Inlägg från: Sommarsnö |Visa alla inlägg
  • Sommarsnö

Glad Påsk på er alla idag - ni som fått era små påskpresenter och ni som väntar på era!

• Sommarsnö
    LillaSandy skrev 2015-04-04 12:41:38 följande:

Jag sa till försäljaren jag talat med i telefon att jag hört att det är fem år från då den är tillverkad. Då ifrågasatte hon var jag hört det. Jag svarade att jag läst det på internet. Då frågade hon om det var en tillförlitlig sida. Jag sa bara att det vet jag inte, orkade inte diskutera med henne då jag inte var säker.

Det finns en sida på Facebook som heter Bilbarnstolar. Gå med i den - där är det mycket folk som sitter på information och du kan säkert få svar på din fråga.
  • Sommarsnö

Vaknade inatt med sammandragningar var femte minut. Det höll på i tre timmar men eftersom de inte var särskilt smärtsamma så ringde jag inte förlossningen. Nu är de borta. Är det vanligt med så täta förvärkar eller kan det vara på G nu snart tro?

• Sommarsnö
    Badblomma skrev 2015-04-06 16:55:48 följande:

Är det någon här som dricker hallonbladste? Hur många koppar tar ni om dagen och hur snabbt trappade ni upp intaget? Om man vill kickstarta en förlossning, hur mycket ska man våga dricka då?

Funderat på det men inte börjat. Vad har det för fördelar egentligen? Ska förlossningen bli smidigare om man dricker det?
  • Sommarsnö
    Bell13 skrev 2015-04-06 15:40:47 följande:
    Det är nog olika. Jag har haft onda förvärkar hela dagen startade min värkapp men nu har det lugnat ner sig lite grann.

När har du bf?
    Bf 10 april. Jag försöker tänka att alla säger att "du vet när det är dags". Antar att man har rejält ont då. Men en tjej i min profylaxgrupp hade en mamma som öppnat sig 10 cm utan att hon känt det. Måste ju vara väldigt ovanligt men det händer tydligen.
  • Sommarsnö
    Linc skrev 2015-04-06 17:58:18 följande:
    Jag dricker hallonbladste! Har gjort i nån vecka nu. Jag dricker en till två såna stora muggar från Indiska per dag. Huvudsyftet för mig att dricka detta är att jag hoppas på ett mildare/kortare avslag och att mjölken och amningen flyter på bra. Oxytocin är ett välbefinnande hormon :) Mycket bra för avkoppling och jag antar att det är därför de säger att förlossningen kan underlättas då kvinnan kan slappna av ordentligt :) En BIEFFEKT av detta tedrickande kan vara ökade sammandragningar som sedan kan utvecklas till värkar Om kroppen är redo :D

Teets effekt byggs upp i kroppen så därför bör man dricka någon till några veckor innan bf och gärna fortsätta efter förlossning under amningen :)

Detta är vad jag fått berättat för mig av hälsokostkunniga :)
    Det finns inga andra bieffekter av det då? Är lite försiktig med hälsokostpreparat när jag är gravid. Finns det några studier på det? Frågade min bm men hon hade inte hört talas om det.
  • Sommarsnö
    Hanna 681 skrev 2015-04-06 13:18:08 följande:
    Hade så med andra barnet, täta förvärkar som försvann. En dag utan några som helst värkar, sedan startade det igen efter ett dygns vila.
    Startade förlossningen sedan när det kom tillbaka eller var det ytterligare dagar med lugn? Mina femminuters har startat nu igen så jag ringde förlossningen och de tyckte att jag ska vara hemma så länge det känns bra. Får se om det tilltar inatt.
  • Sommarsnö

Alltså jag förstår mig inte riktigt på den där TENS:en. Har bara ont framtill i magen under sammandragningarna men där får man ju inte sätta elektroderna. De rekommenderade istället att man skulle sätta dem i ljumsken och höften men det hjälper ju inte ett dugg känner jag för det är ju inte där jag har ont. Någon som har fått till en bra smärtlindring för magpartiet med TENS?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)