Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

naughtyn skrev 2015-02-10 12:47:17 följande:

Någon annan som har börjat uppleva väldigt mycket tryck nedåt? Den senaste veckan har jag haft plötsliga ilningar och huggande smärta "där nere" plus att jag känner mig konstant kissnödig, även fast jag nyss varit på toa. Bebisen ligger med huvudet nedåt fick jag veta hos BM förra veckan och det är just när han stökar runt som det gör ont som allra mest (är i v.31 nu).

Igår hade jag sådan molvärk ihop med känslan av ett tryck nedåt att jag hade svårt att sova men idag har det varit bättre. Nu är det bara dom där ilningarna igen som jag har börjat bli van med...

Har haft så i 2 v och senaste veckan har det blivit värre. Min bebis ligger med huvudet neråt och jag tror han borrar ner sig mer och mer. Han är ruckbar men inte fixerad. Ju mer jag kissar desto mer kissnödig blir jag.
  • Bell13
    naughtyn skrev 2015-02-10 16:00:00 följande:
    Vilken vecka är du i Bell13?
    Jag är i v 33 nu 32+4 för att vara exakt
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-02-10 16:22:19 följande:

Jag har precis kommit in i v 33 och har också känt ilningar och tyngdkänsla nedåt ett tag. Känns som om han ska kika ut närsomhelst! Kan knappt gå vissa gånger då det skaver och ilar ner ut i låren. Har inte en suck att hinna med 2 åringen om hon skulle få för sig att sticka om vi är ute ensamma..

Men snart är det över

Jag kan inte annat än att hålla med. Får be kompisar sakta ner farten hela tiden Solig det är snart över bara 51 dagar kvar och jag längtar efter honom. 

Hade mycket sammandragningar igår och då blev jag på riktigt påmind om hur det väldigt snart kommer att kännas.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-02-10 17:11:15 följande:

Häromdagen så fick jag ett sånt känslopåslag - första gången jag kände en sådan kärlek så att det gjorde ont till honom därinne. Kan bara tänka mig hur det känns när han väl är ute då. Ni som redan har barn, hur fixar man den stora kärleken och oron för sina barn? Jag kände bara; hur ska det här gå att leva med?

Det fixar man galant min skräck var att inte kunna älska barn nr 2 lika mycket som barn nr 1 men det var helt möjligt. Och snart är de storasystrar till en liten bror.

Kärleken till mina barn är gränslös och det finns inget jag inte kan göra för dem.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-02-10 17:39:22 följande:
    Ja det är fantastiskt vad kroppen klarar av smile1.gif Jag är så nyfiken på hur han kommer att se ut!

Hur gamla är dina andra barn?
    Mina döttrar är 13 och 9 år så ganska stora och det ska bli så mysigt med en liten bebis igen.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-02-10 19:38:47 följande:
    Ja det förstår jag smile1.gif Har ni sparat bebisgrejer? Eller får ni köpa om allt?
    Har köpt om allt. Har två flickor och nu blir det en pojke
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-02-11 09:03:41 följande:

Var och hämtade dottern på kyrkans barntimma här om dagen och fick kommentaren igen om "Hur långt har du kvar?" "Tja, sådär 7 veckor ca" "Och du är SÄKER på att det bara är en?".. "Eeeh jaa..."

Okej.. Jackan gick ju hur bra (ehrm) som helst att stänga (ok liite trångt var det nog) här om dagen, men nu sist fick jag inte igen den alls! Tror inte folk att jag vet att jag har en bebis i magen och ingen elefantunge!!?.. Ibland svarar jag att på mig försvinner det sedan i alla fall, eller du verkar ha gått många månader över tiden själv! Men då är jag RIKTIGT trött på dessa kommentarer! Folk får skylla sig själva om de kommenterar en gravidosaurus smile2.gif

Håller med om att det är irriterande. Folk skulle ju aldrig komma på tanken att kommentera t ex en överviktig person genom att t ex säga - MEN HUR MYCKET ÄTER DU EGENTLIGEN DU ÄR JU GIGANTISK! DET BARA DALLRAR JU NÄR DU GÅR.

Jag har själv fått kommentarer i v 15 t ex om att hur är det ens möjligt att vara så där stor i v 15, blev ledsen men de som kommenterat mig är kvinnor som aldrig varit gravida. Sa nån gång att det är ju svårt att veta hur stor en gravidmage är om man inte varit gravid själv.
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-02-11 12:08:44 följande:

Och jag har fortfarande inte fått en endaste liten spontan kommentar om min mage.. Inget "grattis" eller något alls eftersom ingen ser att jag är gravid om man inte vet om det.. Vilka kontraster, haha :)

Har du fått köpa andra kläder eller kommer du i dina vanliga?
  • Bell13
    Tussenn skrev 2015-02-11 13:48:58 följande:

Här fick man höra av läkarna att bebis kommer inom några dagar då jag var öppen 3 cm. Men efter vila på sjukhuset gick det tillbaks, dock med en pyttebit av tappen kvar. så jag hoppas skrutten stannar några veckor till( är i v. 31 nu)

Hur mår ni andra?

Hoppas din bebis stannar kvar i magen. Vet de varför den vill ut?
  • Bell13
    Tussenn skrev 2015-02-11 21:39:23 följande:
    Tack. Nej ingen vet säkert. Antingen försvagad livmodertapp eller så är det pga mycket sammandragningar.
    Hoppas hoppas som sagt att hon/han stannar i magen länge än och att du får chans att vila mycket. 
    Jag hade en del sammandragningar i måndags och blev orolig men det är ju inte ens en bråkdel av sammandragningar du säkert haft Rynkar på näsan
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)