• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Sommarsnö
    Humledumle skrev 2014-11-05 21:31:15 följande:

Så nervöst ska på ul imorgon och se bebben för första gången ! :) men hur ska man göra sen? Ska man lägga ut bild på ul på fb eller inte. För jag kommer ju inte kunna hålla mig i några månader till från att skriva något om den lille :/ hur gör ni ?

Det där gör man ju helt som man vill med förstås. Jag tänker inte göra det. Har varit hemlig rätt länge med min graviditet överlag så det känns inte rätt för mig. Tids nog får alla veta. Men om du vill dela med dig av glädjen så varför inte?
  • emmasdag
    linnis83 skrev 2014-11-05 21:35:45 följande:

Grattis till alla lyckade rum idag! På tisdag är det äntligen min tur! = )

Åh jag har med på tisdag! Längtar ihjäl mig!!!
  • Madelen b
    silverfirren skrev 2014-11-05 21:26:56 följande:
    Har också sammandragningar varje dag (v18+1 andra barnet). Mina gör inte ont (utom en i förrgår) utan är mest jobbiga men när jag pratade med BM i går sa hon att man får försöka ta de lugnt och om de vart värre eller gjorde ont skulle jag ringa igen.. Känns lite som ingen tar de seriöst :( 
    Mina gör inte heller ont, men man blir så begränsad då dem är hela tiden:(

Tjatar om att lämna uvi hela tiden men hur ofta ska jag behöva det då:/

Nä dem varken lyssnar eller tror på än:/
  • Linaslus
    S1528 skrev 2014-11-05 18:46:03 följande:

Grattis allihop! Nu längtar jag ännu mer till vårt RUL den 1 december :)

Å vad skönt att det är någon som har lika sent rul som mig ;) Har oxå rul 1 december

Bara 26 dagar kvar
  • julii
    Linaslus skrev 2014-11-05 22:32:30 följande:

Å vad skönt att det är någon som har lika sent rul som mig ;) Har oxå rul 1 december

Bara 26 dagar kvar

Ahhh jag har inte förrens 8 (!!!!!!!!) December. En hel evighet och lite till! !
  • Smulan 89
    Humledumle skrev 2014-11-05 21:31:15 följande:

Så nervöst ska på ul imorgon och se bebben för första gången ! :) men hur ska man göra sen? Ska man lägga ut bild på ul på fb eller inte. För jag kommer ju inte kunna hålla mig i några månader till från att skriva något om den lille :/ hur gör ni ?

Eftersom jag ännu inte ens har berättat för mina föräldrar, så lägger jag inte ut det på facebook innan de vet. Mamma har facebook, så jag vill inte att hon ser det den vägen. Jag tänker att nu är det inte hemligt längre, så om någon frågar, så säger jag som det är. En kompis frågar ofta om vi ska skaffa en till. Hon har en liten på några månader och vill ha en till snart, så hon tycker att vi ska skaffa varsin samtidigt. Nästa gång hon frågar ska hon få veta hur det ligger till. Lite jobbigt när folk frågar om man ska ha fler barn. Det skulle ju kunna vara så att vi försöker och försöker, men det blir inget.
  • MorCaa
    ArdnasK skrev 2014-11-05 16:18:36 följande:

Jag gick upp 20 kg med första och 16 med andra. Kollar jag journadlen från första hade jag gått upp 5 kg i v 17...så lite mer denna gången med sndra ord. Är lång (179cm) så jag har mycket yta att fördela kilona på dom tur är...

1:an gick jag upp 11kg, 2:an 1,5kg och 3:an 6kg. Normalt är jag 162 lång och väger ca 60kg.. :) men jag går alltid upp " massor" i början och sen planar det ut.. ;)
  • JhjärtaK

Igår kände jag en av bebisarna sparka från utsidan, lycka!!! Det var svårare än vanligt att somna om efter det kan jag säga. Vecka 20 också så snart halvvägs, oj vad tiden ändå gått fort!

Bm-besök imorn och sen UL på torsdag nästa vecka. Förstår alla som längtar till RUL, det är en viktig milstolpe!

• S1528
    Linaslus skrev 2014-11-05 22:32:30 följande:

Bara 26 dagar kvar
    Bara 25 dagar kvar nu :)

Jag tycker ändå att det gått ganska så fort, jag fick kallelsen när det var typ 60 dagar kvar och jag har hittills sluppit den där "evighetskänslan" :)

Jag tror att bara det blir den 1 December så kommer ytterligare en månad gå innan man hinner blinka, tiden går alltid så fort när man har massor av aktiviteter inplanerade :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)