En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Varit till bvc på 4 mån koll.. 63 cm ca och vägde 8030! Herregud! Inte undra på man blir trött i armarna
Vi har dock inte kontroll förrän vid 5 mån
Varit till bvc på 4 mån koll.. 63 cm ca och vägde 8030! Herregud! Inte undra på man blir trött i armarna
Hugo var vid 4,5 månad 7,5 kg tung och 66 cm lång. En riktig liten tungviktare
Vad har ni för leksaker nu? Behöver lite inspiration
Nu har William varit sjuk för första gången :( 3 dygn med feber (pendlande mellan 37.7-39.5) 2 jobbiga nätter och ett besök på akuten natten till idag. Men jag tror det vänt nu, dock äter han lite dåligt idag! Jobbigt att se en sådan stor skillnad på sitt barns beteende för första gången.. :/
Och något helt annat... Fler som börjar växa ur liggdelen på vagnen? William är snart 5 månader och funderar på om man snart kanske kan byta? Ligga ner i liggvagnen om man är vaken funkar sällan längre! Utan det blir ett evigt bärande :) sova i den gör han däremot flera gånger om dagen! Men han har inte många cm kvar på längden....
Idag är det ett år sedan jag plussade! Nästan värt att fira :)
Jag tycker själv att min lilla tjej är rund och go. Vägde 6 kg till 60 cm vid 3 månaders kollen. Igår träffade vi ett annat par i vårt område som har en son som är 6 månader. Han väger 12 kg! Det var en riktigt rund och go liten kille . Han väger mer än hans 2 åriga storasyster. Så det kan vara väldigt olika det där med vikt och längd.
Var på 4 månaders kontroll idag med dottern. Väger 6,8 kg till 61,5 cm. Alldeles lagom rund och go
Däremot blir jag lite brydd. Ingen info om smakportioner (det var ju ändå 4 år sen sist så lite uppdatering vore ju bra). Nu fick jag specifikt fråga efter lite info. Lite tråkigt tycker jag.
Förresten, ni som har barn sen tidigare, erbjuds ni delta i mamma/föräldragrupp ? Där jag bor verkar det bara vara med första barnet som detta ordnas. Också lite trist tycker jag. Kan ju vara ett bra sätt att hitta någon att gå på promenader och så tillsammans med. Jag har inga bekanta som också nyligen fått eller väntar barn. Får väl gå till öppna förskolan så småningom och leta "kompisar" .
Var på BVC idag och hon sa att det rekommenderas helamning till 6 mån och att man kan låta de få smaksensation, alltså bara känna smaker på tungan.
Douglas är 69,5 cm lång och 7160 g tung och han fick också sina vaccinationer idag. Han växer väldigt bra sa hon 500 g upp och 5 cm längre på 5 veckor
Men detta med att klä dom för utomhusvistelse såhär års! Vad svårt det är.... Här beräknas idag bli +14 grader, molnigt och 7m/s... Han åker sittvagn och sparkar bara av sig ev filt :)
Body, bomullsbyxa, strumpor och mössa, men..
En extra tjocktröja ovanpå bodyn? Fleecejacka? Extra strumpor?
Här syns inga tänder till ännu, även om vi misstänkt i ett par veckor nu att det varit på gång. Men de kan ju ta god tid på sig att komma fram. Albin har ju dessutom bara kommit till fyra och en halv månads ålder än så länge.
Vi var på BVC idag. Han väger numera 6245 gr och är 62,7 cm lång. Ingen jättestor kille men följer sin kurva fint numera när vi kört med lite extra ersättning utöver amningen.
Har testat sittdelen till vagnen och han verkar trivas bra med det, men jag tycker han sitter så illa i den. Som den är för stor för hans lilla kropp, trots att han är ganska stadig och stabil. Sitter tex riktigt bra i matstol. Ni som har bytt till sittdelen, hur stora var era små när ni bytte (vikt och längd tänker jag då)? Och vad har ni för vagn?