• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2014-10-20 17:46:03 följande:
    Det där med dammsugning märkte jag idag. Brukar mest få ont när jag går promenader men tänkte inte ens att dammsugning skulle vara nåt problem men det onda satte igång efter det. Känns surt att inte kunna röra på sig som vanligt - promenader har blivit mitt sätt att hålla igång lite iaf nu när jag är gravid men jag får ju ont av det smile4.gif
    Kag vet visst är de jobbigt, men cykla är snällare för fogarna, de gör jag till o från jobb!

Men har man hundar, barn och marsvin så inte kan ja låta bli att dumsuga o skura golven! Så svårt att begränsa sitt liv så. Och ännu svårare m barn i hemmet! Men vill ju inte förvärra det heller!! Svårt!
  • Madelen b
    EmmasaraL skrev 2014-10-20 18:07:26 följande:

Hej alla blivande mammor! Tycker detta verkar bara en bra tråd att skriva av sig på! Är 27 år, bosatt i Skåne.

Väntar vårt första barn. BF 22 april, är i v 13+5 idag. RUL 27 november. Har redan fått se vår lilla stråle två gånger (dels pga MA i maj i år samt att jag har hjärtfel). Är så himla lycklig, särskilt nu när min graviditetsdepression är över :) lite illamående kvar men inget som är jättejobbigt.

Känner sååå igen mig med dammsugandet! Jag kunde inte gå på hela kvällen efter en heldags städ och dammsugande härom dagen! Har bara haft lite känningar annars.

Jätteskoj att få läsa om er resa sedan slutet av augusti! Någon som fått lite mage ännu? :) Ingen här ännu iaf :)

Roligt att höra, jag är oxå 27, bor i skåne har bf 21 april och är oxå 13+5 ;P

Skönt att få se den lilla och att de gått bra denna gång!!

Jag känner mig typ höggravid haha! Nä men är väldigt svullen, var inte pinnsmal innan heller, men svårt att dölja det;) men än så länge pösiga kläder så tror dem bara man e fet;)
  • Madelen b
    agirlnamedbill skrev 2014-10-20 18:41:09 följande:
    Det där med trappor kan jag inte avstå, bor på tredje våningen utan hiss :( Får prata med min bm och se om hon kan fixa remiss till sjukgymnast.
    Tänk på att gå som små barn gör att ta ett trappsteg i taget, samla fötterna på varje steg!

Skit svårt och ja fuskar jämt tyvärr:(
  • agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-10-20 18:49:49 följande:
    Tänk på att gå som små barn gör att ta ett trappsteg i taget, samla fötterna på varje steg!

Skit svårt och ja fuskar jämt tyvärr:(
    Tar man det "friska" benet först då?
  • EmmasaraL
    LillaSandy skrev 2014-10-20 18:41:50 följande:

Gör ni knipövningar?

Jag har fått lite mage, sen om den mest är svullen eller vad det beror på det vet jag inte. Men jag tycker det syns och undrar om kollegorna snart börjar fundera. Känns jobbigt om man ska behöva klä sig i pösiga tröjor eftersom jag inte annars gör det. Kanske bara säger som det är om någon frågar, jag vet inte. Ingen på jobbet vet ännu iaf men kanske de misstänker. V 14+5.

Nä men visst borde man.. har köpt Luna Beads just för knipövningar. Får försöka använda dem mer.

Jag tror jag har fått lite mer mage, men hade lite innan grav oxå så Några på mitt jobb vet sedan sedan länge men andra inte. Men visst ser man blickarna när man råkar glömma att hålla in den kan nog vara så att de misstänker, eller så blir det en överraskning :) vad jobbar du med?

Åh en vecka före :) trevligt!
  • EmmasaraL
    Madelen b skrev 2014-10-20 18:48:19 följande:

Roligt att höra, jag är oxå 27, bor i skåne har bf 21 april och är oxå 13+5 ;P

Skönt att få se den lilla och att de gått bra denna gång!!

Jag känner mig typ höggravid haha! Nä men är väldigt svullen, var inte pinnsmal innan heller, men svårt att dölja det;) men än så länge pösiga kläder så tror dem bara man e fet;)

Åh trevligt att läsa Madelen! :) Vi lyckades få till d samtidigt i princip Ja det lättade på våra oroliga hjärtan. Känns kul att få ha sett bebis också.

Haha, känner också så ibland. Var inte pinnsmal heller innan, och ja det börjar också bli svårt för mig. En kollega på jobbet som vet om tyckte jag hade blivit lite bred om höfterna :p Tack för den! Haha ja! Fick veta av en annan att det är fler som misstänker. Så att duktig på att dölja verkar jag inte ha varit :D
  • Emmadee

Jag börjar få lite mage också, men jag tror inte nån misstänker graviditet utan de funderar nog på om jag ätit för mycket.

• S1528

Hej allihop.

Har följt tråden ett tag utan att vara medlem på forumet men nu vågar jag nog tro på att det faktiskt finns en litet pyre i magen outa mig här :)

26 år, bohuslänning som väntar första barnet.

Är nog en av de senast beräknade i tråden vad jag sett (12+5 och BF 28/4)? Även om jag tycker tiden bara springer iväg, nyss kändes det som en evighet till 12 fullgångna veckor och nu är det bara ynka 42 dagar kvar till RUL den 1/12.. Här gäller det att hålla i sig! ;)

• LillaSandy

Jag jobbar som förskollärare. Har inte tänkt på att hålla in magen, haha tror inte jag skulle orka det en hel dag heller. Var ganska smal innan jag blev gravid så att jag blivit rundare ser de garanterat haha.

• Linaslus

Ooo hålla in magen är helt omöjligt här. Det händer ingenting och känns bara obehagligt!

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)