• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • alhi
    Sommarsnö skrev 2014-10-26 10:04:27 följande:
    Tyvärr måste jag göra dig besviken; julmust innehåller 0,3 % alkohol ;) Samma med Champis. All läsk innehåller en liten mängd alkohol men de andra sorterna mkt mindre. Här står det om det : www.spendrups.se/lib/SubPage.aspx
    Det är totalt försumbara mängder. Drick lättglögg, julmust osv med gott samvete och oroa er istället för riktiga otäckheter som miljögifter, besprutningsmedel och GMO.

Jag äter så gott som all mat ekologisk och närproducerad eftersom det känns otroligt obehagligt att äta mat som är besprutad med medel som kräver kraftig skyddsutrustning.
    såkandetgå
  • Emmadee

Jag har hört att även vatten innehåller alkohol, har ingen källa på det. Men blir man allt för nitisk så kan vi nog lika gärna sluta att äta och dricka helt och hållet.

Filmjölk och julmust går nog alldeles utmärkt :)

JhjärtaK skrev 2014-10-26 10:26:27 följande:

Nu får ni sluta nojja över att fil eller julmust innehåller alkohol . Det är så små så små mängder så det skall inte påverka fostret och tänk på att i Sverige har vi väldigt restriktiva regler kring alkohol och graviditet medan man i andra länder ex max skall dricka ett glas vin per dag som gravid

• alhi
    Emmadee skrev 2014-10-26 10:32:19 följande:

Jag har hört att även vatten innehåller alkohol, har ingen källa på det. Men blir man allt för nitisk så kan vi nog lika gärna sluta att äta och dricka helt och hållet.

Filmjölk och julmust går nog alldeles utmärkt :)

vatten innehåller inte alkohol utan väte- och syreatomer som bildar vattenmolekyler Glad
    såkandetgå
  • FCet

Funderar och googlar namn men hittar inget som känns passande. :/

Vill ha ett ovanligt namn.

• S1528
    FCet skrev 2014-10-26 10:57:29 följande:

Funderar och googlar namn men hittar inget som känns passande. :/

Vill ha ett ovanligt namn.

Jag har ett pojknamn som jag älskar men sambon dissade det totalt, får se om jag lyckas övertyga honom ;) Eller om det gömmer sig en tös där inne, det får vi i vilket fall reda på vid RUL :)
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-10-26 10:26:27 följande:

Nu får ni sluta nojja över att fil eller julmust innehåller alkohol smile2.gif . Det är så små så små mängder så det skall inte påverka fostret och tänk på att i Sverige har vi väldigt restriktiva regler kring alkohol och graviditet medan man i andra länder ex max skall dricka ett glas vin per dag som gravid smile1.gif

Håller med dig :) det är ju inga mängder att tala om.
  • agirlnamedbill
    FCet skrev 2014-10-25 23:39:05 följande:

Någon som börja fundera över namn nu redan? :)

Ja! Vi har ett tjejnamn som vi är överrens om och jag har några killnamn som jag gillar men som karln inte är helt hundra på.
  • S1528
    FCet skrev 2014-10-26 11:43:23 följande:

Verkar som alla ska kolla könet vid RUL

Vi ska kolla könet vid RUL, inte för att vi känner att vi absolut måste veta om det är en pojke eller en flicka för att bestämma ett namn, utan för att det finns ett stort medicinskt intresse i att veta om det är en pojke vi väntar. Är det en pojke kommer det att påverka olika beslut som kan behöva tas under förlossningens gång, tex kommer man inte att sätta skalpelektrod och man kommer heller inte att använda sugklocka osv.

Men det är klart man är nyfiken ändå :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)