• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Fr1da
    Phosie skrev 2014-10-07 17:04:23 följande:

Det var snabbt =) Kanske är olika beroende på kommun... Är det någon som bor i Malmö-trakten/Skåne?

Malmö :)
  • Bell13
    agirlnamedbill skrev 2014-10-07 17:10:19 följande:
    Det låter faktiskt som det mest sunda, så man inte stressar upp sig när cravingsen kommer ^^
    Tror också det är bra att röra på sig om man orkar :) jag har inte tränat sen jag blev gravid. Har börjat att cykla till och från platser nu, får räcka så. Lagom är sunt och att tänka att om kroppen vill ha mjölk och grädde som i mitt fall är det nog bra för någonting
  • agirlnamedbill
    Bell13 skrev 2014-10-07 18:01:04 följande:
    Tror också det är bra att röra på sig om man orkar :) jag har inte tränat sen jag blev gravid. Har börjat att cykla till och från platser nu, får räcka så. Lagom är sunt och att tänka att om kroppen vill ha mjölk och grädde som i mitt fall är det nog bra för någonting
    Aa jag har tränat nån gång på gymmet men har mått för dåligt att få in det som vardag liksom. Blir bara vardagsmotion, men ska försöka börja med gravid yoga snart!

Jo är väldigt mycket att lyssna på sin kropp som gravid, så borde gälla mat med :)
  • Mirran
    Sommarsnö skrev 2014-10-07 11:56:06 följande:

Någon som har tips på en lätt och smidig barnvagn när man bor i stan men som även kan köras bra på grusvägar och i snö (läs: helst lufthjul) och att man kan ha barnet vänt mot sig? Vill helst ha en vagn som funkar från nyfödd till att barnet inte behöver vagn längre. Gillar inte den lite plufsiga stilen hos Emmaljungavagnar t ex - är mer förtjust i Phil and Teds barnvagnar t ex men skulle gärna ha en lite lättare än deras och med bättre hjul. Tycker Bugaboo är så extremt fula i liggdelen (den sitter så lågt!), annars hade den kanske varit ett bra val.

Vi har funderat på en Kronan DuoS vagn. Inte plufsig utan stilren och klassisk.
  • JhjärtaK
    Bell13 skrev 2014-10-07 18:01:04 följande:
    Jag har inte tränat alls sedan jag blev gravid. Har mått för dåligt och varit för trött men nästa vecka börjar jag på gravidvattengympa, skall bli så roligt! tränade det när jag var gravid med dottern och det var verkligen toppen!
  • Phosie
    Fr1da skrev 2014-10-07 17:25:07 följande:
    Malmö :)
    Vad roligt! Var är du inskriven? =)
  • thatgirl1

Jag har knappt gått upp 1 kg ännu, men jag kan fortfarande inte känna lukten av mat. Detta leder till att jag aldrig kan laga mat på kvällarna, eller har inte kunnat hittills iaf. Det blir bättre hela tiden, så hoppas kunna börja i veckan! :)

Ang vagn så har vi velat ha en emmaljunga super nitton från början så snart dags att beställa :)

• Madelen b
    Phosie skrev 2014-10-07 17:04:23 följande:

Det var snabbt =) Kanske är olika beroende på kommun... Är det någon som bor i Malmö-trakten/Skåne?

Jag bor i hbg!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)