• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • EmmasaraL
    Hanna 681 skrev 2014-11-08 12:32:58 följande:
    känner också väldigt långt ner. precis som du beskriver, nere vid könshåret
    Tack för info! När man pratar om rörelser så tänker man inte ofta på vart det ska kännas hehe! Men nu vet jag lite mer om man skulle känna nått där i trakterna
  • EmmasaraL
    madde10 skrev 2014-11-08 11:28:59 följande:

Gah, jag börjar noja nu. v 17+4 och har inte känt nånting än. Barn nummer två. Nojar över MA hela tiden. RUL på onsdag så då får jag veta. 

Känner detsamma. Håller tummarna för oss att allt är bra. Inte långt kvar till onsdag :)
  • JhjärtaK
    EmmasaraL skrev 2014-11-08 10:13:41 följande:
    Då är vi i samma läge gällande antal veckor och moderkakan i framvägg (skrev livmoder i tidigare inlägg..hm...! - är sjukt snurrig dessa dagar...!)

Jag har också blivit rekommenderad Niferex, fast fr.o.m. v 20. Har hört att de ska vara mer vänliga mot kroppen, men det låter ju inte alls bra det du upplever! Nu blir jag lite avskräckt från att ta dem. Kan man verkligen inte äta sig till bättre järnvärden?

Trist att höra! Hoppas det finns något annat sätt!
    Jag äter Niferex och åt det även när jag var gravid med dottern och det har gått bra. Har blivit lite hårdare i magen men absolut inget alarmerande. Det är så olika hur man reagerar på dem men det finns en annan sort också som man kan prova om Niferex inte blir bra.
  • emmasdag
    JhjärtaK skrev 2014-11-08 13:42:24 följande:

Jag äter Niferex och åt det även när jag var gravid med dottern och det har gått bra. Har blivit lite hårdare i magen men absolut inget alarmerande. Det är så olika hur man reagerar på dem men det finns en annan sort också som man kan prova om Niferex inte blir bra.

Jag käkar också niferex! Mår bra på dom denna gång, inget krångel alls med magen. Med dottern va de tvärtom, blev stenhård och led verkligen! Min bm sa att jag skulle ge det en chans med niferex denna grav, för det endast är dom som tillgodoser järnbehovet..
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-11-08 14:49:20 följande:
    Jag käkar också niferex! Mår bra på dom denna gång, inget krångel alls med magen. Med dottern va de tvärtom, blev stenhård och led verkligen! Min bm sa att jag skulle ge det en chans med niferex denna grav, för det endast är dom som tillgodoser järnbehovet..
    Min bm sa att duroferon går också bra. Forskning visar också att järnet i nötkött är bättre vid graviditet än järnet i grönsaker. Jag äter dock järn från båda källorna.

Vid min förra graviditet var jag tvungen att göra en rotfyllning i en tand, tandvärken var från helvetet och jag fick citodon utskrivet. Min bm sa att det ska jag absolut inte ta att det är livsfarligt. Jag ringde och rådfrågade min husläkare och han sa att det är helt ok att ta citodon under graviditet. Jag är så van att olika vårdpersonal säger olika saker. Det är förmodligen så att på din mödravårdscentral rekommenderar man niferex och inget annat :)
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-11-08 15:14:46 följande:

Min bm sa att duroferon går också bra. Forskning visar också att järnet i nötkött är bättre vid graviditet än järnet i grönsaker. Jag äter dock järn från båda källorna.

Vid min förra graviditet var jag tvungen att göra en rotfyllning i en tand, tandvärken var från helvetet och jag fick citodon utskrivet. Min bm sa att det ska jag absolut inte ta att det är livsfarligt. Jag ringde och rådfrågade min husläkare och han sa att det är helt ok att ta citodon under graviditet. Jag är så van att olika vårdpersonal säger olika saker. Det är förmodligen så att på din mödravårdscentral rekommenderar man niferex och inget annat :)

Kan tänka mig att det är så! De där med citodon har jag hört förr! Det vettigaste är väl att använda sitt sunda förnuft o testa sig fram liksom! :)
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-11-08 16:16:32 följande:
    Kan tänka mig att det är så! De där med citodon har jag hört förr! Det vettigaste är väl att använda sitt sunda förnuft o testa sig fram liksom! :)
    Absolut :) tar man flera citodon varje dag från v 20 och framåt kan babyn bli beroende och få abstinens efter födseln och t o m dö så sunt förnuft gällande all medicin under graviditet är väl det bästa.

Min bm sa att hon tyckte jag skulle träna mycket för det var viktigt, hon var väldigt vältränad. Man utgår väl från sig själv i alla situationer.

Äter jag t ex en biff vill jag gärna ha den lite blodig och det går ju inte under graviditeten så jag äter nötfärs typ föräter mig på köttbullar och köttfärssås :)
  • lillalivet8084

när man känner kickar så långt ner som många skriver så funderar jag på om det är när dom kickar på urinblåsan. för jag känner oxå där ner . högre upp känner jag bara som rörelser och inga kickar än :)

• Madelen b
    madde10 skrev 2014-11-08 11:28:59 följande:

Gah, jag börjar noja nu. v 17+4 och har inte känt nånting än. Barn nummer två. Nojar över MA hela tiden. RUL på onsdag så då får jag veta. 

Du behöver inte noja, vet väldigt många som inkl mig själv som inte känner förens efter Rul!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)