Anonym (Lillan) skrev 2015-03-22 20:30:33 följande:
Hej på er tjejer.
Har följt er sedan start och läst varje dag. Jag har bf 14 april så är i v. 36+4. Mitt tredje barn.
Jag känner exakt samma. Känner mig också sjukt flummig och har inte vågat säga till någon att jag känner i hela min kropp att det är på gång. Natten till
i tisdags hade jag onda förvärkar. Sedan dess ligger hon längre ner än tidigare och sammandragningarna trycker på neråt bakåt och vissa gör ont. Hela veckan har jag haft förvärkar/sd som gjort ont och som jag liksom måste koncentrera mig igenom. Jag mår även illa till och från och har varit väldigt labil i mitt humör. Till och från har jag även molvärk bak i ryggen. I natt hade jag ont igen och nästan kände hur hon sjönk längre ner.
Men jag vet att det ändå kan vara en bit kvar innan hon kommer, men det är som att jag känner på mig att det inte är så långt borta. Fast som sagt är det inget jag vågar säga till någon. Mina tidigare två barn har kommit på bf. Väldigt skönt dock att det finns fler som känner samma, så man kan ventilera med någon.
Men precis! Det är exakt sådär jag känner! Men det är ju mitt första barn så jag vet ju inte riktigt vilken känsla jag kan förvänta mig.
Men det är som att kroppen försöker tala om för mig att det är dags alldeles snart.
Illamåendet kan jag också skriva under på, i slutet på veckan blev jag tvungen att ta lergigan (som jag annars slutade med i v.15) för att ens ta mig igenom illamåendet. Jag har sovit bra genom hela graviditeten fram tills nyligen då denna känslan gjorde entré.. Dessutom har bebisen totalt ändrat sitt rörelsemönster och "dygnsrytm" mot hur det varit tidigare.
Men som sagt, jag känner mig lite flummig när jag ska försöka sätta ord på övertygelsen om att hon är påväg, eftersom det bara är en väldigt intensiv känsla.