• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Våtmark

Någon mer här som inte känner sig gravid? Är i v.13+1 idag. Det hemska illamåendet gav med sig i 12e veckan tack & lov så nu mår jag bara bra. Har mage, men ändå nojjar jag mig =/ Fick se bebis sprattla på ultraljud för en månad sen.

Något som skiljer sig från dom andra 3 graviditeterna är att jag har dålig aptit, äter regelbundet så mycket jag behöver, det slinker även ner en del onödigt.. & hittills har jag nu gått upp 1,4kg, till skillnad mot 5+ vid denna tiden med dom andra(sen har det stannat på + 11/12 kg allt som allt.

Vet att ingen graviditet är den andra lik, men man kan ju inte låta bli att jämföra.

• Södertös

Våtmark:

Jag känner mig inte iheller grav.. har oxå mage o lite växvärk.

Har kanske gått upp ca 1 kg o är i v 15. Första barnet så jag vet inte hur "sprattel" ska kännas iheller. Men bara känt 1 gång igår något som kan va bebis.

5 v sen ul o ska dit den 17/11 så långt kvar.

Lite nojig är man allt...

• emmasdag
    Bell13 skrev 2014-10-18 16:36:12 följande:

Finns det nån kvar här eller gick alla till fb-gruppen?

Jag trodde alla skulle till fb så jag hängde på där. Tycker dock det är jobbigare o få en överblick där, så om fler stannar här gör jag hellre det :)
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-10-18 22:06:39 följande:
    Jag trodde alla skulle till fb så jag hängde på där. Tycker dock det är jobbigare o få en överblick där, så om fler stannar här gör jag hellre det :)
    Jag har inte fb, gillar inte fb så mycket. Kul om iaf några blir kvar här
  • Kiickson
    Bell13 skrev 2014-10-18 22:14:39 följande:

Jag har inte fb, gillar inte fb så mycket. Kul om iaf några blir kvar här

Jag tror att de flesta blir kvar här på sätt och vis. Vissa tycker att det är lättare att hänga med på fb andra inte, vissa tycker att det är krångligt och buggigt här. :)

Men nog diskuterat om det tycker jag. Inte meningen att det skulle ta så "stor plats" här . Var bara tvungen att informera om att gruppen redan finns då det blev efterfrågat :) dumt att starta fler menar jag.
  • Madelen b

Jag är oxå kvar här:) känner mig inte heller gravid, mer fet;P

Har gått upp några kilon! Har typ aldrig växtvärk! Mår lite illa till och från! Såg bebben i onsdags och ändå nojar man! Hör nog till!!

• JhjärtaK
    Bell13 skrev 2014-10-18 16:36:12 följande:

Finns det nån kvar här eller gick alla till fb-gruppen?

Jag blir kvar . Tycker att det är för svårt att följa saker på fb.
  • JhjärtaK
    Våtmark skrev 2014-10-18 19:48:06 följande:

Någon mer här som inte känner sig gravid? Är i v.13+1 idag. Det hemska illamåendet gav med sig i 12e veckan tack & lov så nu mår jag bara bra. Har mage, men ändå nojjar jag mig =/ Fick se bebis sprattla på ultraljud för en månad sen.

Något som skiljer sig från dom andra 3 graviditeterna är att jag har dålig aptit, äter regelbundet så mycket jag behöver, det slinker även ner en del onödigt.. & hittills har jag nu gått upp 1,4kg, till skillnad mot 5+ vid denna tiden med dom andra(sen har det stannat på + 11/12 kg allt som allt.

Vet att ingen graviditet är den andra lik, men man kan ju inte låta bli att jämföra.

Låter som "spökveckorna" för dig

Jag hade dem med dottern också och då det var första graviditeten så hade jag inte ens fått mage som bevis heller.

Men denna gång har det tyvärr inte blivit några spökveckor. Dubbla hormonhalter och en tydlig bebisbula har förhindrat det rätt så rejält kan man väl säga
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)