• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Emmadee

Jag fick samtal från min BM idag. Fick en tid hos läkare som ska undersöka mig med anledning av att jag fick en sfinkterruptur när sonen föddes. Så 2/12 får jag lite mer klarhet i om det kommer vara okej att föda vaginalt.

Sen ville de ta blodprover för sköldkörteln också. Eftersom jag hade tankarna kvar på ovanstående (som varit ett orosmoment glömde jag fråga varför de vill det)

Nån mer som fått det?

• Öholm
    Malinpetronella skrev 2014-11-07 15:21:27 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt än så llänge?

Jag är i v 19 och har gått upp 7kg. ....känns mycket men syns bara på magen typ.

Jag började med att gå ned 6 kg efter plusset. Dock har jag gått upp 2 kg senaste tre veckorna, så den negativa trenden verkar vända. Bara minus 4 kg nu Är i v.19.
  • Bell13

Jag är i v 19 och har gått upp 7kg. ....känns mycket men syns bara på magen typ.

Jag är i v 20 och har gått upp 8 kg
  • Bell13
    alhi skrev 2014-11-07 15:11:20 följande:

Hur ofta känner ni solklara sparkar från bebisen?

såkandetgå
    Jag känner varje dag men bara på kvällstid när jag ligger ner i soffan. Det går inte att känna på utsidan ännu.
  • Bell13
    Öholm skrev 2014-11-07 15:33:29 följande:
    Jag började med att gå ned 6 kg efter plusset. Dock har jag gått upp 2 kg senaste tre veckorna, så den negativa trenden verkar vända. Bara minus 4 kg nu smile1.gif Är i v.19.
    Kräktes du mycket?
  • S1528

Vecka 16 +100 gram sedan inskrivning v.6 (morgonvikt). Däremot kan jag äntligen säga att jag börjar få en liten mage :)
  • DiplomatiskaJag
    Emmadee skrev 2014-11-07 15:27:34 följande:

Jag fick samtal från min BM idag. Fick en tid hos läkare som ska undersöka mig med anledning av att jag fick en sfinkterruptur när sonen föddes. Så 2/12 får jag lite mer klarhet i om det kommer vara okej att föda vaginalt.

Sen ville de ta blodprover för sköldkörteln också. Eftersom jag hade tankarna kvar på ovanstående (som varit ett orosmoment glömde jag fråga varför de vill det)

Nån mer som fått det?

Alla som har bmi över 30 får göra det på ren rutin.
  • DiplomatiskaJag

Idag var jag på RUL och allt såg bra ut :) Fick bf 3 dagar tidigare än de tidigsre beräkningar. Så nytt bf 3 april. Skönt att bli flyttad åt "rätt håll".

Bebisen var livlig under ultraljudet, gjorde volter, sträckte på sig, gäspade, vred huvet, sög på tummen.

Jag känner bebisens rörelser varje dag. Känner utanpå ibland.

Grattis till er andra som vart på RUL :)

• Phosie

Är i vecka 18 imorgon och har gått upp drygt 3 kilo! Resten kommer säkert när man minst anar det =)
  • Öholm
    Bell13 skrev 2014-11-07 16:10:20 följande:

Kräktes du mycket?

Nej, inte en enda gång. Mådde inte så värst illa ens. Hade dock ingen vidare aptit men tycker ändå att jag fick i mig samma mängd mat som vanligt. Bebisen har nog helt enkelt en bra ämnesomsättning och tar en massa energi
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)