Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sabsab skrev 2015-03-28 19:01:58 följande:

Hej! Är nu i vecka 37+5, inte så mycket kvar med andra ord.. Men jag blir ibland (rätt ofta egentligen) så orolig när han verkar röra på sig mindre än tidigare. Kanske det bara är mindre utrymme där, men ändå.. Brukar ligga på sida nästan varje dag och räkna rörelser, men jag sku ju vilja kunna njuta oxå av den här sista tiden. Är det någon annan som upplever en liknade oro? I måndags var jag till rådgivningen, och då hade han inte fixerat sig ännu, så förväntar mig att jag kommer att gå över tiden med honom. Har ni tips på hur jag "snabbt" sku få honom att röra på sig när jag blir fundersam? Ibland brukar han börja röra på sig när hans pappa pratar med honom,

Drick kall dryck brukar funka.
  • Bell13
    Fr1da skrev 2015-03-29 03:51:24 följande:

Tror nog att lilla Mini är på g nu. Börjat få värkar som redan kommer 2-3 st på 10 minuter, och håller i sig i ca 1 minut. Ringer förlossningen och hör vad dom säger smile1.gif

Så spännande. Hoppas du är på förlossningen nu
  • Bell13
    Anonym (Lillan) skrev 2015-03-29 09:18:03 följande:
    Så spännande! Lycka til!

Bell13- hoppas det drar igång för dig med snart. Man blir tokig på att bara gå och vänta.

Igår började min slempropp att gå. Och jag vet att det kan ta flera dagar, och i värsta fall veckor, innan förlossningen drar igång, men jag har ändå fått upp hoppet om att det snart kommer att starta på riktigt.

Annars är jag ett hormonvrak idag. Har redan grinat tre gånger och dagen har knappt börjat. Jag grinar för att jag så gärna vill träffa henne, för att jag vill slippa ha ont, för att det ena stunden känns som att hon ska komma när som helst och i andra känns det som att vi aldrig får träffa henne. Sista gången grinade jag bara för att jag tog på magen. Haha,lite lustigt då jag aldrig grinar annars.
    Jag grinar ofta för jag tycker att ingen fattar hur det känns att bara gå här hemma och dra. Igår var jag ledsen när jag hade ont av mina förvärkar och jag blev rädd för smärtan. Jag ska göra en cheesecake idag och vräka i mig vaknade kl 04.30 och har tänkt på dajmcheesecake sen dess.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-03-29 12:31:14 följande:
    Får man fråga vilket recept du har på det? Är det något som finns på nätet? Lät grymt gott smile1.gif
    Sök på jennys matblogg och dajmcheesecake så hittar du
  • Bell13
    Fr1da skrev 2015-03-29 14:25:08 följande:

Näe ingen bebis här inte. Värkarna har avstannat något och kommer ungefär var tionde minut nu, håller i sig i runt 40 sekunder. Så drygt att bara sitta hemma och vänta...

Är det förvärkar du har eller är det latensfasen som satt igång?
  • Bell13
    Fr1da skrev 2015-03-29 16:18:53 följande:
    Det är nog latensfasen som är igång. Känns inte som de förvärkar jag haft tidigare, utan mycket kraftigare, och så kommer dom ju ganska regelbundet. Så gör mitt bästa för att andas igenom dom.
    Vad skönt att det ändå verkar vara i gång. Jag vill bara föda nu nu nu

Lycka till
  • Bell13
    Fr1da skrev 2015-03-29 17:16:16 följande:
    Ja första barnet. Smärtan tycker jag är ganska rejäl redan, men tar mig igenom det med hjälp av min fästman. Ibland kommer lite kraftigare värkar då jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen, men gör mitt bästa för att försöka slappna av med hjälp av andningen.
    Ring förlossningen om det blir vidrigt. Då får du nog komma in och få bedövning.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-03-29 20:15:03 följande:

Vilka spjälsängar har ni köpt? Har tänkt ha babynest i vår säng första tiden men lär ju behöva spjälsäng förr eller senare. Några tips? Vet iaf att jag vill ha en som man kan ta bort en sida från som ska stå mot vår säng.

Köpte en vit från brio kan ha hetat cot eller liknande. Har också en liten korg på hjul och ett babynest så sova bra kommer han att göra

Köpte med sänkbar sida är en mardröm för ryggen att böja sig ner.
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-03-30 00:27:35 följande:

Jag måste bara få gnälla lite.. Har 28 dagar kvar till BF och jag vet ärligt talat inte hur jag ska överleva fram tills dess. Det är redan så trångt i magen och nätterna är rent ut sagt ett helvete. Kan inte sova på någon sida, slänger mig av och an hela nätterna och blir bara tröttare för varje dag! Jag mår riktigt dåligt över att min kropp inte tillåter mig att ligga i sängen bredvid min sambo och bara slappna av!

Och när det är extra mycket aktivitet i magen får jag halvt panik och känner att bebisen måste ut NU annars dör jag. Är jag helt ensam om den känslan?

Just nu är det tunnelseende och 100% väntan på förlossningen som gäller, kan inte tänka på något annat :(

Minns det som det var i går med sömnlösa nätter där det enda som fanns att göra var att stirra i taket och att kissa i princip. Jag grät dagtid för jag var helt utmattad. Jag tänkte precis som du att hur fan ska det gå och hur ska jag orka en hel månad och jag började att drömma om igångsättning. 

Jag hoppas att det blir lite bättre för dig snart. Det blev bättre för mig när jag kom in i v 38 kanske inte är nån tröst just nu men ändå ...
  • Bell13
    mandalii skrev 2015-03-30 12:16:37 följande:

Jag är också less på att vänta, men mår ändå bra. Lite svårt att sova och det börjar bli tungt nu, men är på riktigt gott humör, aldrig varit lyckligare än nu. Ska bli så fantastiskt, underbart att få träffa vår son så mitt humör är på topp. Jobbar dessutom min sista dag idag, sedan går jag på mammaledighet. Ska bli så skönt. Har nu 18 dagar kvar till BF.

Älskar sambon mer än nånsin och vill mysa och kramas hela tiden : )

Eftersom vår barnmorska inte kunde känna att vår bebis ligger med huvudet nedåt till 100 procent ska vi få göra ett ultraljud idag för att få det bekräftat. Min känsla är ju att han gör det eftersom han sparkar uppåt revbenen för jämnan. Känner dessutom ett starkt tryck nedåt vilket blir mer intensivt hela tiden. Men vi får se i eftermiddag, ska bli spännande.

Hoppas det gick bra på ditt ul idag och att han ligger neråt med huvudet.

Jag har 3 dagar till bf och känner som du en längtan efter att få träffa den lilla och kärleken till min sambo är större än nånsin.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)