Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

emmasdag skrev 2015-01-16 12:13:23 följande:
    Så kul o få hem vagnen!!! Har ni fixat det mesta inför bebis ankomst? Jag har fortfarande inte bestämt mig för vagn.. Såhär svårt va det inte med dottern ;) Själv går jag in i vecka 29 idag! Känns overkligt! Men som vi längtar efter lillebror nu!
    Vi har fixat det mesta. Är i valet och kvalet gällande skötbord vet inte om det är nödvändigt. Skulle gärna vilja köpa ett iofs
  • Bell13
    emmasdag skrev 2015-01-17 18:50:13 följande:
    Så skönt! Vi hade skötbord till dottern, men det stod då på ovanvåningen i huset vi bodde i. Det användes i början, men inte mycke sen.. Men nu, till lillebror ska vi ha skötbord, o det kommer stå på hans rum brevid vårat, på rätt våning. Jag resonerar som så att det är skönt o ha alla sådana saker samlade, plus att det är kul o handla ;)
    Jag tänkte också att det är bra att ha alla sådana saker samlade. Med första dottern hade jag skötbord men inte med andra.

Ska nog kolla lite på blocket om det finns några fina. Babyskydd har vi inte handlat men det tänkte vi köpa ett begagnat.

Det är 74 dagar kvar nu
  • Bell13
    ullin skrev 2015-01-18 11:32:18 följande:

Vi har haft namn i pipeline sen typ v 10. Just nu är det Saga och Mio/Sam. :)

Vi funderar på Douglas, Konrad eller Elvis
  • Bell13

Har idag fått gröna flytningar. Är det läge att ringa förlossningen eller väntar jag till mvc öppnar imorgon?

• Bell13
    ullin skrev 2015-01-18 20:54:59 följande:
    Ring och rådfråga. Bättre en gång för mycket och så slipper du kanske en orolig natt?
    Har tid till bm på torsdag och vi tar en odling då så tydligen inte jätteakut. Väldigt obehagligt då det går igenom jeansen och det är bara ofräscht.
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-01-19 09:48:14 följande:
    Du är inte ensam.. Visserligen så är mina inte gröna, men väldigt rikliga och jag blir tvungen att använda trosskydd var eviga dag annars blir trosorna genomblöta efter bara någon timme. Känner mig löjligt ofräsch ibland :(
    Mina blev gröna igår innan har de varit gulaktiga. Kändes som grönt nog def betyder infektion.

Är så obehagligt när det rinner nästan hela tiden.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-01-19 11:41:07 följande:

Någon som har tips på bra sovställning? Jag vaknar efter några timmar av andnöd känns det som. Går inte så bra att ligga på sidan heller (ryggen går ju inte alls). Någon som har knep med kuddar på nåt bra sätt? Eller blir jag tvungen att sova halvsittandes i fortsättningen?

Har samma problem. Ligger på hög kudde och har en kudde mellan knäna. Har riktigt ont i ryggen och får nästan inte luft pga nästäppa. 9.5 v kvar och ska det vara så här jobbigt kommer det kännas som en evighet.
  • Bell13
    emmasdag skrev 2015-01-20 13:05:53 följande:
    Så konstigt med sf måtten tycker jag! Själv känner jag mig stor som ett hus, men har ett sf på 27, vecka 29 (28+4)! Min bm sa att min livmoder ligger mer på tvären typ.. har du stor mage? (Konstig fråga ;) Vi ska också göra TUL, 2 Februari dock :)

skönt med bra järnvärde! Mitt låg på 106 idag, inte bra. Dock ingen graviditetsdiabetes enligt glukosbelastningen och en lillebror som ligger vänd med huvudet neråt!
    Har du känt att han ligger neråt? Ibland får jag ett stort tryck neråt och en pirrande känsla som elektriska stötar nästan.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-01-20 13:24:30 följande:
    Känner likadant Bell13. Var riktigt nere idag och höll på att börja gråta när jag skulle in till barnmorskan. Riktigt jobbigt att andas nu och höll på att svimma flera gånger på promenaden dit. Vi får stötta varandra i gruppen och hoppas att det lättar när bebisarna behagar sjunka ner lite runt vecka 34. Fast då får man väl obehagligt tryck mot bäckenet istället kanske? :-/
    Jag orkar knappt nånting längre och det är jättetungt att andas.

Får försöka trösta varandra som du säger. Jag ska till barnmorskan på torsdag och jag hoppas allt ser bra ut då.
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-01-20 17:43:33 följande:

Vecka 27 idag..

Träffade kollegor från en annan avdelning idag. Berättade att jag var gravid i vecka 27, alla trodde att jag skojade. Drog till med något om att bebisen verkar vara lite hemlig eftersom det inte syns så mycket. Börjar bli lite nedslående nu..

Jag avundas inte era krämpor, men det känns ändå som om något "fattas" i den här resan eftersom jag inte ens ser gravid ut. Vet att jag borde vara tacksam över att jag är liten, men och det känns bara trist och jobbigt :( Jäkla hormoner :( phpHvSEVA02168.jpg

Magen är synbart större men fattar vad du menar, är man gravid vill man att det ska synas.

Har ni börjat mäta magen ännu?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)