Inlägg från: mandalii |Visa alla inlägg
  • mandalii

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

julii skrev 2014-09-24 18:31:44 följande:

Är det någon mer som faktiskt INTE mår illa? Har gjort det kanske 3 gånger när jag inte ätit på länge, annars ingenting. Blir så nojig att något är fel :/ där jag bor får man inte göra extra ultraljud om dom inte verkligen misstänker att något är på tok, annars får man snällt vänta :/

Exakt samma för mig, inget illamående alls och min plutt mår prima! Fick se en perfekt skapelse på ultraljud i lördags! Är i vecka 10+4. Så oroa dig inte, låååångt ifrån alla mår illa! Kram
  • mandalii
    Madelen b skrev 2014-09-25 13:49:05 följande:

Hur gamla är ni som gör kub här? Känns som alla här gör det!?!

31
  • mandalii
    emmasdag skrev 2014-09-24 18:15:19 följande:

Åh tack, vad glad jag blir!! : ) Jag tycker att det hänt extremt mycke på en vecka. Innan va jag svullen i övre delen av magen, nu är det fokuserat på nedre delen, och inte alls lika svullet längre. Med min dotter syntes det dock först i vecka 20 ca, så även det är en väldig skillnad! : ) Har du barn sedan innan?

Jag har hört att man oftare får mage tidigt när man redan varit gravid tidigare. För mig är det första barnet. Vill ha mage nu! Hihi
  • mandalii
    Bell13 skrev 2014-09-24 18:14:26 följande:

Vi frågade om det gick att se igår men det var för tidigt sa hon. I v 19 gör vi rul och då ska det gå att se :)

Typiskt : )
  • mandalii
    Bell13 skrev 2014-09-25 15:48:13 följande:
    25 % är en bra rabatt tänkte handla för en femhundring och sedan mer när vi gjort rul och vet vilket kön vi har på barnet.

Deras storlekar är små så köp inte det minsta :)
    Åh jag kunde inte låta bli, köpte två bodies och två mössor : ) Kanske lite tidigt, men skit samma! Tack för tipset!
  • mandalii

Köpte även lite mammakläder idag eftersom jag känner att byxor osv börjar sitta lite trångt, även om jag inte har någon direkt mage att tala om. Men det känns som att den är på G, så bra att förbereda sig. Hittade en hel del fint på H&M online faktiskt.

• mandalii
    Fruhs skrev 2014-09-25 15:51:26 följande:

Åh tack för att du frågar! De gick jätte bra! De va en lugn bebis som låg där! Speciellt om man jämnför med store bror som är idag 1 år och tre månader! Hon sa också att min livmoder låg i bakreväggen, vet någon vad de betyder?

Vilken sötnos! Den breder ut sig ordentligt, ligger raklång, sött : )
  • mandalii
    Bell13 skrev 2014-09-26 04:51:53 följande:

V 14 idag wieee illamåendet kom tillbaka igår, hoppas det bara är tillfälligt. Tröttheten är olidlig kvällstid och jag somnar runt 21.00 och vaknar supertidigt.

Har börjat längta efter den lilla bebisen

Stort grattis! Men vad jobbigt att illamåendet kom tillbaka, blä. Är också extremt trött och somnar typ prick kl 21 varje kväll. Ikväll ska vi på middag kl 21 och jag fattar inte hur jag ska klara av det??? Hjälp...

Går in i vecka 12 på söndag, längtar...
  • mandalii
    Anonym (Orolig) skrev 2014-09-27 10:09:30 följande:

Är det någon här som känner sig orolig för att få orgasm? Att det skulle skada fostret eller framkalla missfall? Jag känner oro.

Eh what? Förlåt men de var det dummaste jag hört. Absolut ingen fara, bara att njuta på!
  • mandalii

Jag gick in i vecka 12 igår, ännu en milstolpe. Tjoho! Även fast jag redan sett den lille må prima för ca en vecka sedan så känns det skönt att snart bli av med de 12 första mest kritiska veckorna.

Nu längtar jag som sjutton efter KUB som jag ska göra i vecka 13+2, är inte det lite sent för övrigt? Ska göra blodprovet nu i veckan.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)