Inlägg från: S1528 |Visa alla inlägg
  • S1528

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hur många är vi kvar i tråden som inte fött ännu?

Det känns skit att bara gå och vänta.. BF -2 idag så jag har väl ingen anledning att gnälla, men jag är rädd att jag får gå över ända fram till 12 Maj innan en ev. igångsättning. Och jag står knappt ut en dag till :/

• S1528

Jag tror att vi alla som är kvar är lika frustrerade just nu.. Det blir ju liksom lite extra också när man är sent beräknad och läser om alla som får sina små tidigare under månaden.. Jag är övertygad om att jag kommer att få en maj-bebis, det är så det känns iallafall..

Jag fuskade faktiskt lite igår och provade om jag kände livmodertappen. (Inga förmaningar om att man inte skall vara där och pilla nu tack) Den var iallafall väldigt mjuk och någon cm öppen. Hur man skall tolka det vet jag inte riktigt då mina förvärkar är väldigt diffusa, men rent psykologiskt känns det ju bra att veta att "något" har hänt!

• S1528
    JenSagström skrev 2015-04-25 15:56:36 följande:
    Jag har också funderat på att känna efter själv men jag tror sjutton inte att jag kommer åt...måste nästan testa ikväll smile1.gif Funderar på att övertala maken om färdknäppen men varken han eller jag är särskilt sugna nu så det känns sisådär lockande för han. Hehe.

Om inte bebis kommit innan tisdag har vi tid hos bm då. Tänker i så fall tjata mig till att hon kollar om det har öppnat sig ngt.
    Det var skitsvårt att känna själv, i normala fall brukar jag känna tappen väldigt distinkt men inte nu. Jag vågade inte känna så mycket mer, hade blivit skiträdd om jag råkat peta på huvudet på bebis, hahaha..

Har också funderat på färdknäppen, men så fort jag rör mig känns det i fogarna bak som att benen skall lossna ifrån resten av kroppen så jag vet inte hur det skulle gå till rent fysiskt :P
  • S1528
    Tornedalica skrev 2015-04-25 16:15:42 följande:

Oj, jisses! Kommer du åt tappen? Har iofs inte själv försökt men jag är så extremt orörlig att jag har svårt att föreställa mig att det skulle gå. Kanske också måste känna efter ikväll...

JenSagström: Ang. ljumssmärta. Har känt sista veckorna som om att hans axlar ta emot i både höger och vänster ljumske mellan varven. Säkert helt galet tänkt men det är det enda sättet jag kan beskriva känslan. Inte så ont men lätt obehagligt. Sedan kan jag få en fruktansvärd sendragsliknande smärta i en ljumske om jag råkar göra ngn snabb rörelse med benet. Den får mig att skrika till men släpper på ngra sekunder.

Jag tror att jag kommer åt tappen bara pga att min mage är så himla liten. Men den var liksom en bra bit in så jag fick sträcka på mig ändå för att nå ;)
  • S1528
    Tornedalica skrev 2015-04-25 20:45:09 följande:
    Det gick med hjälp av lite kuddar som pallade upp på rätt ställen under kroppen och en rejäl stretchning av armen trots att min mage också är helt enorm! Bara att göra ett försök!
    Hahaha, det där lät som ett riktigt äventyr! Jag klarade mig med att tvätta händerna och böja mig lite framåt för att känna ;)
  • S1528
    Cuchulainn skrev 2015-04-25 22:16:36 följande:

Idag kom hon, 14:35, 53 cm och 4010 g. Sjukt trött och känner mig väldigt mörbultad men glad att det är över ????

Grattis! :) :)
  • S1528
    naughtyn skrev 2015-04-26 05:47:02 följande:

Igår på BF+7 kom vår Vilfred till världen kl 08.57, 3230g tung och 48 cm lång. Allt har gått toppen och det är så underbart att äntligen ha honom här! Jag kan inte sluta titta på honom <3

phpTmQapR80127.jpg

Stort grattis! Han är jättefin :)
  • S1528
    Anonym (Mi) skrev 2015-04-26 18:44:28 följande:

Har sett att flera här känt på tappen... Hur vet man vad man känner, att det är just tappen?

Ja, det finns ju inte så mycket annat där inne liksom :) Men just nu är tappen så himla mjuk så det känns bara som hudflikar typ, när jag är ogravid så känns den hård som en nästipp typ :)
  • S1528
    Anonym (Mi) skrev 2015-04-26 19:44:45 följande:
    Tycker inte att jag känner nånting därav min dumma fråga.
    Det kan ju vara så att du inte har så mycket kvar av tappen alls och det är därför du inte känner något? Det är nog lättare om man har ett hum om vart sen brukar vara och kännas när man inte är gravid :/
  • S1528
    Badblomma skrev 2015-04-27 04:56:37 följande:

Igår kl 19.12 föddes vår underbara tjej. 3778g och 52 lång. Alldeles perfekt. Hon har sugit fast sig i mina tittar och vägrar sluta snitta. En riktig snuttegris?

det är så underbart! !!

Grattis :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)