• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • JhjärtaK
    Fr1da skrev 2014-11-16 11:49:16 följande:

Ni som har sammandragningar lite då och då. Hur känns dom? För mig som aldrig varit gravid innan vet jag inte riktigt om det är sd jag har eller något annat. Ibland hugger det till, eller snarare sticks, långt ner i livmodern. Kan det vara sd? Går över ganska snabbt och har det bara lite då och då.

Jag kände aldrig mina sd tydligt när jag väntade dottern. Mot slutet så fick jag stanna upp några gånger när jag var ute och gick då jag kände att det behövdes men jag kunde aldrig säga att "nu har jag en sd".

Denna gången känner jag mina sd mer tydligt men de är absolut inte smärtsamma som tur är.

Det du känner låter mer som ligamenten som håller upp livmodern om det känns mer mot ljumskarna?
  • S1528

Apropå sammandragningar så sitter jag på vårdcentralen nu och väntar på att få träffa en doktor.. Tror att jag fått en uvi eller liknande, med sammandragningar, ont över njurarna, illamående osv :(

Buhu..

• Anonym (liteorolig)

Vecka 19. Började blöda lite lite igår (torkade två-tre gånger med papper på toa och allt var borta). Idag har jag känt att det spänt lite i magen/ över höftbenen. Och nu har jag fått mensvärk-ont i ryggen. Behöver jag vara orolig?

• Bell13
    Anonym (liteorolig) skrev 2014-11-17 14:21:07 följande:

Vecka 19. Började blöda lite lite igår (torkade två-tre gånger med papper på toa och allt var borta). Idag har jag känt att det spänt lite i magen/ över höftbenen. Och nu har jag fått mensvärk-ont i ryggen. Behöver jag vara orolig?

Ring gynakuten på orten där du bor.
  • Sommarsnö

Varit på RUL idag och allt såg fint ut. BF 10 april så jag blev tillbakaflyttad några dagar. Inte mig emot Jag väntar också en pojke! Statistiken i tråden är lite sned än så länge verkar det som ;) Kanske kommer många tjejer mot slutet.

• Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-11-17 14:29:03 följande:

Varit på RUL idag och allt såg fint ut. BF 10 april så jag blev tillbakaflyttad några dagar. Inte mig emot smile1.gif Jag väntar också en pojke! Statistiken i tråden är lite sned än så länge verkar det som ;) Kanske kommer många tjejer mot slutet.

Grattis till det :) det ÄR många pojkar just nu. Flickorna kanske dyker upp på slutet som du säger :)
  • Sommarsnö

Visst är det väl 60 dagar innan BF man får gå på föräldraledighet om man tar ut föräldrapenning? Min chef visste inte om detta, hon trodde att det bara var om man (kvinna ) hade ett fysiskt ansträngande arbete.

• S1528
    Sommarsnö skrev 2014-11-17 16:12:22 följande:

Visst är det väl 60 dagar innan BF man får gå på föräldraledighet om man tar ut föräldrapenning? Min chef visste inte om detta, hon trodde att det bara var om man (kvinna smile1.gif ) hade ett fysiskt ansträngande arbete.

Din chef tänker på graviditetspenning som beviljas av FK om man har ett tungt eller riskfyllt arbete, det är en annan sak men kan tas ut för samma period som övriga tar ut föräldrapenning dvs 60 dagar före beräknad förlossning.
  • Sommarsnö
    S1528 skrev 2014-11-17 16:44:46 följande:
    Din chef tänker på graviditetspenning som beviljas av FK om man har ett tungt eller riskfyllt arbete, det är en annan sak men kan tas ut för samma period som övriga tar ut föräldrapenning dvs 60 dagar före beräknad förlossning.
    Ja hon korrigerade sig sedan. Rätt att vara ledig gäller ju när föräldrapenning betalas ut så 60 dagar innan måste det vara Och 7 veckor innan om man vill vara ledig utan föräldrapenning.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)