• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Fridhaa

Jag är ganska sur nu.

Är i vecka 12 (11+4) och får idag ett besked om inskrivning om 4 veckor!!

Är inte de lite sent?

Hade inskrivning i vecka 10 med första och UL i vecka 18.

Är man låg prioriterad när man väntar andra barnet?

Får dessutom reda på i tidigast vecka 30 om jag får ett planerat kejsarsnitt.

Har kub nästa vecka ska ta blodprovet idag.

Har redan avbokat och bokat igen..

Nojig ang hur resultaten kommer att bli.

Försöker tänka att jag är 29 år fullt frisk har en frisk dotter och ingenting finns i släkten.

• Fr1da
    Phosie skrev 2014-10-08 10:07:30 följande:
    Jag går på Capio i Limhamn, har också fått en underbar barnmorska =) Hur gammal är du?
    Jag är 31 år
  • 91an

Imorgon kl 17 har vi Kub-UL bokat. Då får vi även resultatet på blodprovet som togs förra veckan. Såååå orolig och nervös. Men mest för att se om det finns något liv där inne, tänk om det har dött liksom? föreställer mig värsta senariet.. Så gör jag alltid. Vi var på UL i v 9 och då såg allt bra ut men veckan efter hade jag en liten blödning.

Kan någon lugna mig och säga att allt gick bra för er?

• JhjärtaK
    Smulan 89 skrev 2014-10-08 11:55:24 följande:

Blev ultraljud 5:e nov, i v 19. Det står på deras hemsida och har läst på fler ställen att man får komma på rutinultraljud när man är i v 18. Ändå envisas de att just jag ska komma i v 19. Har bara gjort rul i v 19. Kompisen fick göra i v 18 på samma ställe. Tröttsamt att få vänta en vecka extra.

Ju senare man gör RUL desto bättre kan de se och göra bra fosterdiagnostik så se det som något positivt att de gör det i vecka 19. Jag har mitt i vecka 20 och tycker att det är toppen
  • Smulan 89
    JhjärtaK skrev 2014-10-08 12:51:16 följande:
    Ju senare man gör RUL desto bättre kan de se och göra bra fosterdiagnostik så se det som något positivt att de gör det i vecka 19. Jag har mitt i vecka 20 och tycker att det är toppen
    Okej, men jag har ju inte gjort något ul innan, så jag tycker att det är lite segt att vänta. Jag har bara mitt positiva gravtest som skvallrar om att någon bor där inne. Hoppas att känna rörelser snart, då en ganska lugn period vad det gäller symptom har tagit sin början.
  • Bell13
    91an skrev 2014-10-08 12:50:47 följande:

Imorgon kl 17 har vi Kub-UL bokat. Då får vi även resultatet på blodprovet som togs förra veckan. Såååå orolig och nervös. Men mest för att se om det finns något liv där inne, tänk om det har dött liksom? föreställer mig värsta senariet.. Så gör jag alltid. Vi var på UL i v 9 och då såg allt bra ut men veckan efter hade jag en liten blödning.

Kan någon lugna mig och säga att allt gick bra för er?

Jag var nervös inför mitt kub. Det gick jättebra, den rörde på sig och allt såg fint ut. Fick 1/13000 och är 40 år så det var ett strålande resultat.
  • Smulan 89

Men självklart är det ju bra att de kan få så bra bilder som möjligt. Jag börjar bara bli lite otålig på att få se så det verkligen är någon där inne. Har egentligen ingen anledning att tro något annat, men det är en härlig bekräftelse just rul.

• AnnHelen
    Smulan 89 skrev 2014-10-08 11:55:24 följande:

Blev ultraljud 5:e nov, i v 19. Det står på deras hemsida och har läst på fler ställen att man får komma på rutinultraljud när man är i v 18. Ändå envisas de att just jag ska komma i v 19. Har bara gjort rul i v 19. Kompisen fick göra i v 18 på samma ställe. Tröttsamt att få vänta en vecka extra.

Ska på rul samma datum som du och är också i v 19 då.

Lappen jag fick med hem från barnmorskan för o ringa o boka in stod det att man gör det från v 16-20. Känns drygt att behöva vänta för man vill ju inget annat än att allt ska se bra ut. Jag har inte heller gjort något ul tidigare vilket många här verkar ha gjort.

Vi får hålla ut ett tag till!
  • Mars12

idag har jag Besök hos BM.. Vad gör man där i v.14? Hade ingen kontroll i den veckan med dottern

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)