• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Fr1da

Är i vecka 17 och BF 1 april i nuläget. Får se om det ändras efter rul den 5 november. Första barnet, såå spännande! :)

• Öholm

Jag är i vecka 16 (15+3 enligt ul vid kub). Min mage är fortfarande platt och det syns absolut ingenting när jag har kläder på. Kan börja ana lite, lite att det syns utan kläder. Fast inte mer än att det skulle kunna vara lite svullet där längst ner som vid mens ungefär. Bm sa vid kub i v 11+6 att livmodern och bebisen ligger väldigt långt in mot ryggen så det är väl förklaringen. Är ändå fascinerad över att det inte syns någonting eftersom jag är smal. Föstår inte vart bebisen får plats liksom.

Har inte heller känt något som med säkerhet är bebisen. Första barnet så vet inte hur det ska kännas heller.

• Fridhaa

Jag har också Bf 24 :))

Våtmark skrev 2014-10-17 22:05:22 följande:

Jag har bf 24/4, är enligt uträknaren i 13+0 idag, inte imorgon? En tredjedel avklarad! Woohooo =D

• Hanna 681

Vore bra med en BF lista tycker jag, någon som vill skapa en ny? Vi hade ju en till den gamla tråden. Jag är i vecka 16 (15+4), tredje barnet.

• alhi

Hej allihopa,
    har läst ikapp och ska kommentera det jag kommer ihåg.

Är i v 16 och gå in i v 17 i början är nästa vecka om jag minns rätt. Känner bebisputtar ibland men absolut inte dagligen. Magen har vuxit ordentligt och fick en lapp av en av mina klasser i 9:an med texten "nu måste vi fråga, är du gravid??!!". Så nog syns det nu. Mår inte illa längre så har dragit iväg i vikten lite, men inget jag bryr mig om. Går långa promenader med hundarna och rider hästarna dagligen.

Annars allt bra. Längtar efter rutinul i v 20 som blir den 10:e november. Fick först den 7:e men det datumet dog våran son så det kändes högst märkligt så vi flyttade det.

såkandetgå
  • Fridhaa

Är det bara för mig som familjeliv buggar på mobilen?

Ingen som är sugen på att starta en grupp via Fb?

• DiplomatiskaJag
    Fridhaa skrev 2014-10-18 08:33:01 följande:

Läs tjllbaka så hittar du ett inlägg från en som startat en facebookgrupp.
  • Kiickson
    Fridhaa skrev 2014-10-18 08:33:01 följande:

Det finns en facebook grupp. Om du skriver privat pm till mig här så lägger jag till dig som vän på fb, lägger till dig i gruppen sedan tar bort dig som vän :)
  • Kiickson
    Phosie skrev 2014-10-17 22:33:31 följande:

Roligt, är också 13+5 =)

13+6 idag :)

Vart bor du? Kul med någon fler med samma bf.
  • DiplomatiskaJag
    emmasdag skrev 2014-10-17 21:28:17 följande:

Ja typ 1-2 centimeter under naveln :) jag är i 15+1! Bf 8 april, någon mer?

Läste nånstan, minns ej vilken sida, att livmodern når upp till naveln först i v20. Men minns som sagt inte vart jag läste det så det kanske inte var en säker källa.

Men jag tycker inte det borde skilja flera cm så här tidigt i graviditeten. Eller kan livmodernns lutning påverka? Jag har bakåtlutad.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)