En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Nu är jag på förlossningen och det är äntligen på gång! Epidural är verkligen himmelriket
Nu är jag på förlossningen och det är äntligen på gång! Epidural är verkligen himmelriket
Kl 03.45 föddes vår underbara dotter. En hemskt jobbig förlossning där det på slutet vart rejält jobbigt även för lillskruttan. När hon kom ut andades hon inte och var alldeles slapp. De la henne på min mage men jag sa direkt att hon inte andades och efter några sekunder sprang de ut med henne till barnläkarteamet som väntade utanför dörren. Min man vart ombedd att följa med ut. Jag tappade helt begreppet om tid och rum men efter en tid kom min man in med henne i famnen och sa att hon levde men att de behövde gå ner till neo-intensiven med henne. Sen hörde jag inget mer om hur hon mådde på ca 1 h. Jag var helt apatisk medan de sydde ihop mig och torkade blod som forsade ur mig. Till slut kom en bm och sa att hon fått rapport om att hon mådde bra och då började jag grina. Nu ligger vi på neointrnsiven och kommer att bli kvar ett tag men så länge hon blir bra så kan jag vara kvar här hur länge som helst. Världen utanför får vänta.
Hon är helt fantastisk och det mest bedårande jag skådat
BF+11 och inte en endaste känning idag.. Det här börjar bli rejält deprimerande :( Och värre blir det för varje dag när jag inser att det med stor sannolikhet blir igångsättning för min del och att risken då är stor att det slutar med snitt. Jag som är helt jävla livrädd för snitt :(
JenSagström - stort grattis till ditt underverk!
Bf+12. Var på överburenhetskontroll idag. Härligt att
höra att bebis mår bra - flödet i navelsträngen, fostervatten, ctg å så. Sen underbart att få se ul
BM undersökte mig och tydligen var jag öppen 3cm men tappen var dock inte helt utplånad, däremot mjuk. Hon försökte sig på en hinnsvepning så hoppas den triggar!
Annars har jag en till kontroll till veckan och sedan igångsättning. Jag försöker se igångsättning som en utväg som är bra att den finns men jag hoppas ju få det spontant. Däremot kan jag känna mig ledsen när vänner hela tiden "hoppas verkligen du slipper igångsättning " - som om jag skulle kunna styra det?!
Kämpa på ni nyblivna mammor m alla utmaningar! Är så avis på era små knyten <3
BF+13.
Efter försök på hinnsvepning & färdknäppen ( :P ) kom igår kväll vad jag är typ säker på var slemproppen - ursäkta, men såg verkligen ut som en slempropp m blodstrimmor alltså! Fick upp hoppet igen att kanske kanske vet kroppen vad den ska göra - men lugna gatan ännu :P öppen 3cm, mjuk tapp som nästan var utplånad och slemproppen verkar ha gått men ändå ingen förlossning. Hm...Någon som har bra erfarenheter av det? -någon vars förlossning startat spontant ändå?????
BF+13 och fortfarande ingen bebis :( Savanna87 är du kvar, eller har det blivit bebis för dig i helgen?