Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

När jag var hos BM sist vid 30 fulla veckor hade jag ett sf mått på 33. 2 veckor tidigare låg det på 29. Nu ska jag in nästa vecka igen få se om han har växt lika mycket..

Tror inte du ska vara orolig! De mäter så klart olika från gång till gång men det är ju bra att kolla en gång för mmycketnt

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-06 14:16:48 följande:

Jag försöker att inte oroa mig innan jag varit på ultraljudet på tisdag, har ju varit med om det här förut och idag är hon en välskapt 13-åring 

Nej har du inte fått stora barn tidigare så är det ju lugnt Men spännande med ett till ul å få se den lilla igen!

Som sagt så mäter de olika & så ligger de ju olika från gång till gång.

Jag väntar mitt 4e och har inte varit så här stor med någon av barnen.. Så kommer grannen och kläcker ur sig "Men SÅDÄR såg jag ut i slutet när jag fick min son som vägde över 5 kg, å du må tro vilket blodbad det var".. Tack för den.. Men jag tar inte åt mig men nog känns han större än de andra, men kan också vara inbillning

Kändes som han var på väg att ramla ut i morse! Shit vad det tröck och ilade mellan benen. Usch.. kunde knappt gå! Märks att han borrar sig längre ner nu..
  • BigMami
    Mars12 skrev 2015-02-09 10:59:14 följande:

Jag har stort SF istället... Låg på 34idag i 32.. Fick göra TUL för att kolla så inte bebis är för stor.

Men BM sa att följer jag bara min kurva så är det ingen fara....

Jisses +15kg idag, vart ska detta sluta

Jag hade 33 cm i vecka 30 men min BM tyckte inte jag behövde något tul.. Vill liksom inte klämma ut någon jättebebis när jag under min senaste förlossning fick en ruptur.. Men ut ska den ju i alla fall på något vis
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-09 14:31:48 följande:

Vad vägde din förra bebis?

Ettan var störst och vägde 3990

Tvåan 3160

Och trean 3840 men det måste ha berott på en snabb men ändå lugn förlossning. Den tog bara 30 minuter.. Jag hade ganska mycket fostervatten med henne och hade mindre mage än vad jag har nu..
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-10 10:21:56 följande:

Oroade mig helt i onödan. Efter vårt tul konstaterades det att han väger 2107 g idag och beräknas väga 3500 till 3700 g vid bf

Sjukt nöjd med det och skönt att slippa tänka på att han skulle vara väldigt liten.

Vad skönt!
  • BigMami

Jag har precis kommit in i v 33 och har också känt ilningar och tyngdkänsla nedåt ett tag. Känns som om han ska kika ut närsomhelst! Kan knappt gå vissa gånger då det skaver och ilar ner ut i låren. Har inte en suck att hinna med 2 åringen om hon skulle få för sig att sticka om vi är ute ensamma..

Men snart är det över

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-10 16:28:01 följande:

Jag kan inte annat än att hålla med. Får be kompisar sakta ner farten hela tiden  det är snart över bara 51 dagar kvar och jag längtar efter honom. 

Hade mycket sammandragningar igår och då blev jag på riktigt påmind om hur det väldigt snart kommer att kännas.

Ja det är fantastiskt vad kroppen klarar av Jag är så nyfiken på hur han kommer att se ut!

Hur gamla är dina andra barn?
  • BigMami
    Sommarsnö skrev 2015-02-10 17:11:15 följande:

Häromdagen så fick jag ett sånt känslopåslag - första gången jag kände en sådan kärlek så att det gjorde ont till honom därinne. Kan bara tänka mig hur det känns när han väl är ute då. Ni som redan har barn, hur fixar man den stora kärleken och oron för sina barn? Jag kände bara; hur ska det här gå att leva med?

Man kan verkligen inte föreställa sig hur mycket man kommer att kunna älska en sådan underbar liten varelse Och den oron som kommer med. Men man kan ju!
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-10 19:18:06 följande:

Mina döttrar är 13 och 9 år så ganska stora och det ska bli så mysigt med en liten bebis igen.

Ja det förstår jag Har ni sparat bebisgrejer? Eller får ni köpa om allt?
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-10 22:07:14 följande:

Har köpt om allt. Har två flickor och nu blir det en pojke

Ahaa! Kul
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)