• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • ullin
    ullin skrev 2014-11-18 21:01:36 följande:

Åååååå. Kände just supertydliga sparkar!!! Kändes till och med utanpå på handen. Oh My god så awesome!!!!!!!!!!!!

??????

Vecka 17 (16+6) idag och RUL om en vecka. :)

Ska inte vara ??? Utan hjärtan. ;)
  • Malinpetronella

Jag blev som en trasmatta där nere efterförra förlossningen haha. Dock bara 3 uutvändiga sstygn så inget som syns eller kkänns. Men det då kan jag lova = ( ....hoppas jag går sönder mindre denna ggn

• Emmadee

Jag har också förstått det som att vikten på barnet inte har så stor betydelse för hur mycket man går sönder. Utan att huvudomfånget har större betydelse. Eller om man som min son tror att man är Stålmannen och tyckte det var en bra ide att födas med handen utsträckt över huvudet. Han var en pina att krysta ut och jag gick sönder rejält. (Sfinkterruptur)

Blev igångsatt och det vill jag inte uppleva igen. 16 dagar övertiden och mäkta trött på att vara gravid. Den här gången vill jag uppleva en förlossning som startar spontant av sig själv. Och gärna inte senare än BF. ( sen återstår det väl att se om läkaren föreslår snitt, efter att ha undersökt min tidigare ruptur)

Jag föddes fem dagar före BF och min mamma var inne på BB ett par timmar innan jag kom ut. Så ingen genetisk koppling där...

• Emmadee

Jag mår fint idag. Sitter på jobbet och känner hur det sparkar vilt i magen. Och imorgon är det dags för RUL v 19 (18+4) så snart half way there

S1528 skrev 2014-11-19 08:04:11 följande:

Vecka 18 idag! Jippi!

Hur mår ni idag tjejer?

• S1528
    Emmadee skrev 2014-11-19 08:11:41 följande:

Jag mår fint idag. Sitter på jobbet och känner hur det sparkar vilt i magen. Och imorgon är det dags för RUL smile1.gif v 19 (18+4) så snart half way there smile1.gif

Härligt! Jag själv har bara 12 dagar kvar till RUL nu, overkligt nära :) Känner dock inget av bebisen ännu, iallafall ingenting som jag till 100% kan säga är rörelser. Men jag väääntar :) :)
  • Mars12

Min mamma har haft lätta/snabba förlossningar och jag med än så länge. Blev igångsatt 16dagar över BF och det tog 3timmar totalt. Han inte heller med bedövning.

Nu bär det av mot UL :)

• S1528
    Mars12 skrev 2014-11-19 08:27:01 följande:

Min mamma har haft lätta/snabba förlossningar och jag med än så länge. Blev igångsatt 16dagar över BF och det tog 3timmar totalt. Han inte heller med bedövning.

Lycka till!
  • JhjärtaK
    Mars12 skrev 2014-11-19 08:27:01 följande:

Spännande, lycka till!
  • Sommarsnö
    Emmadee skrev 2014-11-19 08:08:05 följande:

Jag har också förstått det som att vikten på barnet inte har så stor betydelse för hur mycket man går sönder. Utan att huvudomfånget har större betydelse. Eller om man som min son tror att man är Stålmannen och tyckte det var en bra ide att födas med handen utsträckt över huvudet. Han var en pina att krysta ut och jag gick sönder rejält. (Sfinkterruptur)

Blev igångsatt och det vill jag inte uppleva igen. 16 dagar övertiden och mäkta trött på att vara gravid. Den här gången vill jag uppleva en förlossning som startar spontant av sig själv. Och gärna inte senare än BF. ( sen återstår det väl att se om läkaren föreslår snitt, efter att ha undersökt min tidigare ruptur)

Jag föddes fem dagar före BF och min mamma var inne på BB ett par timmar innan jag kom ut. Så ingen genetisk koppling där...

Vad jag har hört från barnmorskor så finns det en genetisk koppling till hur pass snabb och lätt själva förlossningen är men ingen koppling vad gäller tidpunkt för när barnet kommer ut (alltså t ex överburenhet eller att man föder före utsatt datum osv).
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)