Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2015-01-07 23:13:48 följande:

Någon som har gått/tänker gå på föräldrakurs? Funderar på om det är nåt att ha eller om de mest kommer att ta upp självklara saker som man redan vet. Någon som har varit på det tidigare som kan berätta lite vad de brukar innehålla? Det är väl förstås olika från grupp till grupp....

Jag var på föräldrakurs när jag väntade mitt första barn och jag tyckte inte att jag lärde mig något nytt, allt kursen tog upp hade jag läst om tidigare. Det enda jag tyckte var vettigt var när vi pratade om amning och smärtlindring under förlossningen. 

Vi ska gå på föräldrakurs igen nu för att min sambo har inte barn sedan tidigare så det blir helt nytt för honom allt som händer. Det är nog mycket som hänt sedan jag väntade mitt första barn för snart 13 år sedan.
  • Bell13
    Madelen b skrev 2015-01-08 12:35:53 följande:

Vilka här har en gravidföraäkring? Inte den som är gratis alltså!!

Jag har en gravidförsäkring genom if som jag betalar för.
  • Bell13
    Humledumle skrev 2015-01-08 13:21:11 följande:

Min chef tycker jag ska bestämma nu när jag vill gå hem innan bf. Vet inte vad som är normalt att gå hem innan ? Detta är ju första barnet. Tycker allt med föräldrafagar är så krångligt. Jag vet ju inte om jag kommer få ont i ryggen (har problem med den) eller om jag kommer få foglossning.

Jag har båda gångerna gått hem 30 dagar innan bf och det har varit alldeles lagom tycker jag. 
    Den här graviditeten blev jag uppsagd från mitt jobb i september så jag har varit hemma sedan dess så jag börjar bara ta ut mina föräldradagar när han är född.
  • Bell13
    mandalii skrev 2015-01-09 10:49:06 följande:
    Vi har bestämt oss för en Bugaboo Cameleon 3, ska köpa den på Blocket för 7 500 kronor och då är den inköpt 2013 och i jättefint skick. Då ingår det mesta, även terränghjul och reseskydd. Riktigt bra pris tycker jag! Blocket är bäst! : )
    Har också köpt en sådan fast från Holland och fick också bra rabatt. Den borde komma snart. Beställde den för 7 v sedan.
  • Bell13
    mandalii skrev 2015-01-09 23:55:56 följande:
    Vad fick du betala och vad ingick då?
    Jag betalade 8200 kr för vagnen då är det en camelion 3 classic i färgen dark khaki. Ingick chassi, sittdelen, liggdelen samt regnskydd. I Sverige kostar den 11000 kr. Jag köpte till en sittdyna i fårskinn och fick två mugghållare på köpet. Dynan betalade jag 700 kr för och den kostar straxt över tusenlappen i Sverige.

Tycker att jag fick allt till ett bra pris, betalade 8900 kr och i Sverige hade det blivit ca 12500 kr
  • Bell13
    Linaslus skrev 2015-01-10 15:24:20 följande:
    Har oxå kollat joolz och hittar inte mkt billigare än i sverige bara några 100lappar och då känns det inte värt att skicka efter från utlandet.
    Joolz har som policy att deras vagnar ska ligga på samma pris i alla länder
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-01-11 16:03:08 följande:
    Jag ringde och rådfrågade 1177 inatt och då blev det en herrans fart. Jag kunde inte vänta till måndag och skulle ringa till BB direkt. De ville att jag skulle komma in direkt på morgonen idag för en första tablett så det var bara att lyda order. Nu ska jag käka antibiotika i 5 dagar. Känns sådär men det är ju viktigt om det skulle vara något. Får svar på odlingen på tisdag.
    Har du haft mycket flytningar också? Jag har grumlig urin och har fått gröngula klumpiga flytningar men funderade att det kanske är svamp
  • Bell13
    Madelen b skrev 2015-01-12 12:57:28 följande:

Fler än jag som inte kan sova på nätterna? Ligger vaken i flera timmar mitt i natten:( så jobbigt när man ska upp kl 05 och har en 3åring att ta hand om:(

Har haft sådana där nätter i perioder, var värst i början av graviditeten.

Jag var ett vrak och helt slut på dagarna, vågade t ex inte köra bil eftersom mitt fokus inte var det bästa.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-01-12 21:13:24 följande:

Fy så läskigt - ramlade idag i halkan. Hade på mig mina broddar men den ena ramlade av och när jag skulle ta upp den och sätta på den igen så halkade jag, så typiskt. Ramlade som tur var på sidan och baken men blev ändå livrädd. Som tur var vi på väg till en förlossningsföreläsning så jag kunde fråga barnmorskan där om jag behövde en kontroll. Hon trodde inte det var någon fara i och med att jag inte ramlade på magen och inte hade ont eller så. Har känt bebisen röra sig också efter det så jag hoppas att det är lugnt. Men fy så rädd jag blev.

Min värsta mardröm nu när det är halt ute. Är livrädd att halka och ramla på magen. Vilken tur att det gick bra. Min sambo ska köpa broddar åt mig idag, är ishalka här i Stockholm nu. Känns väldigt onödigt att det skulle regna efter att det snöat i två dagar.
  • Bell13
    mandalii skrev 2015-01-12 17:30:17 följande:

[quote=74669726][quote-nick]Bell13 skrev 2015-01-12 15:29:59 följande:[/quote-nick]Har haft sådana där nätter i perioder, var värst i början av graviditeten.

Jag var ett vrak och helt slut på dagarna, vågade t ex inte köra bil eftersom mitt fokus inte var det bästa.[/

Samma här! Jobbigt är bara förnamnet.

En fråga, kommer du att välja skötväska från Bugaboo eller någon annan?

Jag kommer att välja en annan. Ska ta reda på märket så lägger jag upp en länk här och visar den är svart och går att använda som "vanlig" väska också
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)