Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

BigMami skrev 2015-09-30 20:49:04 följande:
    Aha! Vill helst inte ge Vidar nåt med ris än pga arsenik varningen..

Ja ersättning är ju bra mycket nyttigare än välling och gröt. Vår snart 3 åring äter fortfarande ersättning ibland.. Testade att ge välling och "vanlig" ersättning men det blev hon förstoppad av så vi fick åka in på akuten med henne..
    Frågade om ris på BVC och hon sa att om man t ex ger risgröt så ska man köpa nåt annat t ex havre när det är dags att köpa ny förpackning.

Jag är precis som du försiktig och vi äter inte så mycket ris här hemma längre.

Visste inte att det fanns ersättning som gick så långt upp i åldrarna, kul
  • Bell13
    madde10 skrev 2015-10-01 11:35:05 följande:

Men åh vad kul att den här tråden fortfarande är aktiv! Har inte varit inne på familjeliv sen i våras. Tiden har ju gått så fort, min lilla tjej blir 6 månader i dagarna! Dagarna flyter på här. Har hållt på med smakisar i nån månad och började idag med gröt. Hon har sovit så bra på nätterna med nån amning, tills nu, hon vaknar och vill äta flera gånger. Antar att hon behöver nåt mer då :) 
    Är det nån här som har börjat krypa? Jag har skjutit på allt vad den tiden innebär, men måste nog börja barnsäkra snart. Och städa mer haha. Storebror älskar ju lego också så där behövs det göras nåt åt.

Hej att krypa är långt borta för oss. Har börjat äta lite mer då det blev som hos dig nu att det vaknades på natten och allmänt missnöje dagtid. Ammar 50 % ungefär.

Han vänder sig inte och sitter inte heller själv.

Men det är väl tidigt att krypa vid 6 mån?
  • Bell13
    madde10 skrev 2015-10-02 13:45:03 följande:
    Ja det kanske det är? Det ser ut som hon är på gång, hon började vända sig vid 3 1/2 månad och sen dess är det bara magläge som gäller. Hon håller på som sjutton och drar upp knäna mot magen och upp med rumpan, så då känns det som det är på g. Hoppas ju att det dröjer lite till dock, är ju så lugnt och skönt nu hahah. 
    Har börjat nu med gröt på förmiddagen, ska införa lite på kvällen snart och se om sömnen blir lite bättre. 
    Hör att din lilla är långt före min bebis
  • Bell13

Douglas genomförkyld. Två tänder är på väg upp. Har väl haft bättre stunder om man säger så. Efter en alvedon är han lite piggare. Hoppas det går över snabbt

• Bell13
    BigMami skrev 2015-10-07 07:32:14 följande:
    Usch! Lider med er. . Vidar blev också så när tänderna var på gång Men det gick över på ett par dagar!
    Så du tror att förkylningen är pga tänderna? Douglas fick alvedon hela dagen igår och det blev lite bättre då. Idag är det också bättre än igår och är bitringen kall så funkar han som bäst. Köpte också mam multident, gelé att stryka på tandköttet. Ge ej vätska direkt efteråt stod det för det kan skölja bort gelén. Tror att de mängder dreggel som kommer löser den biten
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-10-07 11:39:35 följande:
    Ja jag trodde att lillan hade smittat honom med dagisbaciller men det visade sig vara en tand! Sedan blev det lika igen med nästa tand. . Bara hoppas att det inte blir så med alla 20.. :-S

Han ville knappt ha något i munnen alls då det antagligen ömmade.
    Här är det tvärtom att han vill ha nåt hela tiden, kliar säkert. Han är inte lika ledsen idag och gråter mindre men ändå missnöjd överlag.
  • Bell13
    Freje skrev 2015-10-08 08:28:56 följande:

Här har inga tänder visat sig ännu, trots allt dregglande och bitande på allt (helst mina fingrar).

Vi kämpar på med smakisar, hon verkar bli mer och mer intresserad. Vilket är tur för amningen är helt hopplös på eftermiddagarna nu. Hon bara skriker efter en stund. Så jag börjar ge upp och har gett ersättning. Vilket ändå känns skönt. På nätterna funkar amningen klockrent.

Men vi har fått problem, numera blir det bara en bajsblöja varannan dag. Eftersom hon ammar till största delen så svämmar blöjan över direkt. Spelar ingen roll att vi tar en storlek större, den hinner inte suga upp allt så det läcker ut vid benen och ryggen. SÅ det blir mycket tvättande :-/

Längtar tills hon äter mer vanlig mat nu.

Vill tipsa dig om en klämmis från Ellas kitchen som heter "mango frukostmums" innehåller mango, yoghurt och ris. Är väldigt rinnig och Douglas älskar den verkligen. Han är rätt kräsen men åt en hel sådan igår.

Vi ammar på nätterna och 3 till 4 ggr dagtid så äter vi klämmis vid 3 tillfällen.
  • Bell13
    Raggsockan skrev 2015-10-08 09:02:09 följande:

Åh hoppas dom små kryar på sig! 

Inga tänder här inte, men också väldigt mycket bitande - på mina fingrar, och litervis av dräggel... 

Vet ni om era magmuskler gått ihop? tycker det är svårt att veta, jag får ff en "pyramid" över magen om jag lutar mig bakåt - vilket jag förstått tyder på att magmusklerna ff är delade, tills en kompis sa att de kunde ha gått ihop ändå. Så nu har jag ingen aning! Men tycker ju ändå att de borde börjat gå ihop vid 6månader...  

Googla på nätet finns test att göra och om de inte gått ihop behöver de kanske hjälp på vägen.

Jag körde appen mammamage och rekommenderar den.
  • Bell13
    Freje skrev 2015-10-08 11:37:41 följande:
    Har faktiskt en sån hemma, som vi ska testa. Hoppas hon gillar den också. Matar du med sked eller äter han direkt från klämmisen?
    Har en sked man skruvar på klämmisarna, väldigt smidigt.
  • Bell13
    Raggsockan skrev 2015-10-09 06:29:48 följande:
    vi har också letat, men är stört omöjligt att få tag på via blocket känns de som. Slutade med att vi köpte en antilop från ikea för dryga 200-lappen med bricka. Vi tänkte att hon får ha den tills vi hittar en tripptrapp till rimligt pris.Och har vi inte fått tag på den innan hon fyller 1 så tror vi att hon kommer önska sig en av stora släkten till sin födelsedag! :D
    Tripp trapp är populära. Vad är speciellt och så bra med just den stolen?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)