille till världen :) 48 lång och 3112gr.. Lyckan är total.. :)

Sova var lättare sagt än gjort inatt... En som ligger som ett plåster på mig och verkar ha förstått detta med amning direkt :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)