• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • amandanS
    S1528 skrev 2014-11-17 21:13:14 följande:

Jag uppdaterade trosförrådet precis innan jag blev gravid, och nu när magen börjat växa så passar nästan inget! Får nog bli en ny omgång om ett tag..

Har vägrat köpa nya kläder än så länge men i lördags hittade jag ett par sjukt stretchiga jeggings på Cubus för bara 149 kr! Det stod mid rise på lappen men för lilla mig gick dom ganska högt upp på magen. Riktigt prisvärt :)

Jag gick ner 20kg för 1-1.5 år sedan, köpte nytt och skickade allt stort. Men det gjorde att jag nu inte kommer i typ någonting! Och leggings bara rullar ner under magen.. Har 2 linne och koftor, för övrigt fått köpa både gravidjeans, leggings och toppar.. Utan mina gravidkläder hade jag fått gå utan kläder redan för några veckor sedan :)

Börjar bli bra rund ;)

• S1528
    amandanS skrev 2014-11-17 21:21:31 följande:
    Jag gick ner 20kg för 1-1.5 år sedan, köpte nytt och skickade allt stort. Men det gjorde att jag nu inte kommer i typ någonting! Och leggings bara rullar ner under magen.. Har 2 linne och koftor, för övrigt fått köpa både gravidjeans, leggings och toppar.. Utan mina gravidkläder hade jag fått gå utan kläder redan för några veckor sedan :)

Börjar bli bra rund ;)

phpl9CKm065735.jpg
    Nu är min mage inte så rund och fin som din ännu så för mig funkar det bra än så länge :) Det ska bli spännande att se hur kroppen ser ut efter förlossning och allt, om jag får tillbaka min smala midja eller om den är ett minne blott :)

Jag använder i princip bara mina arbetskläder mån-fre så jag får en liten chock varje helg när det är dags att bli civil igen och färre och färre plagg passar ;) haha
  • amandanS

Det kommer nog en mage på dig med ska du se ;) Jag har egentligen kläder från jobbet jag med, lite fritt på byxor.. men de tröjor från jobbet kommer jag inte i så jobbar nu i mina egna kläder :P har en långarmad jag kan ha uppknäppt med jobbets logga på, för övrigt är de kört..

• S1528
    amandanS skrev 2014-11-17 21:45:05 följande:

Det kommer nog en mage på dig med ska du se ;) Jag har egentligen kläder från jobbet jag med, lite fritt på byxor.. men de tröjor från jobbet kommer jag inte i så jobbar nu i mina egna kläder :P har en långarmad jag kan ha uppknäppt med jobbets logga på, för övrigt är de kört..

Det tror jag absolut att det gör :)

Det vill till innan jag tömmer jobbets förråd av kläder. Storlekarna går upp till 3XL och just nu har jag XS ;)
  • JhjärtaK
    kiwifågel skrev 2014-11-17 20:00:51 följande:

Vi väntar också en liten tjej! (Jag har bara inte orkat skriva något på ett bra tag, men jag läser allt ni skriver.) Allt såg jättefint ut på RUL och vi har vid två olika tillfällen fått höra att det förmodligen är en tjej, så vi kör på det. :) 

Är det några fler som ska göra ytterliga ul längre fram? Jag frågade vid RUL om det är sista ultraljudet och hon svarade att det ska vara sista såvida det inte är några avvikelser framöver, då görs ett tillväxtultraljud. Några dagar senare hos min bm (där jag fick mitt moderskapsintyg - woho!) skickade hon en remiss för tillväxtultraljud som om det vore en självklarhet. Jag trodde att man alltid gjorde TUL?
    Vi ska inte dit förrän i februari så det är tur att tjejen äntligen känns tydligt varje dag, annars hade jag längtat ihjäl mig så som jag gjorde innan jag kände henne tydligt :)

Jag gör ju UL mest hela tiden (8 st hittills tror jag) men med dottern gjorde vi TUL, dock var det inte standard i Sthlm utan vi fick det då jag fick förstorat njurbäcken och min bm ville nog muntra upp mig och att jag skulle få se att det inte påverkade bebisen.

Vad jag vet så är inte TUL standard i något landsting men jag kan ha fel?
  • lais

Bara RUL är det som gäller här också sålänge det inte blir några konstigheter

• Mars12

Någon som räknat hur många pojkar/flickor det är än så länge? :) Här är det RUL imorgon så hoppas att vi får veta kön då :)

• Bell13
    kiwifågel skrev 2014-11-17 20:10:51 följande:

Förresten, är det fler som behövt gå upp i storlek när det gäller underkläder? Några tips om vart man kan hitta bra utbud av "gravidtrosor"? Jag har inte hittat några boxer med stor mage, det kanske är dags att kapitulera och börja använda vanliga... tanttrosor (no offence!). ;)

Jag köper de trosor jag normalt sett köper men en storlek större
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-11-17 20:58:02 följande:
    Haha, ja jag känner mig redan som en tant eftersom jag köpt dubbgrejer att sätta på skorna (vill inte halka nu med liten i magen. Vill inte skrämma upp er men en tjej på mitt jobb förlorade sin son genom att hon halkade på vintern och barnet dog i magen smile4.gif ) Så varför inte gå all-in? smile2.gif Fast borde inte vanliga trosor funka genom graviditeten så länge de inte går så högt upp?
    Har också tänkt på broddar under skorna. Det ska jag inhandla i veckan, är livrädd för att ramla. Höll på att halka förra veckan i blöta löv blev jätterädd.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)