• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • jenny7906

Oj, ja min sambo följde och kommer följa med på alla mvc-träffar förutom inskrivningen som inte är speciellt kul.

• jenny7906

Jag kör stenhårt efter appen Gravidkalendern. Jag går in i nya vecka på fredagar :) bf 16/4

• Smulan 89
    Madelen b skrev 2014-10-09 09:59:13 följande:

De ända min sambo följt med på är Rul förra graviditeten gick ja själv på alla kontroller mm. Mig kvittar de lite, hans lost lixom:)

Samma med min man. Han var med på inskrivningen och rul. Annars gick jag själv. Mig spelar det ingen roll. Jag tyckte också att mvc-träffarna var trista, så jag förstår min man.
  • jenny7906

Både jag och min sambo hade massor med frågor inför mvc-besöken och sen fick vi ju lyssna på hjärtat varje gång så för oss var det mysigt att göra det tillsammans.

• JhjärtaK
    Bell13 skrev 2014-10-09 08:05:53 följande:
    Jag har 2 april och det är på fredagar :) hur är det med dig och tvillingarna?
    Tvillingarna mår prima vi fick oss en titt igen igår på UL. Jag däremot mår kasst! Är så jäkla illamående och var vaken inatt i tre timmar pga det . Gick till slut upp och tog en smörgås i hopp om att illamåendet skulle försvinna helt men det mattades bara av. Är som en zombie idag :-P

Men vecka 16 idag, whiho! Alltid något och en vecka kvar tills nästa UL (japp, jag är bortskämd, jag vet )
  • agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-10-09 10:44:44 följande:
    Tvillingarna mår prima smile1.gif vi fick oss en titt igen igår på UL. Jag däremot mår kasst! Är så jäkla illamående och var vaken inatt i tre timmar pga det smile4.gif . Gick till slut upp och tog en smörgås i hopp om att illamåendet skulle försvinna helt men det mattades bara av. Är som en zombie idag :-P

Men vecka 16 idag, whiho! Alltid något och en vecka kvar tills nästa UL (japp, jag är bortskämd, jag vet smile2.gif )
    Hur ofta får du göra UL? Det har du kanske redan skrivit men har missat i så fall.

Mitt ultraljud är om 6 veckor och 6 dagar xD
  • Ice
    JhjärtaK skrev 2014-10-09 10:44:44 följande:
    Tvillingarna mår prima vi fick oss en titt igen igår på UL. Jag däremot mår kasst! Är så jäkla illamående och var vaken inatt i tre timmar pga det . Gick till slut upp och tog en smörgås i hopp om att illamåendet skulle försvinna helt men det mattades bara av. Är som en zombie idag :-P

Men vecka 16 idag, whiho! Alltid något och en vecka kvar tills nästa UL (japp, jag är bortskämd, jag vet )
    Mår också illa så vet hur det är! :( Har mått illa och kräkts sedan vecka 8 (?), i vecka 15 nu.

Vad härligt att få se tvillingarna så ofta! Jag har inte gjort något VUL/UL alls så vet inte ens om hjärtat slår. Lite nervöst, men bara tre veckor kvar tills RUL nu och jag försöker tänka positivt. Tror kroppen hade "tagit hand om det" tidigare om det vore något fel.  :) 
  • JhjärtaK
    agirlnamedbill skrev 2014-10-09 11:12:45 följande:
    Hur ofta får du göra UL? Det har du kanske redan skrivit men har missat i så fall.

Mitt ultraljud är om 6 veckor och 6 dagar xD
    Det blir UL varannan vecka fram till vecka 30 och sen efter det vet jag inte. Kanske mer sällan om allt ser bra ut eller så blir det oftare om en av tvillingarna växer sämre än den andre ex.
  • Sommarsnö
    JhjärtaK skrev 2014-10-09 11:18:56 följande:
    Det blir UL varannan vecka fram till vecka 30 och sen efter det vet jag inte. Kanske mer sällan om allt ser bra ut eller så blir det oftare om en av tvillingarna växer sämre än den andre ex.
    Är de lika stora nu ungefär? Det är väl inte så ovanligt att den ena är lite mer välmående än den andra och snuvar den andra på lite mat så att säga.
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-10-09 04:47:52 följande:

Jag fick på 21 1/13000 på 13 1/20000 och på 18 1/20000

Det bästa resultatet är 1/20000 så jag är nöjd som fan med siffrorna.

Vilka kanonsiffror :)

Men 1:20000 kan inte vara det bästa? Jag fick 1:35000 på trisomi 18 tror jag de var!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)