Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Vad jag har hört, lite positivt i det hela med fogar osv, är att om man har foglossning så går förlossningen lättare. På mig har det i alla fall stämt

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-25 18:00:27 följande:

Nätterna är hemska speciellt när det är dags att vända sig.

Ska fråga min bm om igångsättning, anser inte att det är humant att gå så här och inte kunna röra mig. Hade jag haft ett utslitet knä hade jag fått operation direkt men nu handlar det ju om barnafödande dessvärre

Ja fy! Vändningarna är hemska :-/ Uppe och kissar varannan timma och sedan ska man vara pigg & glad att ta hand om & roa en 2 åring också. Nu är det ju sportlov så de stora roar henne en del tack och lov!

Jag tror det är bäst om förlossningen startat när kroppen är redo, men visst finns det inga andra alternativ så är ju igångsättning ett alternativ. Personligen skulle jag aldrig frivilligt gå med på en sådan (OM nu inte det var av andra orsaker så som barnets eller mitt liv stod på spel)

Men alla gör ju som man vill och det blir nog bra i slutändan
  • BigMami
    Smulan 89 skrev 2015-02-25 20:21:16 följande:

Jag har fått igångsättning med båda min barn. I Norge där jag har fött och ska föda, blir man igångsatt senast bf+14 eller några dagar innan. Båda mina barn ha mått bra och hade kunnat stanna kvar ett tag till, men de har sina regler.

Första förlossningen var lång och hemsk. Minns knappt något. Andra var underbar, trots at båda var igångsättningar.

Då jag har fått alla mina runt bf så får inte jag gå allt för långt över tiden och då kommer jag bli igångsatt. Men helst vill jag att kroppen sköter sitt

Här får man inte heller gå längre än 42 hela veckor så i v 43 blir man igångsatt.

Hoppas du får en lättare förlossning denna gång.
  • BigMami

Oj! Jag har inte ens börjat fundera på någon väska än. Det känns som om det är gott om tid kvar. Är i v 35 Rafsar nog ihop nåt (som vanligt) in i det sista. Men denna gång ska jag ha något ätbart med mig! Sist hade jag endast ätit en Billys pan pizza och jag blev superhungrig på natten! Gubben smaskade snällt i sig mina grattissmörgåsar stackarn..

Han börjar nog bli nervös nu då han redan planerar småmynt till parkeringen och färdväg Annars är det samma lika som de övriga 3 gångerna. Gulligt!

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-26 09:33:28 följande:

Min sambo frågade igår om det går bra om vi åker taxi till förlossningen (planerar att föda på bb sophia) då han nog kommer att vara så stressad när det är dags. Det är ju rätt svårt med parkering där också. Tänkte att han åker hem och hämtar vår bil och babyskyddet när det är dags för hemfärd.

Haha Ja det var ju smart. Men jag tror inte vi kommer att hinna med någon taxi denna gång. Tur det är påsklov så maken förhoppningsvis är ledig. Annars jobbar han inte allt för långt bort, men sist höll han på att bli av med körkortet då det gick lite för fort...
  • BigMami
    Sommarsnö skrev 2015-02-26 10:19:48 följande:

Här får man inte äta under förlossningen utan bara flytande kost. Fattar inte hur jag ska klara det om det blir långdraget - jag har dessutom magkatarr. Någon annan som också bor där de har de reglerna som har nåt tips?

Samma här! Jag hann aldrig tänka på att äta något då jag inte haft långdragna dörlossningar.

Fråga din BM på nästa möte
  • BigMami

Så! Har varit på spec.mvc och tul. Han låg 17 % över medel och beräknades väga ca 2900gr nu i v 34+. Vid födsel beräknas han väga ca 4100 +- 10%. Så han var större än medel och så har jag mycket fostervatten ca 21%. Sf måttet låg på 35cm i tisdags på bm besöket.

Men allt såg i alla fall bra ut

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-27 17:53:31 följande:

Alltså vilken mage på ett bra sätt alltså. Du är större än mig och jag är i v 36

Tack! Känner mej som en badboll med två sugrör..

Svankar med ryggen som attans nu så få se hur länge man pallar!
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-27 18:57:55 följande:

Om 4 veckor går jag in i v 40 och då vet jag att det snart är klart. Har inte blivit flyttad en enda dag så räknar med att han ska komma nånstans under påsken. Känner mig riktigt trött på att ha ont hela tiden.

Visst skulle du göra tul?

Ja men påsk låter ju bra Har också bf då.

Jo jag var dit i dag, skrev lite längre upp.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)