• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Phosie
    mandalii skrev 2014-10-27 15:13:08 följande:
    Exakt samma här! Kolla mitt tidigare inlägg här nyss.
    Ja... Känner så med dig! Ringde till och med min barnmorska idag för att kolla om det var normalt, och jag skulle nog inte vara orolig! Det var säkert tarmarna.. Var på hon frågar om jag har mina vanliga graviditetssymptom? Dom har ju avtagit sen någon vecka bortsett från att brösten är enorma och man gråter till en sorglig reklam! Sen kunde hon inte lyssna på hjärtljuden? Är det inte lite märkligt i vecka 16.. Någon här som fått lyssna tidigare?
  • Linaslus
    julii skrev 2014-10-27 20:42:18 följande:

När vågar man gå ut med graviditeten? Är i v.14 men är fortfarande livrädd för missfall och vet inte om jag vågar gå ut med det ännu pga av det. Hir gör ni?

Vi har berättat för föräldrar och syskon och nära vänner. Några till vet, barnen har tex skvallrat på dagis. Men till alla andra däger vi inget föräns efter rul!
  • Smulan 89
    julii skrev 2014-10-27 20:42:18 följande:

När vågar man gå ut med graviditeten? Är i v.14 men är fortfarande livrädd för missfall och vet inte om jag vågar gå ut med det ännu pga av det. Hir gör ni?

Jag går ut med det efter rul. Vissa vet redan. Mina föräldrar vet inte ännu. Det har inte funnits något bra tillfälle att berätta det. Är i v 17+0 idag.
    "Du föresten, vi ska ha en bebis till" Haha
  • Sommarsnö
    Phosie skrev 2014-10-27 21:23:00 följande:
    Ja... Känner så med dig! Ringde till och med min barnmorska idag för att kolla om det var normalt, och jag skulle nog inte vara orolig! Det var säkert tarmarna.. Var på hon frågar om jag har mina vanliga graviditetssymptom? Dom har ju avtagit sen någon vecka bortsett från att brösten är enorma och man gråter till en sorglig reklam! Sen kunde hon inte lyssna på hjärtljuden? Är det inte lite märkligt i vecka 16.. Någon här som fått lyssna tidigare?
    Jag är i början av vecka 17 och fick lyssna på hjärtljuden idag hos barnmorskan. Nu är det iofs i Norge - vet inte om rutinerna är annorlunda här. De är iaf jättegulliga och man verkar få komma på kontroll lite när man vill och följer inte alls bara ett strikt schema.
  • Josephine92

Vi har varit ganska öppna med grav just för att vi har mycket folk runt oss hela tiden och de märker när det är något på gång och jag har inte mått så jättebra och sovit nästan hela tiden så känns rätt bra att vänner har vetat.

Sen resonerade vi såhär att om det händer något så blir vi inte mindre ledsna för att ingen vet någonting utan då känns det bättre att de vet vad det beror på om vi är nedstämda och ha ett stöd istället för att ingen vet någonting. Men det är så olika, från början tänkte vi vänta till efter rul men när det väl hände kändes det annorlunda (:

• MorCaa

Vi gick "public" med det nu i vecka 14.. Kändes jätte kul att äntligen få berätta.. :) finns ju inga garantier till nåt så varför inte få glädjas när man kan.. ;).

Hjärtljuden har jag hört fast med en egen angelsound (doppler) heeeelt fantastiskt.. :D

(I vecka 13+1)

• agirlnamedbill

Jag berättade så fort jag gjort tidigt ultraljud. Tänkte först vänta till efter vecka 12 men eftersom riskerna minskar så himla mycket när man vet att ett hjärta tickar så kunde jag inte hålla mig :)

Idag har jag varit gravid i 100 dagar!

• Emmadee

Jag har berättat för mina närmaste. Gjorde jag direkt efter det tidiga UL som vi hade i v 14. Min mamma hade redan fattat för jag var där och tackade nej till öl ;)

Men hon visste också att jag inte skulle berätta förrän jag sett ett levande foster på UL (pga tidigare missfall)

Väntar på att sambon ska berätta för sin familj innan det blir officiellt utanför den innersta kretsen. Och så återstår det ju att berätta för blivande storebror.

Men det kommer nog bli under de närmaste dagarna (är i v 16 nu)

• S1528

Vi berättade för närmaste familjen i v.13, och planen är väl att vänta till efter RUL med att berätta "officiellt". Men det beror på hur länge det dröjer innan graviditeten syns på riktigt, min mage är ju fortfarande väldigt platt.

Går in i v.15 imorgon och har bara 34 dagar kvar till RUL :)

• Madelen b

Min mamma berättade jag för ganska direkt, hon är mitt största stöd om något skulle hända!

Sedan efter jag sett bebisen i v 14 så berättade jag för närmsta vännen och på jobb, men många visste/anade redan då min mage växt rejält och för ja måste få avlastning på jobb!

Många vet inte än men frågar någon så nekar jag de inte, men de blir mer offentligt efter rul om 2 veckor vilket känns som en evighet bort!

Ska till släkten om 1v och de vore så skönt att få höra hjärtat innan för att då kunna berätta för släkten irl. Även jag nojar att på rul se att bebbe dött i v 15 eller något:/

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)