Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Var och hämtade dottern på kyrkans barntimma här om dagen och fick kommentaren igen om "Hur långt har du kvar?" "Tja, sådär 7 veckor ca" "Och du är SÄKER på att det bara är en?".. "Eeeh jaa..."

Okej.. Jackan gick ju hur bra (ehrm) som helst att stänga (ok liite trångt var det nog) här om dagen, men nu sist fick jag inte igen den alls! Tror inte folk att jag vet att jag har en bebis i magen och ingen elefantunge!!?.. Ibland svarar jag att på mig försvinner det sedan i alla fall, eller du verkar ha gått många månader över tiden själv! Men då är jag RIKTIGT trött på dessa kommentarer! Folk får skylla sig själva om de kommenterar en gravidosaurus

• BigMami

Har varit på BM besök och precis som jag misstänkte så har sf måttet skjutit ut över kurvan så nu väntas ett TUL. Hon babblade också om grav.diabetes men alla snabbsockerprover har legat bra. Så jag vet inte! Har inga symptom just på diabetes heller men men..

Sedan hade lilleman snurrat runt så nu låg han inte kvar med huvudet nedåt längre. Kanske skulle smygkolla med ul nästa besök om 2 veckor...

Spännande det här! En redan så busig bebis

• BigMami
    S1528 skrev 2015-02-12 12:46:42 följande:

Dagens I-lands-gravidproblem: jag får mjölksyra i armarna av att tvätta håret i duschen..

Det är ett hårt liv att vara gravid ;)

Haha! Och jag kände också så när jag sminkade mig i morse! Tänkte för en gångs skull vara supernoga med mascaran (hade sett en mascaratutorial på en skönhetsblogg) och blev helt matt i armen!
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-12 15:11:35 följande:

Har han snurrat upp igen med huvudet kanske det är därför ditt mått ökat?

Mitt minskade ju nästan när han la sig med huvudet neråt

Det har ökat för varje gång. Sist låg han med huvudet nedåt och det hade ökat i alla fall med ett par cm... Men vi får se vad de säger på tul..
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-12 15:46:11 följande:

Då får man anta att han är en väldigt hungrig krabat

Bättre som du säger att vänta och se vad tul säger.

Ja jag antar det Haha!
  • BigMami
    Sommarsnö skrev 2015-02-13 09:27:02 följande:

Vad har ni köpt för ytterkläder? Räcker det med typ en fleecedress som bebisen kan ha kalla dagar i vår/sommar eller behöver man jacka och så också? Vantar?

Tunna vantar kan vara bra. Jacka blir nog knöligt. Lättare med en fleeceoverall eller så
  • BigMami
    Sommarsnö skrev 2015-02-13 09:50:52 följande:

Jag tänkte mer på typ en liten ulljacka. Men det kanske räcker med en omgång ytterkläder?

Tänkte du ha jacka utanpå overallen? Bättre att ha lager med filtar istället som man kan ta av eftersom
  • BigMami
    Sommarsnö skrev 2015-02-13 10:16:17 följande:

Nejnej, utan vid andra tillfällen. Lite svårt att veta om en fleecedress alltid är bra när det är lite kallare eller om man behöver lite andra varma plagg också (bomullskofta och så har jag tänkt att köpa i vilket fall)?

Kan vara bra med ombyte i alla fall Man kan ju handla eftersom så märker man vad man behöver.
  • BigMami

Vi har aldrig haft skötväska i alla fall. Funkar jättebra med vilken väska/ryggsäck som helst

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-13 16:48:50 följande:

Jag köpte en fleeceoverall till honom tyckte den var perfekt med hel fot och typ inbyggda vantar. Han är beräknad till den 2 april på påsken och vi i Sverige är ju vana med "aprilväder" och det kan ju vara strålande sol ena dan och 15 grader varmt för att nästa dag växla till snöstorm med minusgrader. Ändå svårt att veta vad man ska ta på dem.

Ja precis det brukar vara alldeles lagom. Bättre att ha ett par filtar att kunna ta av istället.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)