Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Humledumle skrev 2015-01-13 14:11:38 följande:

Wie v29 :) passar på att slänga in en magbild :) phpueEume58951.jpg

Så fin mage du har
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-01-13 16:41:12 följande:

Bidrar med en magbild jag också då..

Vecka 26, fortfarande ingen mage att prata om, tycker snarare att den krympt sedan vecka 25.. Men SF måttet låg fint på kurvan och BM berömde mina magmuskler, så det är väl dom som håller magen tillbaka.. Hon sa att hon trodde att det skulle börja synas en bula snart, men det sa hon å andra sidan förra besöket också den 9:de december..

Vi får väl se ;) phpvrBPzK68267.jpg

Var du väldigt smal/vältränad innan du blev gravid? När jag hade fött mina barn sa barnmorskan som förlöste mig att hon kunde känna magmusklerna direkt efter förlossningen när hon undersökte magen. Har du gått upp i vikt någonting? Jag har hittills gått upp 9.5 kg. Om du följer kurvan så är det nog ingen fara att din mage är lite mindre
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-01-13 17:41:59 följande:
    Jag har alltid haft väldigt markerad och smal midja, och har alltid varit ganska "hård" i kroppen, mkt muskler och lite fett.. Tränat mellan 5-7 pass i veckan av och till.. Jag har gått upp 3,5 kilo totalt sedan inskrivningen i v.6, och bara 0,2 kilo sedan förra BM-besöket i vecka 20. Trots att jag knappt tränat alls på 6-månader och äter JÄMT.

SF-måttet idag var 26, så det ligger där man kan förvänta sig i denna veckan. BM skyllde bristen på bula på magmusklerna, och det kan nog kanske stämma. Om jag spänner magen så blir den nästan helt platt fortfarande.. När jag säger att jag är så pass långt gången är det ingen som tror mig, och alla var "stora som huuuuus" i samma vecka. Sjukt att det kan vara så olika!
    Min mage kanske är lika stor/liten som din om man tar bort fettet jag lagt på mig jag har gått upp 6 kg mer än du.
  • Bell13
    Fr1da skrev 2015-01-14 10:14:51 följande:

Precis varit på glukosbelastning. Fick även höra Minis hjärtljud igen. SF-mått på 27 cm och alla värden var bra. Imorgon säger vi hej till vecka 30! smile1.gif

Gör man alltid sådan belastning?
  • Bell13
    Freje skrev 2015-01-14 14:35:04 följande:

Är det någon mer som har som "mensvärk"? Har känt av det i lördags, lite i söndags och nu på em.  Tog upp det med BM som trodde det kunde bero på stress eller överansträngning eller möjligtvis urinvägsinfektion.

Det känns inget vidare så om det inte släpper får jag nog ringa bm imorgon.

Är det inte förvärkar? Det har jag börjat att få, känns som mensvärk på mig.
  • Bell13
    Freje skrev 2015-01-14 17:49:42 följande:
    Det kanske det är. Jag kommer inte ihåg hur det var med sonen. Konstigt att inte barnmorskan sa nåt om förvärkar. Blev lite orolig när hon prata om överansträngd eller uvi. Måste läsa på lite tror jag om förvärkar. Tack för svar! 

Idag 99 dagar kvar till BF. Glad
    Jag har 78 dagar kvar så jag ligger lite före dig visst är det skönt när det är tvåsiffrigt.

Du kan ju få sammandragningar om du är överansträngd men inte så det gör ont.
  • Bell13
    ullin skrev 2015-01-14 19:02:38 följande:
    Vad skumt att det inte är rutin. Här kollas urinprov och järnvärdet varje besök. Samt blodtryck och vikt.
    Det gör det inte hos mig och jag tycker också det är konstigt att det inte görs. Sist jag var hos bm i v 22 så lyssnade vi på hjärtljuden och inget mer. Jag trodde vi skulle mäta magen, kissa på sticka, väga mig, ta järnvärde och socker. Nästa besök är nästa vecka så hoppas de kollar mig ordentligt då
  • Bell13

Känner mig som ett barn på julafton - vår barnvagn är redo att levereras från Holland. Den skickas idag och jag hoppas att den kommer i slutet av nästa vecka som jag har längtat efter den.

Går in i v 30 idag, tänk att han är här om 2,5 månad. Jag har gjort 30 av 40 veckor. Känner att tiden går lite snabbare nu och jag längtar verkligen efter honom.

• Bell13
    Anonym (??) skrev 2015-01-16 06:43:13 följande:

Har en väldigt hemsk hosta. Hostar tills jag kräks ibland . Har ont i bröstbenet för jag har hostat så mycket och hårt.

Sömnen är redan katastrof men blir ju värre nu med hostan. Dessa huskurer, dricka varmt med och utan honung,sova med huvudet högt osv. Inget av det funkar.

Är det någon idé att ringa till vc nu när dom öppnar om en stund? Finns det någon hostmedicinn som man får ta som gravid eller är det bara onödigt att ringa?

Hoppas du ringt och fått hjälp, cocillana etyfin kan du få utskriven. Den hjälpte mig innan jul när jag trodde jag höll på att dö av hosta.
  • Bell13
    mandalii skrev 2015-01-16 10:17:29 följande:
    Åhh stort grattis! Går in i vecka 28 imorgon, och har hela tiden längtat lite extra mycket efter just vecka 30, känns så jämnt och fint och då bara tio veckor kvar. Ingenting ju!

Nu känns det som slutspurten även om det är en tid kvar. Om 1 v är det ensiffrigt på nedräkningen dessutom.

Känns att det är ont om plats där inne han buffar jättehårt ibland och har börjat sparka långt uppåt mot bröstkorgen.

Är så nyfiken på vem det är där inne.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)