Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

mandalii skrev 2015-03-30 15:04:55 följande:
    Tack! Det gick jättebra och lillen ligger precis som han ska med huvudet nedåt : ) Så skönt, nu kan jag slappna av lite.

Åhh du har såååå nära, vad underbart!

Det är befriande när det fortlöper som det ska. Min har inte fixerat sig och det har bekymrat mig MEN efter att ha hört från barnmorskor, läkare och andra gravida att hos omföderskor så fixerad det inte alltid förrän när förlossningen startat så är jag lugn och trygg med att han ligger neråt med huvudet sedan v 32 i lätt ruckbart läge

Nu vill vi bara att det ska sätta igång här hemma. Min sambo kom hem vid lunch idag och sa att han checkat ut från jobbet för han vill vara hemma när det startar. Känns rätt lyxigt att ha sällskap de sista dagarna.
  • Bell13
    Raggsockan skrev 2015-03-30 17:35:23 följande:
    Förstår din oro - min bebis ligger fortfarande helt rörlig, vilket känns lagom nervöst iom att jag går på övertid.
    Men man måste ju kunna ringa in när värkarna startar och be o få komma in på en kontroll på förlossningen antar jag? Eller hur funkar de? De kan ju inte bara anta att den ligger rätt bara för att de är ovanligt att de vänder på sig så här sent, eller?
    Jag tänker att om inte min bm är orolig så behöver inte jag heller vara det egentligen.

När det är dags och du får komma in så kommer de att undersöka hur han ligger så har de gjort på mig tidigare.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-03-30 18:45:45 följande:

Min ligger inte heller fixerad men det gjorde inte trean heller, så jag känner mig lugn ändå. När man sedan får värkar så hjälper de till att pressa ner bebisen i alla fall.

Ska på bm koll i morgon.

Det är väldigt ovanligt att de vrider upp sig sa min bm när han legat ruckbar med huvudet neråt så länge
  • Bell13
    eelina skrev 2015-03-30 21:21:29 följande:

nr 11 april och öppen 2cm, men det går ju därpå långsamt! med första öppnades allt samma dag som hon föddes. nu har jag varit öppen 2cm sen i lördags kväll när vi åkte in , men fick ju då vända hem igen

Har du värkar?
  • Bell13
    Fr1da skrev 2015-03-31 02:26:27 följande:

Efter en något utdragen förlossning så föddes tillslut vår dotter igår, måndag. 51 cm och 3505 gram ren kärlek!

Grattis
  • Bell13
    Nnaaeeede skrev 2015-03-31 11:09:53 följande:

nu är hon här! Vår lilla tjej fick vääääldigt bråttom. 6h efter första misstanke, 1h efter första OMG värk, krystvärkar i entrén på SÖS. 30 min senare var hon ute! 3200g 50 cm. Herregud säger jag bara, åk in i tid omföderskor smile1.gif

Åh stort grattis
  • Bell13
    anlili skrev 2015-03-31 13:09:06 följande:

Här är det också bebis på g, helt oväntat. Är i v. 36 + 5 och i söndags gick vattnet. Har lite sammandragningar, men inte mycket alls så jag räknar med att de får sätta igång mig imorgon. Har varit inlagd på förlossningen sen i söndags och börjar vänja mig vid tanken att vi ska få barn nu och inte om minst 3 veckor.

Jag hoppas allt ska gå bra för dig lycka till
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-03-31 16:10:28 följande:

Grattis till alla nykomlingar smile1.gif Kul att det händer något! Det verkar vara mer en Marstråd, än April smile2.gif

Imorgon är nog inget roligt datum att föda barn på smile5.gif

Var till BM idag allt såg bra ut, men får en remiss till på TUL då sf måttet var på 41cm nu i v 39+0.

Får nog ställa in mig på att skita ut en potatissäck!

Du verkar ändå rätt lugn och sansad. Jag skulle haft panik för länge sen.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-03-31 17:36:43 följande:
    Haha smile1.gif Jag känner mej ganska lugn just nu faktiskt. Konstigt nog! & som grädde på moset så var han inte fixerad heller! Kan inte bli bättre..

Får nog ställa in mig på övertid så han får fläska på sig ännu mer!...

Men som sagt det är ju inte mycket att göra åt egentligen? Ut ska de ju.. Hade det varit mitt första barn hade jag nog haft panik för längesedan...

Allt löser sig!
    En eloge ändå för att du är så cool
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-03-31 19:31:43 följande:
    Haha! Tack.. Får se hur uppkäftig man är när man väl ligger där smile5.gif

Snart dags för dig va? Har hinnsvepningen gjort någon nytta?
    Hinnsvepningen har nog inte gjort nytta förutom att slemproppen började att lossna och att jag fick mer förvärkar som i söndags avtog. När hon gjorde svepet sa hon att jag är öppen 2 cm och att tappen var mjuk och bara 1 cm så det är ju på väg att hända grejer

Har idag fått tillbaka förvärkarna och trycket neråt har blivit starkare.

Har bf på torsdag. Men tänkte be henne kolla om det fortfarande är öppet 2 cm och kanske fråga om hon kan svepa igen. Vill dock inte föda på 1 april
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)