• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Sommarsnö
    S1528 skrev 2014-11-14 15:12:58 följande:
    Jag pratade med min BM idag och hon tyckte att jag skulle söka graviditetspenning så tidigt som möjligt eftersom jag har en hemsk foglossning. Jag har sagt till min chef att jag siktar på att gå hem i februari då jag redan är enormt osmidig, men om jag har otur barkar detta åt en tidigare sjukskrivning :( Men hellre att man ger ett tidigare datum och kanske klarar sig lite längre känner jag..
    Ja jag tänker också som så, då blir det bara positivt för dem om man jobbar lite till. Vet du hur det blir med sjukpenning om man redan har tagit ut föräldrapenning då - brinner sjukpenningen inne då så att säga eller går den in istället för föräldrapenningen?

För mig blir det lite konstigt för jag har varit tjänstledig för start av företag och den tjänstledigheten går ut sista dec. Så sedan ska jag in och jobba ett par månader bara och så vara föräldraledig sedan. Hade inte Försäkringskassan varit så enormt inkompetenta och istället meddelat mig i tid hur det blivit med min föräldrapenning så hade jag kunnat säga upp mig till sista dec men det vågade jag inte så länge jag inte visste hur det blev med fp. Och nu har jag ju tre månaders uppsägningstid.
  • S1528
    Sommarsnö skrev 2014-11-14 15:36:45 följande:
    Ja jag tänker också som så, då blir det bara positivt för dem om man jobbar lite till. Vet du hur det blir med sjukpenning om man redan har tagit ut föräldrapenning då - brinner sjukpenningen inne då så att säga eller går den in istället för föräldrapenningen?

För mig blir det lite konstigt för jag har varit tjänstledig för start av företag och den tjänstledigheten går ut sista dec. Så sedan ska jag in och jobba ett par månader bara och så vara föräldraledig sedan. Hade inte Försäkringskassan varit så enormt inkompetenta och istället meddelat mig i tid hur det blivit med min föräldrapenning så hade jag kunnat säga upp mig till sista dec men det vågade jag inte så länge jag inte visste hur det blev med fp. Och nu har jag ju tre månaders uppsägningstid.
    Jag tror att sjukpenning alltid går före, men jag är inte säker på min sak.. Det är så otroligt luddigt alltihop känner jag..

Jag kan inte söka GP före jag har fått mitt moderskapsintyg och det får jag inte förrän andra veckan i december. Och jag antar att man får räkna med en del väntan innan man får något beslut ifrån FK..

Man får nog föda ett antal barn innan man får svart bälte i hantering av FK ;)
  • Madelen b
    Bell13 skrev 2014-11-14 09:59:18 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag hade ett par veckor där jag kände mig som vanligt. Nu är jag i v 21 imorgon och känner mig väldigt gravid igen :)
    Jag är i v 18! Har moderkakan fram så känner ingen bebis än heller:/
  • Madelen b
    91an skrev 2014-11-14 12:45:26 följande:
    Jag känner mig också helt ogravid.. Inga fosterrörelser, hittar inte hjärtljudet med dopplern, ingen riktig mage och inga andra symtom. V 17+3 nu. Rul om två veckor.
    Då är vi lika långt gången!!

Samma hör ( dock har ja ingen doppler ) , känner inga fosterrörelser och känner mig mest tjock! :/

Ska på Rul om 1v ( skulle vart där igår men vart inställt)! Längtar!

Vi var på monstertruck för 1v sedan och nojar så att ljudet skulle ha stressat bebben för mycket:(
  • Lalalalola

Hej! Känner igen mig. Har mest känt mig lite tjockare och har inga svåra symptom så jag känner mig mest ganska normal.. Som vanligt. (Då kommer oron och knackar på) Är snart i v 18. Bf 19/4. Längtar så till ultraljudet om en vecka! Få se det lilla livet. Köpte privat ultra i v 13 - helt värt det

• Bell13
    emmasdag skrev 2014-11-14 13:44:25 följande:
    Det låter som att du har som mig, fast din sitter åt höger och min åt vänster :) Det är lite otäckt när dom blir så pass starka! Tycker knappt att det hjälper o vila heller..
    Vila hjälpte inte mig heller. Fick nästan lite ångest och tänkte - hur fan ska jag fixa förlossningen sedan om jag knappt fixar det här lilla i några minuter.

Jag får lita på att kroppen förbereder sig, att det är därför. Det är rätt jobbigt nu med all foglossning. Jag är i kronisk smärta dygnet runt och tänker bara på hur jobbigt det kommer vara att ha det så i 20 v till.

Samtidigt är det så mysigt när jag känner hur han sparkar.
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-11-14 18:36:37 följande:

Vila hjälpte inte mig heller. Fick nästan lite ångest och tänkte - hur fan ska jag fixa förlossningen sedan om jag knappt fixar det här lilla i några minuter.

Jag får lita på att kroppen förbereder sig, att det är därför. Det är rätt jobbigt nu med all foglossning. Jag är i kronisk smärta dygnet runt och tänker bara på hur jobbigt det kommer vara att ha det så i 20 v till.

Samtidigt är det så mysigt när jag känner hur han sparkar.

Jag har också jättemycke foglossning :( Det är så jäkla jobbigt. Är också rädd för hur det ska gå i 20 veckor till.. annars så älskar jag o vara gravid denna gången!
  • Madelen b
    Lalalalola skrev 2014-11-14 18:29:57 följande:

Hej! Känner igen mig. Har mest känt mig lite tjockare och har inga svåra symptom så jag känner mig mest ganska normal.. Som vanligt. (Då kommer oron och knackar på) Är snart i v 18. Bf 19/4. Längtar så till ultraljudet om en vecka! Få se det lilla livet. Köpte privat ultra i v 13 - helt värt det

Vi gjorde oxå UL i v 14! Men lika nojig ändå!
  • emmasdag
    Malinpetronella skrev 2014-11-14 18:52:13 följande:

Nån mer än jag som ffortfarande i v 20 får hjärtklappning huxflux . ...sjukt störande

Jag.. är också i vecka 20. Svårt o andas ibland med..
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)