-
Fast jag vill helst ha GOTS-märkt (vilket innebär att det är fritt från gifter) och då blir det inte så billigt. Men men, tror jag avvaktar med bedset till vagnen - kan ju ha babynestet i den också + att vi har en fårfäll och filtar som vi har tänkt ha i den.amandanS skrev 2015-03-02 16:48:54 följande:Jag hittade billiga lakan osv till barnvagn/vagga på dollarstore, påslakan + örngott för 50kr! Lakan för 30cm.. Även underlakan till barnvagn/vagga på barnenshus för 59kr. Så det går hitta billigt med :)
-
Jag har ett paket blöjor i storlek 1 och ett för 3-6 kg. Tänkte att det kan vara bra med minsta för där har de väl tänkt på skydd för den lilla naveln Men om jag ska köpa hem fler paket nu innan så vet jag inte vilken storlek - om det behövs fler av nr 1 eller om det är dumt eftersom de växer så pass mkt i början.LillaSandy skrev 2015-03-02 22:01:46 följande:
Vilken storlek på blöjor har ni köpt hem? 1 eller 2?
Är i vecka 32+5. Var till bm ikväll och hon sa att bebisen till 95% ligger med huvudet neråt, men inte helt säkert. Hon ska känna igen om två veckor. Fy vad det är obehagligt o lite ont då hon känner och trycker på magen. Var öm i magen nån timme efter jag varit där.
Blodtrycket var 110/55. Hon sa att det var bra.
Har gått upp 11 kg. Hur mycket har ni gått upp?
Jag har gått upp 10 kg och är i vecka 35 (34 + 2). -
Det känns ingenting för mig heller när hon känner. Min är fixerad m huvudet nedåt nu. Hon dubbelkollade m ul igår då jag inte direkt känt några sparkar mot revbenen. Vet inte hur han har benen den lille krabaten men huvudet ligger där det ska iaf. Känner ni sparkar mot revbenen ni som har bebisar som migger m huvudet nedåt?
Hur många filtar behövs? Är det bra att köpa flera bomullsfiltar t ex? -
Jag känner igen mig i magvärken (inte ryggontet). Vaknade inatt och hade som mensvärk. Vet inte om det kan vara förvärkar? Har aldrig varit gravid tidigare så jag vet inte hur det "ska" kännas.Fr1da skrev 2015-03-04 12:22:54 följande:
28 dagar kvar för mig nu. Längtar ihjäl mig! Jobbade sista dagen i fredags och njuter nu av att kunna vara hemma och vila. Flyttar dock på måndag så har en del packning att stå i också. Inga större krämpor, mest tungt och jobbigt nu. Gått upp 13 kilo ungefär.
Inatt vaknade jag dock och hade typ kramp i magen och det kändes som att ryggen skulle gå av. Det kom och gick några gånger, och sen tillslut gick det över helt. Någon som känner igen sig i det?
-
Alltså det är sjukt drygt att gå runt och vara kissnödig jämt (fast jag ju inte är det, det bara känns så när det trycker på). Springer ni runt som vanligt? Jag drar mig t o m för att gå och handla för att det är så himla obehagligt med det där trycket och ilandet. Men jag antar att det inte finns något man kan göra åt det.
-
Ni som ev ska bli igångsatta; be att få en epidural satt redan innan de sätter igång. Då är man ju smärtlindrad från start och det tror jag blir en himla skillnad. Sedan spelar det säkert roll för smärtan om man blir igångsatt när tappen är mogen eller inte.
-
Hm, konstigt för min har fixerat sig säger BM men jag känner så iaf =)naughtyn skrev 2015-03-04 17:52:50 följande:Jag hade så för ett par veckor sedan och då drog jag mig absolut för att behöva gå längre sträckor i allmänhet eftersom det var så obehagligt av ilandet och trycket på blåsan. Nu känner jag inte alls så längre däremot. Tror det är för att bebisen har fixerat sig :)
-
Jag har haft så i flera veckor. Känns mest när jag är upprätt och i rörelse. Har insett att det nog kommer att vara så fram till förlossningen.naughtyn skrev 2015-03-07 14:06:54 följande:
Är det någon annan som har riktigt ont när bebisen rör på sig? De senaste två dagarna har jag verkligen jätteont ofta när min bebis knökar runt vid urinblåsan (?). Det liksom känns som om min blåsa vore precis sprängfylld även om det inte är så. Jag tappar nästan andan när det är som värst :/
-
Någon som har erfarenhet av pbd (bäckenbottenbedövning)? Tänker ev använda mig av det under krystskedet.
-
Jag är en lågtryckare och har under graviditeten legat på 110/68 eller 120/70 typ. 91/51 låter ju väldigt lågt.S1528 skrev 2015-03-08 19:44:42 följande:
Tjejer, vad har ni för blodtryck nu under graviditeten?
Jag har märkt av att jag ibland "ser stjärnor" när jag varit igång för länge, flimrande färgglada stjärnor i överkanten av synfältet. mitt HB är ju fortsatt halvdåligt och idag mätte jag blodtrycket till 91/51. Jag tycker att det känns väldigt lågt, jag brukar ligga runt 105/90 :/
Jag vet att mätaren jag använt är tillförlitlig eftersom den alltid brukar visa samma som mätaren hos BM.