Inlägg från: S1528 |Visa alla inlägg
  • S1528

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

JenSagström skrev 2015-05-06 15:58:08 följande:

Nu är jag på förlossningen och det är äntligen på gång! Epidural är verkligen himmelriket smile1.gif

Åh vad avis jag är! Stort lycka till!
  • S1528
    savanna87 skrev 2015-05-06 19:57:37 följande:
    Här är en till som är avis men åh så roligt för dig! Jättestora lycka till!!!!!
    Är det bara du och jag som är kvar nu? Har tappat kollen..
  • S1528
    Guckin skrev 2015-05-06 20:14:26 följande:

Ja jag har anslutit mej till skaran som fått sina små. Efter en jobbig förlossning kom äntligen våran prins, väldigt medtagen. Vi hämtar nu igen oss inlagda på sjukhuset.
    Grattis! Hoppas att ni piggnar till snabbt så ni får komma hem i lugn och ro :)
  • S1528
    savanna87 skrev 2015-05-07 09:09:38 följande:
    Bf+11. Haha, ja det kanske är vi två kvar d? Hur går det för dig?

Känns som jag får vara glad om hen någonsin kommer ut smile5.gif inga känningar alls men tiden för överburenhetskontroll imorgon är ju alltid något att se framemot så får man kanske göra hur bebis har det smile1.gif helt sjukt hur man kan ha så stor mage och ändå visar bebis inga tendenser att det vore dags att komma ut!

Någon här som blev igångsatt och hur gick det?
    Ja, det är nog vi som är kvar..

BF+10 för mig idag, har mycket värk i ryggen och kraftiga sammandragningar men det säger inte så mycket eftersom jag haft det i fyra dygn utan några resultat hittills.. Önskar jag hade facit på hur det "ska" kännas. Men kanske att hon bestämmer sig för att komma i helgen, jag slipper gärna igångsättning :)

Var på mitt sista BM-besök nyss och idag skickas remiss till förlossningen för igångsättning, så förmodligen kontaktar dom mig imorgon.. Jag hade SF-mått 37 idag, det hade ökat en cm sedan förra veckan vilket BM verkade lite förvånad över. Varför vet jag inte, men jag har fått höra förut att min platta gravidmage är en väldigt ovanlig syn..

Liten verkar hur som helst må prima iallafall, det är bara jag som inte gör det ;)
  • S1528
    JenSagström skrev 2015-05-08 12:00:33 följande:

Kl 03.45 föddes vår underbara dotter. En hemskt jobbig förlossning där det på slutet vart rejält jobbigt även för lillskruttan. När hon kom ut andades hon inte och var alldeles slapp. De la henne på min mage men jag sa direkt att hon inte andades och efter några sekunder sprang de ut med henne till barnläkarteamet som väntade utanför dörren. Min man vart ombedd att följa med ut. Jag tappade helt begreppet om tid och rum men efter en tid kom min man in med henne i famnen och sa att hon levde men att de behövde gå ner till neo-intensiven med henne. Sen hörde jag inget mer om hur hon mådde på ca 1 h. Jag var helt apatisk medan de sydde ihop mig och torkade blod som forsade ur mig. Till slut kom en bm och sa att hon fått rapport om att hon mådde bra och då började jag grina. Nu ligger vi på neointrnsiven och kommer att bli kvar ett tag men så länge hon blir bra så kan jag vara kvar här hur länge som helst. Världen utanför får vänta.

Hon är helt fantastisk och det mest bedårande jag skådat smile1.gif

Grattis Jen, jag hoppas verkligen att ni får vilat upp er ordentligt nu efter den pärsen och att lilltjejen repar sig fort!
  • S1528

BF+11 och inte en endaste känning idag.. Det här börjar bli rejält deprimerande :( Och värre blir det för varje dag när jag inser att det med stor sannolikhet blir igångsättning för min del och att risken då är stor att det slutar med snitt. Jag som är helt jävla livrädd för snitt :(

• S1528
    Emmadee skrev 2015-05-08 12:50:53 följande:
    Igångsättning behöver inte alls sluta med snitt. Det kan gå riktigt bra det med..

