• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • agirlnamedbill
    Smulan 89 skrev 2014-10-08 11:55:24 följande:

Blev ultraljud 5:e nov, i v 19. Det står på deras hemsida och har läst på fler ställen att man får komma på rutinultraljud när man är i v 18. Ändå envisas de att just jag ska komma i v 19. Har bara gjort rul i v 19. Kompisen fick göra i v 18 på samma ställe. Tröttsamt att få vänta en vecka extra.

Men du.. Du säger förresten att du är i vecka 19 då och oftast på sjukhus räknar man vecka 18 när 18 veckor gått (alltså i vecka 19, 18+x)
  • agirlnamedbill

Förra graviditeten räknade jag hur många veckor gått så känns som att jag fuskar denna graviditet när jag säger att jag är i en vecka!

• Mars12

Blev inga hjärtljud som jag hoppats på :)

HB 128 och socker 4,8... Slipper iaf järntabletter, alltid något :)

• Smulan 89
    agirlnamedbill skrev 2014-10-08 15:14:31 följande:
    Men du.. Du säger förresten att du är i vecka 19 då och oftast på sjukhus räknar man vecka 18 när 18 veckor gått (alltså i vecka 19, 18+x)
    Ja, antagligen gör dem det här också, men de har skrivit "så får du en tid när du är i v 18". Man blir knäpp på sjukvården ibland. Norge räknar inte bf i samma vecka som i Sverige. Enligt familjeliv har man bf i v 39+6 (rätta mig om jag har fel)
  • JhjärtaK
    alhi skrev 2014-10-08 15:06:42 följande:

Tillbaka från sista UL innan rutinultraljudet som blir i 19+2.

Allt bra med bebis och min lilla son fick följa med in. Stolt 6 åring såg bebisen vinka glatt. Nu skiner han som en sol.

såkandetgå
    Åh då härligt!

Hade tvillingen tillbakabildats och absorberats av kroppen helt nu? (antar att det var pga att din graviditet började som en tvillinggraviditet som du gick på extra UL?)
  • Sommarsnö
    Smulan 89 skrev 2014-10-08 15:25:11 följande:
    Ja, antagligen gör dem det här också, men de har skrivit "så får du en tid när du är i v 18". Man blir knäpp på sjukvården ibland. Norge räknar inte bf i samma vecka som i Sverige. Enligt familjeliv har man bf i v 39+6 (rätta mig om jag har fel)
    Hur räknar man i Norge då till skillnad mot i Sverige? Kommer att ha betydelse eftersom jag kommer att få mitt moderskapsintyg härifrån men kommer att föda i Sverige.
  • Smulan 89
    Sommarsnö skrev 2014-10-08 15:48:23 följande:
    Hur räknar man i Norge då till skillnad mot i Sverige? Kommer att ha betydelse eftersom jag kommer att få mitt moderskapsintyg härifrån men kommer att föda i Sverige.
    Det skiljer några dagar. Jag födde på bf+14 och enligt familjeliv skulle det bli v 41+6, då bf är v 39+6. I mina papper står det att jag födde v 42+2.
  • Madelen b
    Phosie skrev 2014-10-08 10:05:42 följande:
    Härligt! Hur gammal är du? =)
    Jag är 28 och min sambo 38:)

Sj då?
  • Fridhaa
    agirlnamedbill skrev 2014-10-08 13:41:46 följande:

När ringde du? Tänkte om du fick besked idag..?

När jag ringde bokade dom in en tid direkt via telefon. Ringde i v7 och fick tid i 10+3 för inskrivning.

Jag var på hälsosamtal i veckan 8.

Tog Proverna/provet till kub och alla standard provet säkert 5 rör.

Ska bli kul att se lilla livet på Torsdag :)

Har hört hjärtat två gånger.

Vad har ni planerat för babyskydd?

Vi har axkid sen dottern men är inte helt nöjd med den :/
  • agirlnamedbill
    Fridhaa skrev 2014-10-08 16:24:59 följande:
    Jag var på hälsosamtal i veckan 8.

Tog Proverna/provet till kub och alla standard provet säkert 5 rör.

Ska bli kul att se lilla livet på Torsdag :)

Har hört hjärtat två gånger.

Vad har ni planerat för babyskydd?

Vi har axkid sen dottern men är inte helt nöjd med den :/
    Vid mitt inskrivningssamtal var det frågor om hälsa och massa blodprov och urinprov. Kanske därför du får så sent för du redan gjort allt? :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)