Inlägg från: Sommarsnö |Visa alla inlägg
  • Sommarsnö

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hur många bodies behöver man i varje storlek om man har egen tvättmaskin? Jag har typ 4 i storlek 50, 1 i storlek 56 (fast den är som de andra 62) och 3 i storlek 62. Kan hända att jag får några i present men tror inte det blir några presentberg första tiden iaf (släkten bor inte här i stan och jag vill nog inte att bebisen ska träffa en massa folk det första han gör). Vad borde jag komplettera med? 2 pyjamasar och en sovpåse har jag i strlk 56 typ och två par strumpor i varje storlek upp till 21. 3 byxor i stlk 50, 1 par i 56 och 2 par i 62. Tänker att man kan överlappa lite med storlekarna också eller blir det alldeles för stort med 62 när han egentligen är lagom för 56?

• Sommarsnö
    NnaaeeeDa skrev 2015-03-30 23:08:04 följande:

Regelbundna tilltagande värkar. Inte så onda men vääääldigt regelbundna . och börjar bita till mer också nu... 7min mellan vid nio, 3 min mellan nu. Blir förvånad om jag inte föder inatt. Men vill inte åka in innan det gör mer ont... Har rel nära tar bara 10min med taxi till SÖS. Med risk för att göra alla galna som verkligen vill föda nu så vill jag INTE än. Jag skulle ju föda i april!! Med mina päron på plats för att ta hand om sonen. Nu blir det plan B... Men men. Är nog ohejdbart nu verkar det...

Lycka till!
  • Sommarsnö

Är det någon av er som har testat er för GBS hos barnmorskan? Undrar om det finns som rutin någonstans? Inte här iaf vad jag vet.

• Sommarsnö
    Bell13 skrev 2015-04-01 16:00:01 följande:

Precis haft besök hos bm och nu är han äntligen fixerad.

Bara att fortsätta att vänta på att det kommer igång.

Så skönt att han fixerat sig Min bm var lite mer försiktig än din - hon ville inte känna på tappen före bf-datum då det kan trigga igång det hela. Så jag får snällt vänta och har ingen aning om om jag öppnat mig något eller inte. Har ju bf 10 april så jag kan tycka att det var lite väl försiktigt men men....
  • Sommarsnö

Som förstföderska är jag inte bara nervös inför förlossningen utan för hela grejen att bli mamma och att hela livet kommer att bli förändrat. Är rädd för att det kommer att ligga mig i fatet under förlossningen - en oro för att jag kanske inte kommer att känna den där himlastormande lyckan som alla pratar om. Någon som känner igen sig? Hur tacklar man det?

• Sommarsnö

Försöker tänka på att ligga på vänster sida men byter ibland - det blir väldigt obekvämt att bara ligga på en och man måste ju få sova också. Ligga på rygg är ju inte så bra heller för då stoppar man blodflödet eller vad det är (suck). Men antingen är den där studien inte tillräckligt tillförlitlig (eller har inte kunnat upprepas) eller så är det en så otroligt liten riskökning att de inte valt att ge det som en rekommendation tror jag. Det måste ju vara en väldigt liten ökad risk då tänker jag för plötslig spädbarnsdöd är ju väldigt ovanligt men det tycker jag de tar upp titt som tätt ändå.

• Sommarsnö

Någon som tänker prova/tidigare provat dyktekniken under förlossningen? Har bara hört positivt om den och tycker att det har funkat rätt bra när jag testat vid andra smärtor. Den går ut på att man går in i smärtan istället för att försöka fly från den och att man är totalt avslappnad och tänker nedåt/tung i kroppen. Försöker att vara nyfiken på smärtan och det som känns och utforskar den. Det är i princip samma sak som att använda mindfulness vad jag förstår.

• Sommarsnö

Grattis cu2013! En så snabb förlossning vill jag också ha. Antar att det inte är första barnet, eller?

• Sommarsnö
    LillaSandy skrev 2015-04-03 18:30:35 följande:

Hur ska jag avgöra om det är i musklerna? Det känns bättre när nån masserar där jag har ont. Men samtidigt så luktar kisset. Men förlossningen hittar ju inget fel?! :(

Du kanske kan ringa sjukvårdsupplysningen om du är orolig? Som lekman är det svårt att veta vad det kan vara.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)