En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Kl 00.16 inatt föddes vår älskade dotter. Efter 8 timmar på förlossningen med endast förvärkar gick vattnet och 20 min senare var hon ute...
Kl 00.16 inatt föddes vår älskade dotter. Efter 8 timmar på förlossningen med endast förvärkar gick vattnet och 20 min senare var hon ute...
Jag är också kvar..
BF -10 idag (beräknad 27). Har sovit skitdåligt inatt och jag tror att magen har varit stenhård mest hela tiden. Nu sedan ungefär två timmar tillbaka har jag en småjobbig mensvärksliknande smärta i korsryggen och även litegrann i magen. Inbillar mig att bebis har varit lite mindre våldsam de senaste två dagarna också. Alltså inte stillsam, bara mindre våldsam än vanligt :) Vågar man hoppas på att det börjar hända någonting tro?
Har nästa BM besök på tisdag, samma dag som jag går in i vecka 40. Hoppas att det blir det sista! Eller att jag kanske slipper gå dit ;)
BF -7 idag.. Nu börjar det bli olidligt på riktigt, och jag har i princip ställt in mig på att få gå över de där tre veckorna..
Är trött och lipig hela tiden, har grymt nära till gråten så fort någonting går mig emot. Sömnen är kass.. På kvällen är bebisen så aktiv att det gör ont när hon rumsterar omkring, sedan somnar jag av och till mellan två på natten och sex på morgonen med avbrott för att gå upp och kissa. Efter det är jag som död mellan nio och elva innan jag ens orkar kliva ur sängen..
Upplever att ingen förstår hur trött jag är, och att verkligen ingen vila i världen hjälper :(
Vecka 40 idag.. Sitter i väntrummet hos BM och känner mig helt ogravid. ALLA som sitter här ser ut som att de ska föda vilken minut som helst, dvs alla utom jag. Löjlig tanke, men precis allt känns nedslående just nu!
Tänk om man bara kunde dra täcket över huvudet tills allt det här var över!
Nu är våran son här. 4280 gram och 54 lång.
Vattnet gick 22.40 igår och en timme senare började värkarna. Ca 05.30 var vi på förlossningen och 05.53 är han född. Snabba ryck.
BF+5 och ingen bebis ännu trots förvärkar som kommer o går i princip hela tiden men vägrar att bli starkare... :( Var hos BM idag och SF-måttet var 35,5 cm så jag hoppas det inte ligger någon megabebis där inne och växer.
Har sedan några timmar tillbaka rejäl molvärk i ryggen och sammandragningar som kommer titt som tätt. Har tagit två alvedon emot smärtan men det har inte hjälpt. Vågar man hoppas?
Falskt alarm igår :(
Hade rejäl molvärk i över 12 timmar, oregelbundna sammandragningar och en helt sjukt vild bebis i magen fram till klockan tre inatt då jag äntligen lyckades somna ordentligt.
Idag när jag vaknade är allt som bortblåst :(
Igår 11.02 kom vår son, bf+14! Det blev ingen igångsättning då värkarna började vid 4 på natten :) 3980 gram och 52 cm kärlek!