• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Solkatten

Den här Facebookgruppen, är den hemlig? Vill inte att det ska synas någonstans att jag är med, förutom i gruppen då.

• Kiickson
    Solkatten skrev 2014-10-18 09:03:08 följande:

Den här Facebookgruppen, är den hemlig? Vill inte att det ska synas någonstans att jag är med, förutom i gruppen då.

Ja den är hemlig. Därför måste du bli vän med någon som är med där så vi kan lägga till. Om du vill gå med så skriv ett privat pm till mig här hur jag kan hitta dig på facebook så lägger jag till dig som vän sedan lägger ja till dig i gruppen och sen tar ja bort dig som vän.

Det är bara vi som är med i gruppen som ser :)
  • Öholm

Ni som känt bebisrörelser tidigt: när har ni känt dem? När ni sitter/ligger/går, på morgonen/mitt på dagen/kvälken/natten. Jag känner efter som en galning. Skulle kanske hjälpa om det finns någon tidpunkt då det är lättare att känna än annars då jag ska känna efter extra .

• alhi
    Öholm skrev 2014-10-18 10:13:57 följande:

Ni som känt bebisrörelser tidigt: när har ni känt dem? När ni sitter/ligger/går, på morgonen/mitt på dagen/kvälken/natten. Jag känner efter som en galning. Skulle kanske hjälpa om det finns någon tidpunkt då det är lättare att känna än annars då jag ska känna efter extra .

Efter morgonkaffet när jag sitter i bilen på väg till jobbet
    såkandetgå
  • Phosie
    Kiickson skrev 2014-10-18 08:40:13 följande:
    13+6 idag :)

Vart bor du? Kul med någon fler med samma bf.
    Jag bor nere i Ljunghusen, vid Skanör/Falsterbo =) Var bor du?
  • Madelen b
    Kiickson skrev 2014-10-18 09:22:51 följande:
    Ja den är hemlig. Därför måste du bli vän med någon som är med där så vi kan lägga till. Om du vill gå med så skriv ett privat pm till mig här hur jag kan hitta dig på facebook så lägger jag till dig som vän sedan lägger ja till dig i gruppen och sen tar ja bort dig som vän.

Det är bara vi som är med i gruppen som ser :)
    Jag vill gärna vara med i gruppen på fb men kan inte komma in så jag kan skriva till dig privat!!
  • Madelen b

Fler än jag som har problem med huvudvärk/migrän? I min förra graviditet försvann alla problem direkt! Nu är dem värre :(

Alla mina värden såg bra ut tror jag så är sjukt jobbigt:( känns inte bra att behöva knapra värktabletter hela tiden heller:(

• Sommarsnö
    Öholm skrev 2014-10-18 00:44:22 följande:

Jag är i vecka 16 (15+3 enligt ul vid kub). Min mage är fortfarande platt och det syns absolut ingenting när jag har kläder på. Kan börja ana lite, lite att det syns utan kläder. Fast inte mer än att det skulle kunna vara lite svullet där längst ner som vid mens ungefär. Bm sa vid kub i v 11+6 att livmodern och bebisen ligger väldigt långt in mot ryggen så det är väl förklaringen. Är ändå fascinerad över att det inte syns någonting eftersom jag är smal. Föstår inte vart bebisen får plats liksom.

Har inte heller känt något som med säkerhet är bebisen. Första barnet så vet inte hur det ska kännas heller.

Haha, jag känner igen mig exakt i din beskrivning. Går in i vecka 16 nu och det syns i princip ingenting, möjligtvis en liten bula och det är svårt att knäppa vissa byxor. Är också smal och undrar var den har gått och gömt sig
  • Anonym (Binan)
    Madelen b skrev 2014-10-18 11:44:21 följande:

Jag vill gärna vara med i gruppen på fb men kan inte komma in så jag kan skriva till dig privat!!

Samma här

Bryter ju min anonymitet i och med gruppen men det är saksamma. Vill med har inget att dölja haha
  • Anonym (Binan)
    Linaslus skrev 2014-10-17 21:50:17 följande:

För mig är det tredje! Har en don som är född 09 och en dotter 11.

Kiickson skrev 2014-10-17 22:09:46 följande:

Jag är 13+5 idag så bara en dag före dig. Det har kommit magar lite då och då så det är bara att lägga in när du vill :)

Smulan 89 skrev 2014-10-17 22:11:45 följande:

Tredje barnet här. Har två pojkar födda -10 och -12.

Phosie skrev 2014-10-17 22:31:30 följande:

13+5 ????

Ligger visst i lä där, för mig är det första barnet. :)

Kul med ytterligare fler som är i v 14!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)