• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Emmadee

Jag hade ingen aning om att influensa kunde vara så farligt när man är gravid. Tror ändå inte att jag kommer att vaccinera mig.

Jag märkte dock det här med nedsatt immunförsvar när jag väntade sonen. Jag som sällan är sjuk fick vinterkräksjuka ( rejält sjuk över julen), influensa och vanlig maginfluensa under den graviditeten.

• Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-11-04 10:32:31 följande:
    Det var Brödinstitutet som gjorde det, inte Socialstyrelsen. Det var en ren reklamkampanj.
    Ok. Då säger vi så :)
  • agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-11-04 09:08:49 följande:

Jag som aldrig blir sjuk har nu haft en långdragen förkylning i snart 1 mån så nog märks de att immunförsvaret är sämre!

Fler än jag som redan har "råmjölk" i brösten? Fick de tidigt med första sonen oxå men inte såhär tidigt och då kunde jag inte ligga på sidan för de bara rann ur mig! Hoppas INTE de blir så denna gången ;P

Jag har börjat få som vita prickar som man kan pilla bort från bröstvårtorna, men inget vätskeaktigt än.

När jag var 16 gjorde jag en abort och nån vecka efter aborten (gjorde en tidig abort) kom det mjölk ur brösten när man tröck på dom. (Usch det var hemskt, nog med att jag redan var ledsen efter aborten så kom det mer tecken på att jag varit gravid..)

Med dottern fick jag inte mjölk förrän väldigt sent, typ 35? Och då var det bara nån droppe så behövde inte använda skydd i bhn.
  • Madelen b
    amandanS skrev 2014-11-04 09:33:43 följande:
    Jag kan utan problem med lätta tryck få ut genomskinlig vätska (ibland lite vitblandat, råmjölk?).. Och brösten har växt 2 storlekar sedan jag plussade :P ömma bröst till o från och ständigt mer eller mindre ömma bröstvårtor.. V 19 idag :D på måndag RUL!! Och snart halvvägs..
    Då är ja inte själv iaf, ja har stora bröst iaf så mycket större har dem inte blivit, men då ha ammade sonen såg jag grotesk ut, tom dem på bb reagerade över mina stora bröst;)

Hade dock gott om mjölk!
  • Madelen b
    agirlnamedbill skrev 2014-11-04 11:48:29 följande:
    Jag har börjat få som vita prickar som man kan pilla bort från bröstvårtorna, men inget vätskeaktigt än.

När jag var 16 gjorde jag en abort och nån vecka efter aborten (gjorde en tidig abort) kom det mjölk ur brösten när man tröck på dom. (Usch det var hemskt, nog med att jag redan var ledsen efter aborten så kom det mer tecken på att jag varit gravid..)

Med dottern fick jag inte mjölk förrän väldigt sent, typ 35? Och då var det bara nån droppe så behövde inte använda skydd i bhn.
    Fy så jobbigt:/

Min sambo vart galen i sängen då de rann mjölk på hans rygg om ja låg på sidan haha! Hoppas de inte redan börjar;)
  • Malinpetronella

Fy fan jag är så jävla dunder förkyld att jag tror att huvudet ska trilla av.

Hade skit dåligt immunförsvar förra graviditeten, 2 maginfluensor en vanlig influensa och massor av febertoppar samt uvi.

Måtte det inte bli likadant nu!

Jag är sån som inte vill äta lläkemedel under grav heller. Har redan ätit en kur antibiotika denna grav pga uvi och i förrgår tog jag panodil för att orka ha kalas på kvällen. Men får så dåligt samvete fast jag vet att det är oki att ta panodil iiblandunder ggrav.

Hur gör ni med sånt?

• Bell13
    Malinpetronella skrev 2014-11-04 13:04:46 följande:

Fy fan jag är så jävla dunder förkyld att jag tror att huvudet ska trilla av.

Hade skit dåligt immunförsvar förra graviditeten, 2 maginfluensor en vanlig influensa och massor av febertoppar samt uvi.

Måtte det inte bli likadant nu!

Jag är sån som inte vill äta lläkemedel under grav heller. Har redan ätit en kur antibiotika denna grav pga uvi och i förrgår tog jag panodil för att orka ha kalas på kvällen. Men får så dåligt samvete fast jag vet att det är oki att ta panodil iiblandunder ggrav.

Hur gör ni med sånt?

Vad jobbigt. Jag har hållit mig frisk. Kan ha att göra med att jag dricker 2 l färskpressad apelsinjuice om dagen.
  • S1528

Jag trodde att jag hade dragit på mig en dunderförkylning som inte ville släppa, för jag snorade och nös och var tät. Det visade sig vara bara gravidnästäppa som försvunnit nästan helt efter att jag började använda rhinocort aqua i fredags. Så skönt!

Jag försöker hålla mig ifrån socker och snabba kolhydrater så mycket som möjligt, äta mycket frukt och och dricka vatten. Jag har nog tur, för jag känner mig nästan friskare än innan jag blev gravid :)

• Phosie
    Bell13 skrev 2014-11-04 08:58:25 följande:
    Då är det ju en annan sak för dig ju. Immunförsvaret blir nedsatt för alla gravida läste jag här. Jag har varit frisk som en nötkärna sedan jag blev gravid, barn och sambo har varit förkylda men jag har klarat mig från smitta.
    Jag som annars är sjuk var och varannan månad och har uselt immunförsvar har också varit frisk som en nötkärna sen dag ett! Märkligt det där =)
  • Sommarsnö

Ska ut på havet imorgon här i Norge. Det är inte alltid det är kavlugnt om man säger så. Skulle ni ta Postafen i förebyggande syfte för sjösjuka? Vill ju helst inte ta något om jag slipper men Postafen är ju godkänt för gravida. Har blivit mer åksjuk i bil nu när jag är gravid men vet inte hur det blir på sjön. De verkar ju inte lika bra om man tar dem när man väl har blivit illamående, annars skulle man ju kunna chansa och ta om man väl känner av något. Brukar annars ta Calma åksjuketuggummin men de får man inte ta när man är gravid enligt förpackningen. Har också sea-band men de tycker jag inte hjälper.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)