Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

BigMami skrev 2015-02-06 14:07:49 följande:

När jag var hos BM sist vid 30 fulla veckor hade jag ett sf mått på 33. 2 veckor tidigare låg det på 29. Nu ska jag in nästa vecka igen få se om han har växt lika mycket..

Tror inte du ska vara orolig! De mäter så klart olika från gång till gång men det är ju bra att kolla en gång för mmycketnt

Jag försöker att inte oroa mig innan jag varit på ultraljudet på tisdag, har ju varit med om det här förut och idag är hon en välskapt 13-åring Solig
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-02-06 17:07:06 följande:

Idag fick jag besked om att FK nekar mig graviditetspenning. De har verkligen inte lyssnat på någonting av den informationen de fått till sig och det är så himla orättvist att många med lättare yrken än mitt kan få beviljat. Jag blev så jävla knäckt av att få det beskedet så nu orkar jag verkligen ingenting. Är det ens någon idé att överklaga? Och hur i hela friden skall jag klara av att jobba ända in i det sista?

Usch, känner mig så himla ledsen. Jag ORKAR inte vara stark mer :(

Överklaga deras beslut tycker jag. Stå på dig även om det är tungt.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-02-06 14:30:23 följande:
    Nej har du inte fått stora barn tidigare så är det ju lugnt smile1.gif Men spännande med ett till ul å få se den lilla igen!

Som sagt så mäter de olika & så ligger de ju olika från gång till gång.

Jag väntar mitt 4e och har inte varit så här stor med någon av barnen.. Så kommer grannen och kläcker ur sig "Men SÅDÄR såg jag ut i slutet när jag fick min son som vägde över 5 kg, å du må tro vilket blodbad det var".. Tack för den.. Men jag tar inte åt mig men nog känns han större än de andra, men kan också vara inbillning smile1.gif

Kändes som han var på väg att ramla ut i morse! Shit vad det tröck och ilade mellan benen. Usch.. kunde knappt gå! Märks att han borrar sig längre ner nu..
    Det är typiskt att en del ska kläcka ur sig sådana där kommentarer. Jag får höra hur mycket folk spruckit och hur lång tid det tagit att föda.

Jag har haft lätta förlossningar och helt sluppit bedövning och inte spruckit någonting och det kanske är provocerande att höra jag vet inte.
  • Bell13
    amandanS skrev 2015-02-06 14:18:06 följande:
    Min ligger i säte, och verkar trivas bra i sitt läge, för han gör inga större rörelser precis men trycker upp huvudet så halsbrännan är ett helsike just nu, så får se om 1,5-2 veckor när jag ska till bm igen om han tänkt vända på sig :)
    Halsbränna har jag också ibland men behöver inte ta Novalucol mer än Max 2 ggr i veckan, så rätt lindrigt ändå.
  • Bell13
    FCet skrev 2015-02-06 20:54:11 följande:
    I torsdags förra veckan blev jag nekad gp, de hade ringt min arbetsgivare och hon hade "förskönat" mitt arbete lite väl mycket. Pratade med arbetsgivaren som sa att hon kommer stå fast vid det hon sagt och säga samma sak om jag överklagar.

På fredag morgon fick jag prata med en handläggare, hade suttit och gråtit hela dagen innan och kände att min värld skulle gå under, hade ingen energi för något. Men jag tog tag i det och överklagade på den fredags morgonen. En halv timme efter vi pratat ringer hon mig igen från fk och säger att jag får min gp beviljat. Nu har jag 2 arbetsdagar kvar innan jag slutar!!!!!! :D

Känns som jag vann 3:dje världskriget mot min chef.
    Ursäkta språket men vilken puckad jävla chef

Vad vann hon på att i stort sett säga att du ljugit? Pinsamt
  • Bell13
    Malinpetronella skrev 2015-02-06 21:09:26 följande:

Är i vecka 32 nu. Och sedan minst 1 vecka tillbaka så har jag problem att kissa på natten och tidigt på morgonen. Det kommer inte ut om jag inte knuffar och "flyttar" på bebisen. Magen har sjunkit jätte mycket senaste veckan så kan det vara att hon fixerar sig tro?

Hon har nog sjunkit ner. Jag var hos bm igår och då sa hon att han ligger med huvudet neråt och att det är ruckbart.

Kan nog vara så att din baby lägger sig tillrätta i förlossningskanalen nu.
  • Bell13
    Öholm skrev 2015-02-07 09:44:15 följande:
    Jag tog mått i v. 32 och hade 26 cm då. Det är ju bra mycket mindre än ditt men min bm sa ingenting om saken. Jag ligger långt ned på normalkurvan men ändå inom den. Jag verkar hålla min egen kurva där måttet går upp ca 1 cm på två veckor. Kanske ser din bm att din kurva planar ut?
    Hon sa att bara han följer sin kurva är det ok. Har bytt bm precis och det var första gången hon mätte. Alla mäter ju olika och hon ville kolla upp det. Imorgon vet vi ju förmodligen om det är avvikande eller inte.
  • Bell13
    Fr1da skrev 2015-02-09 13:17:46 följande:

Var hos både bm idag på rutinbesök, och efter det på ultraljud på sjukhuset, för att få bekräftat att moderkakan flyttat på sig. Mini sköter sig exemplariskt och följer kurvan perfekt. SF 31 cm (v 32+4 idag) och 2093 gram vägde hon. Mycket nöjd smile1.gif

Jag ska på tul imorgon och är då precis samma vecka som du 32+4. Då kan jag jämföra med din viktuppskattning. Är det ett "normalstort" barn för den här tiden?
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-02-09 11:39:17 följande:
    Jag hade 33 cm i vecka 30 men min BM tyckte inte jag behövde något tul.. Vill liksom inte klämma ut någon jättebebis när jag under min senaste förlossning fick en ruptur.. Men ut ska den ju i alla fall på något vis smile1.gif
    Vad vägde din förra bebis?
  • Bell13

Oroade mig helt i onödan. Efter vårt tul konstaterades det att han väger 2107 g idag och beräknas väga 3500 till 3700 g vid bf

Sjukt nöjd med det och skönt att slippa tänka på att han skulle vara väldigt liten.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)