Förstår att det är riktigt tungt nu, har varit i din sits. (Födde första barnet på Bf+16)

Men det är bara att ta en dag i taget och blir det igångsättning så blir det. Förstår också din rädsla för snitt, har varit min mardröm också. Håller tummarna för att du har din bebis hos dig snart!

(Tycker verkligen synd om dig som fortfarande går och väntar)
    Nej, alltså någonstans långt inne så vet jag ju att det inte behöver sluta med snitt.. Men det är just det att bara vetskapen om att risken är större att det slutar med snitt vid en igångsättning än vid en förlossning som kommer igång på naturlig väg skrämmer skiten ur mig :/

Sedan har man ju inte så mycket val när man väl är där och det krävs ett snitt, men bara tanken är otroligt jobbig och när hjärnan är såhär negativ, trött och less så känns det oerhört nära till hands att "självklart ska jag behöva råka ut för det också"..
  • S1528
    savanna87 skrev 2015-05-08 15:18:03 följande:

JenSagström - stort grattis till ditt underverk!

Bf+12. Var på överburenhetskontroll idag. Härligt att

höra att bebis mår bra - flödet i navelsträngen, fostervatten, ctg å så. Sen underbart att få se ul smile2.gif

BM undersökte mig och tydligen var jag öppen 3cm men tappen var dock inte helt utplånad, däremot mjuk. Hon försökte sig på en hinnsvepning så hoppas den triggar!

Annars har jag en till kontroll till veckan och sedan igångsättning. Jag försöker se igångsättning som en utväg som är bra att den finns men jag hoppas ju få det spontant. Däremot kan jag känna mig ledsen när vänner hela tiden "hoppas verkligen du slipper igångsättning " - som om jag skulle kunna styra det?!

Skönt att allt såg bra ut med ctg och ul! Förlossningen skulle ha hört av sig till mig idag med tid för överburenhetskontroll i nästa vecka, men det har dom inte gjort (typiskt min tur!?) Så jag har fortfarande inte någon aning om någonting :/

Jag förstår hur du känner dig när det kommer till kommentarerna om igångsättning.. Med tillägget att jag ibland känner mig lite lätt misslyckad eftersom jag inte lyckats klämma ut ungen på beräknad dag..

Hur som helst, hoppas att hinnsvepningen gör susen för dig och att det blir bebis nu! Jag håller alla tummar :)
  • S1528
    savanna87 skrev 2015-05-09 11:07:22 följande:

Kämpa på ni nyblivna mammor m alla utmaningar! Är så avis på era små knyten <3

BF+13.

Efter försök på hinnsvepning & färdknäppen ( :P ) kom igår kväll vad jag är typ säker på var slemproppen - ursäkta, men såg verkligen ut som en slempropp m blodstrimmor alltså! Fick upp hoppet igen att kanske kanske vet kroppen vad den ska göra - men lugna gatan ännu :P öppen 3cm, mjuk tapp som nästan var utplånad och slemproppen verkar ha gått men ändå ingen förlossning. Hm...Någon som har bra erfarenheter av det? -någon vars förlossning startat spontant ändå?????

Jag är BF+12 idag och är i samma sits som du. Slemproppen har gått (i onsdags) och att tappen är mjuk och lite öppen vet jag eftersom jag känt efter själv, hehe.. Det är ganska lugnt här med, har mycket sammandragningar som kommer ganska frekvent men ingenting som gör ont ännu..

Känns sjukt att man sitter och önskar sig att det ska börja göra ont på riktigt ;)
  • S1528

BF+13 och fortfarande ingen bebis :( Savanna87 är du kvar, eller har det blivit bebis för dig i helgen?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)