Inlägg från: mandalii |Visa alla inlägg
  • mandalii

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Fruhs skrev 2014-10-07 10:48:42 följande:

Hallå på er.

Jag drömmer också drömmar, men det är BARA mardrömmar hela tiden, alltid typ om att någon jag tycker om går bort. 

Mår så sjukt dåligt av det.

Usch, samma här, mest mardrömmar är det.
  • mandalii
    Linaslus skrev 2014-10-07 11:15:23 följande:

Yayyyy v13 idag! Ännu en milstolpe avklarad, nu börjar väntan inför rul 1 December!

Ang drömmar så drömmer jag oxå galet mycket helt sjuka saker! Inatt skulle jag börja på simskola med en tjej från min paralellklass när jag gick i lågstadiet som jag lnappt aldrig pratat med och nu var vi bästisar!! Haha

Åh grattis! Gick själv in i vecka 13 i söndags, underbart!

Hahaha, kul att höra om allas drömmar.
  • mandalii

Okej då slutar jag äta folsyra nu, kanske borde köpa 'gravid' på Apoteket istället? Äter omega 3 varje dag eftersom jag inte äter så mycket fisk just nu. Hur är det med D-vitamin, äter ni det?

Hur äter ni en vanlig dag? Har läst att man from vecka 13 bör gå upp ca 300-400 per vecka. Än så länge har jag inte gått upp ngt alls i princip, blir lite orolig. Min ser ut enligt följande:

Frukost: Fullkornsgröt med sommarens blåbär och lingonsylt tillsammans med mellanmjölk, en halv banan och ibland en kiwi. Alternativt hemmagjord ekologisk müsli med linfrön, solrosfrön, kruskakli, hasselnötter, russin, havregryn, sesamfrön tillsammans med ekologisk mellanfil och blåbär.

Mellanmål vid kl 10: En ekologisk fullkornssmörgås med ost, tomat och skinka. En banan och en mandarin eller äpple och en kopp grönt te.

Lunch: Lunchlåda på gårdagens middag, ofta kyckling eller köttgryta med ris, potatis eller pasta med grönsaker typ broccoli, morötter, lök och sås.

Mellanmål vid 14: Frukt, mandarin, päron eller äpple.

Mellanmål vid 15: Knäckebröd utan ngt på

Middag vid 19: Samma som lunch och ibland lite efterrätt typ nyponsoppa.

Kvällsmål vid 20-21: Skorpor med smör och honung och kanske en kiwi.

• mandalii

Oh my, fick precis veta att vårt nya hus ska levereras vecka 9, alltså i slutet på februari. Sedan har de fem veckor på sig att få det inflyttningsklart. Vår bebis är beräknad till 18 april. Det kan bli precis på håret men det lutar åt att vi kommer hinna flytta in innan bebis kommer.

Någon som har tips på var man kan hitta en ljusrosa hörnsoffa, eller större modell soffa med schäslong? Har letat som en dåre men tycks omöjligt.

• mandalii

Någon mer än jag som har ligamentsmärtor av och till? Jag får det mest när jag reser mig plötsligt, kraftiga nysningar eller vänder mig snabbt i sängen. Kan göra sjukt ont, som kvivar i sidorna i nedre delen av magen.

• mandalii
    Jhalie skrev 2014-10-10 11:04:53 följande:

Nån som börjat fundera på namn än?

Eller som kanske redan bestämt?

Känns som att alla bra namn är upptagna

Och jag och sambon har extremt olika smak gällande allt så det kommer inte bli det lättaste direkt

Bara om det blir en flicka, tycker Amanda är fint : )
  • mandalii

KUB imorgon! Ihhhh, är såååå nervös. Kommer då att vara i vecka 13+2.

Självklart är det viktiga att allt ser bra ut och att barnet är friskt, men tror ni att man kan försöka se barnets kön själv, om inte läkaren vill säga något?

Min syster sa att man kunde hålla utkik efter "tre streck" om det var en flicka.Vad tror ni?

• mandalii

Åh vi var på vårt efterlängtade KUB idag och allt gick toppen, fick den lägsta risken man kan ha, 1:20 000. Barnet rörde på sig för fullt och sparkade med benen, så himla fin.

• mandalii
    Madelen b skrev 2014-10-15 17:04:14 följande:

Fick äntligen se bebis idag! Allt såg precis ut som de skulle!! Var 13+0 idag! Så livlig hen var och galet att de syns att de är en människa fast den är så liten!!

Åh, stort grattis! Visst är det en underbar känsla! Jag var på KB igår, magiskt. Hur lång var din bebis?
  • mandalii
    Fridhaa skrev 2014-10-15 08:18:44 följande:

Grattis :) va kul.

Jag ska göra mitt imorgon "nervöst"

Åh tack! Hur gick det för dig idag?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)