En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Wie v29 :) passar på att slänga in en magbild :)
Wie v29 :) passar på att slänga in en magbild :)
Bidrar med en magbild jag också då..
Vecka 26, fortfarande ingen mage att prata om, tycker snarare att den krympt sedan vecka 25.. Men SF måttet låg fint på kurvan och BM berömde mina magmuskler, så det är väl dom som håller magen tillbaka.. Hon sa att hon trodde att det skulle börja synas en bula snart, men det sa hon å andra sidan förra besöket också den 9:de december..
Vi får väl se ;)
Precis varit på glukosbelastning. Fick även höra Minis hjärtljud igen. SF-mått på 27 cm och alla värden var bra. Imorgon säger vi hej till vecka 30!
Är det någon mer som har som "mensvärk"? Har känt av det i lördags, lite i söndags och nu på em. Tog upp det med BM som trodde det kunde bero på stress eller överansträngning eller möjligtvis urinvägsinfektion.
Det känns inget vidare så om det inte släpper får jag nog ringa bm imorgon.
Känner mig som ett barn på julafton - vår barnvagn är redo att levereras från Holland. Den skickas idag och jag hoppas att den kommer i slutet av nästa vecka som jag har längtat efter den.
Går in i v 30 idag, tänk att han är här om 2,5 månad. Jag har gjort 30 av 40 veckor. Känner att tiden går lite snabbare nu och jag längtar verkligen efter honom.
Har en väldigt hemsk hosta. Hostar tills jag kräks ibland . Har ont i bröstbenet för jag har hostat så mycket och hårt.
Sömnen är redan katastrof men blir ju värre nu med hostan. Dessa huskurer, dricka varmt med och utan honung,sova med huvudet högt osv. Inget av det funkar.
Är det någon idé att ringa till vc nu när dom öppnar om en stund? Finns det någon hostmedicinn som man får ta som gravid eller är det bara onödigt att ringa?