Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

BigMami skrev 2015-07-18 12:57:34 följande:
    Vichyvatten?

Finns en medicin på recept som är svindyr, men det kanske är den ni har? Kommer inte ihåg vad den heter..
    Den heter mycostatin och det är den vi har. Har läst nu att torsk inte är farligt och att det växer bort. Trodde att det kunde "gå ner" i mina bröst och bli infektion men så är det ju inte.
    Jag använder upp flaskan så får vi se hur vi gör.
  • Bell13
    Freje skrev 2015-07-20 16:21:19 följande:

Försöker få tösen att ligga på mage ett par gånger per dag, men nu har hon klurat ut hur man vänder sig. Skrattande

Hur gammal är hon då?
  • Bell13
    Freje skrev 2015-07-20 23:10:26 följande:
    Hon är 3 månader o en vecka. Fast jag vet inte om det är medvetet hon vänder sig. Hon lyfter upp överkroppen o drar upp ena benet så rullar hon runt. Hon såg nästan rädd ut första gången hon rullade runt. Hon har nu gjort så senaste två dagarna.
    Douglas är 14 veckor och är nog långt ifrån att vända sig.
    Han har precis börjat hålla upp huvudet vid magläge
  • Bell13
    Raggsockan skrev 2015-07-22 07:57:28 följande:

Oj vad era vänder sig! :D
    Här har dotter vänt sig 1 gång i vecka 12, som både jag och pappa missade då farmor var barnvakt, typiskt... men farmor var själaglad iaf! hahah efter de har hon inte gjort en ansats till o vända sig. 
    Hon hatar mage, så att vända sig till mage är nog inte ngt som lockar.
    Ligger hon på mage har hon kommit på att hon kan suga på sina händer, vilket gör nackträningen mycket svårare... hm...  

Douglas hatar också magläge han är nöjd max 2 min.
    På BVC tjatar de om det så vi tränar ett par ggr om dagen.
  • Bell13
    amandanS skrev 2015-07-22 12:08:18 följande:
    Precis sådär har vi det med! Det bästa just nu tycker William är att sitta eller stå i knät, att ligga på golvet är sådär kul överhuvudtaget :/ och bvc har varit på oss med om att han behöver ligga mer på mage... Och nu är han strax över 4 månader.. Känns som om han kommer hoppa över något steg, sitter och hasar sig fram sen istället eller något ;)
    Precis som Douglas, älskar att stå i knät. Börjar tröttna på babygymmet med.
    När är det ok med gåstol?
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-07-22 21:16:19 följande:
    Jag har faktiskt tagit fram vår ur skrubben som ska dammas av. Sedan blir det testkörning! smile2.gif

Antar att vi måste bunkra upp med någon kudde också smile1.gif
    När Douglas sitter i knät vill han luta sig framåt, måste bero på att hans rygg inte är så stark att den orkar hålla upp honom. Din son är några veckor äldre om jag inte missminner mig
  • Bell13
    S1528 skrev 2015-07-23 08:23:08 följande:

Jag hade heller inte en tanke på något annat än att tacka ja till de vaccinationer som erbjuds, men så var det en person i min närhet som skrämde upp mig med prat om biverkningar och att vaccinerna innehöll gift osv osv.. 90% av påståendena verkade vara bullshit när jag forskat runt lite, men att få höra sånt gör ju ändå att man blir lite nojig!
    Min lilla ska få sina första sprutor i augusti..

Jag tänker att katastrofen blir större utan stelkrampsvaccin t ex om nåt skulle hända. Douglas fick feber sist och lite mer fart på magen av rota men det var över till nästa dag.
  • Bell13
    Emmadee skrev 2015-07-24 14:53:56 följande:

phpMURk5r44153.jpg

Stadigare i nacken än vad jag trodde.

Jättegullig ser så mycket större ut än min Douglas.
    Jag har börjat tänka på matstol också att jag ska köpa en snart.
    Hur tänker du kring mat ska du börja runt 4 månader eller väntar du?
  • Bell13
    amandanS skrev 2015-07-25 10:54:22 följande:

Jag sydde stödkuddar till våran stol, då satt faktiskt William med förvånansvärt stabilt :) och leksaken var väldigt intressant :D

Vi har nu vid 4 månader börjat med smakportioner, men sittandes i babysittern, funkar bra och han smaskar nöjd i sig de han fått testa hittills :) Men här kör vi nog mest på för min skull eftersom jag tycker amningen är jobbig, sen att han verkar tycka det är gott och gapar efter mer känns väldigt positivt :)

Flera som börjar nu eller väntar ni?

Jag har börjat nu och Douglas är 16 v på måndag. Han har fått klämmis och äter ca 3 skedar varje gång jag ger. Men fy vad det luktar om bajset
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-08-01 22:17:59 följande:

Idag fyller Vidar 4 månader redan! smile1.gif Det enda han har smakat är en pytte bit potatis.. det gillades inte alls! smile2.gif

Har köpt havregröt till Douglas som jag tänkte testa. Han har börjat äta varannan timme på natten från kl 01.00 till vi går upp vid 08.00.
    Tror att mjölken inte mättar riktigt nu när han är större så vi ska testa lite gröt. Han fick morot igår och det gick ner men inte mer än så.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)