• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    Fr1da skrev 2014-11-05 17:49:31 följande:
    Vad kul, grattis!

Vi var ju också på UL idag. Där inne låg en pigg liten flicka och vinkade! Känns helt underbart. Och med fyra pojkar i den generationen (mina två syskon har vars två pojkar) så känns det lite extra kul att vi kan stå för första flickan :) Moderkakan låg långt ner så ska på UL i v 32 igen för o se om den flyttat något på sig. Tjoho!
    Tack och grattis till dig också. Jag har sedan tidigare två flickor och min syster har två flickor och en pojke så det var dags för en pojke till :) vi pratar om namn lite smått men är inte alls överens.
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-11-06 06:23:05 följande:

Igår kände jag en av bebisarna sparka från utsidan, lycka!!! smile1.gif Det var svårare än vanligt att somna om efter det kan jag säga. Vecka 20 också så snart halvvägs, oj vad tiden ändå gått fort!

Bm-besök imorn och sen UL på torsdag nästa vecka. Förstår alla som längtar till RUL, det är en viktig milstolpe!

Vad mysigt. Det längtar vi också efter att kunna känna. Jag har moderkakan mitt fram så det kommer dröja innan det är möjligt att känna på utsidan sa bm igår.
  • ArdnasK

Ska på rul om tre veckor, ska bli skönt o se om det är bra med bebisen...känner inga fosterrörelser än (är i v16+2) trots att det är tredje barnet och att moderkakan ligger bak.

• Phosie

Alla ni som vet hur er moderkaka ligger? Hur har ni fått reda på det innan RUL? Jag har inte aning om vad jag har.....

• Ice
    Phosie skrev 2014-11-06 10:37:58 följande:

Alla ni som vet hur er moderkaka ligger? Hur har ni fått reda på det innan RUL? Jag har inte aning om vad jag har.....

Jag fick veta på RUL att jag har föreliggande moderkaka (tror jag det hette???) så jag får ett extra UL i v.28-v.30 för att kolla hur det står till då.

Visste ingenting, vare sig om bebis hjärta slår eller om hur moderkakan låg innan RUL.
  • Bell13

Jag fick reda på det på rul. På kub i v 13 sa hon att det såg ut som den satt långt upp i framväggen men att det var svårt att se så hon ville inte uttala sig om det egentligen.
  • Smulan 89

Jag frågade på rul igår, eftersom jag upplever att alla har koll på vart moderkakan sitter, så ville jag också veta. De andra två gångerna har jag inte haft en aning. Nu satt den högt upp och bakåt.
  • alhi

Hej allihopa, grattis till lyckade rul! Vi har vårat på måndag och är till skillnad från er inte alls så exalterad. Känns otroligt läskigt bara. Vill att allt ska vara bra med den lille. Om allt ser bra ut ska jag fira med att köpa första plagget.

såkandetgå
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)