• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • kiwifågel

Förresten, är det fler som behövt gå upp i storlek när det gäller underkläder? Några tips om vart man kan hitta bra utbud av "gravidtrosor"? Jag har inte hittat några boxer med stor mage, det kanske är dags att kapitulera och börja använda vanliga... tanttrosor (no offence!). ;)

• ullin
    Sommarsnö skrev 2014-11-17 19:09:35 följande:

Hur många namn tänker ni ge era barn? Något man ska tänka på vad gäller antal? Visst är det så att barnet lätt kan byta till ett annat av sina namn om det skulle vilja och att det kan vara en anledning till att döpa det till flera? Min sambo tycker att det räcker med två ("det blir bara krångligt att skriva in alla sina namn på myndighetspapper och så") medan jag tycker att det kan vara kul med tre. Hur resonerar ni?

Första barnet fick tre namn, andra två och nu när jag väntar tredje känns det som att det mycket troligt kan bli bara ett. :) just för att det ändå är ett namn som "behövs".
  • emmasdag
    kiwifågel skrev 2014-11-17 20:10:51 följande:

Förresten, är det fler som behövt gå upp i storlek när det gäller underkläder? Några tips om vart man kan hitta bra utbud av "gravidtrosor"? Jag har inte hittat några boxer med stor mage, det kanske är dags att kapitulera och börja använda vanliga... tanttrosor (no offence!). ;)

Grattis till ett fint Rul och en liten flicka :) Jag kommer få göra ett ultraljud i månaden fram till bf ungefär. Nästa är den 10 december, längtar! Har även fler besök hos bm än "normalt". Allt detta för en tidigare graviditet med tråkigt slut. Men med dottern var det endast rul och ett några dagar innan förlossningen! Och ett i vecka 14, men det var pga smärta i magen. Angående underkläder: jag har fortfarande samma storlek som innan. HM har jättesköna trosor för gravida! Jag har även några för gravida ifrån Victoria secret som är meeeega sköna! Dyra som tusan dock, men sambon överraskade mig med dom :) Finns ju även helt "sömfria" från typ sloggi och calvin klein, också att rekommendera; )
  • amandanS

Jag har fått uppdatera bland underkläderna, hade mycket trosor med lite bredare resårkant och de vara började vika sig under magen och skapade skav. Men nu kör jag med h&m s hipstertrosor, de är så låga så de ligger på mig jätte skönt under magen och skaver inte :) Såg för övrigt gravidtrosor på Kappahl, var in där och köpte två super sköna bhar! 2 pack för 249kr, visserligen amningsbhar. Men de är mjuka, ändå lätt vadderade så inget syns och så grymt bekväma :)
  • Sommarsnö

Haha, ja jag känner mig redan som en tant eftersom jag köpt dubbgrejer att sätta på skorna (vill inte halka nu med liten i magen. Vill inte skrämma upp er men en tjej på mitt jobb förlorade sin son genom att hon halkade på vintern och barnet dog i magen ) Så varför inte gå all-in? Fast borde inte vanliga trosor funka genom graviditeten så länge de inte går så högt upp?
  • Sommarsnö
    amandanS skrev 2014-11-17 20:51:40 följande:
    Jag har fått uppdatera bland underkläderna, hade mycket trosor med lite bredare resårkant och de vara började vika sig under magen och skapade skav. Men nu kör jag med h&m s hipstertrosor, de är så låga så de ligger på mig jätte skönt under magen och skaver inte :) Såg för övrigt gravidtrosor på Kappahl, var in där och köpte två super sköna bhar! 2 pack för 249kr, visserligen amningsbhar. Men de är mjuka, ändå lätt vadderade så inget syns och så grymt bekväma :)
    Alla amningsbehåar jag sett har börjat på B-kupa och jag har A-kupa i vanliga fall. Än har inte mina bröst växt speciellt mycket så det känns som om jag inte kan köpa någon sådan ännu. Vad gör man om de inte ökar till B-kupa ens? Någon annan med samma "problem"?
  • amandanS

Jag och en jämngravid kompis pratade faktiskt broddar förra veckan :D Jag har ett par jag hade till löpning innan, men de kommer används nu under graviditeten! Lika så sedan när man nästa vinter kan få bära och kånka på en 7-10 månaders i halkan.. :) Tycker över lag balansen börjar bli skum när magen växer, vinglat till mer än en gång :P

Trosorna jag köpt är h&m vanliga, eller de från divided.. Ser väldigt lika ut med gravid/mamma trosorna tyckte jag..

Här är bh:n jag köpt! :)

m.kappahl.se/article/soft_bh_786269

• S1528

Jag uppdaterade trosförrådet precis innan jag blev gravid, och nu när magen börjat växa så passar nästan inget! Får nog bli en ny omgång om ett tag..

Har vägrat köpa nya kläder än så länge men i lördags hittade jag ett par sjukt stretchiga jeggings på Cubus för bara 149 kr! Det stod mid rise på lappen men för lilla mig gick dom ganska högt upp på magen. Riktigt prisvärt :)

• amandanS
    Sommarsnö skrev 2014-11-17 21:06:34 följande:

Alla amningsbehåar jag sett har börjat på B-kupa och jag har A-kupa i vanliga fall. Än har inte mina bröst växt speciellt mycket så det känns som om jag inte kan köpa någon sådan ännu. Vad gör man om de inte ökar till B-kupa ens? Någon annan med samma "problem"?

Jadu, jag började på 75B innan graviditeten, fick ganska snabbt gå över till mina sportbhar, men tighta de med och gick upp till upp till 80C på ny bh, och nu ger 80C tryckmärken och tuttarna ser ut att vara påväg ur! Haha. Så nu blev de mjuka bhar, stretchiga ;) så dessa borde jag kunna växa bra mycket i om det är så... Men har du inte så stor byst ännu och vanlig bh känns obekvämt, testa med sportbh ett tag? Amma ska vi ju inte ännu på bra många veckor ;)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)