• Cherryay

Bf Maj 2015

Hej alla! Har följt denna tråd sen dag ett på grav. och hela tiden haft en fundering som gnager så nu måste jag fråga om någon varit med om liknande... Hade senaste mensens första dag den 16 aug och enligt den är mitt beräknade bf 22 maj, men... Jag gjorde mitt grav. test den 12 sept på dag 28 och fick resultatet 3+ veckor. Gjorde ett clearblue digital, inte med morgonurin heller utan på kvällen. Gjorde ett nytt prov dagen efter, också kvällstid, med samma resultat. Jag har förresten aldrig haft en 28 dagars cykel, den har alltid varit oregelbunden och med 21-23 dagar, mao ganska kort. Min fundering är bara om det är möjligt att jag kan vara längre gången än bm vill få det till? Har inte gjort något vul så måste vänta till runt jul och ul för att få det bekräftat...

V 10+5

• Cherryay

Tack! Det var i de banorna jag tänkte också, borde inte vara helt omöjligt.

Ciconiidae skrev 2014-10-31 07:13:08 följande:

Självklart kan du det, det beror på när du har äl. Om din menscykel är en vecka kortare än normalt samt att graviditetstestet visade på att du var längre så skulle jag gissa på att du är ungefär en vecka längre än vad din bm säger.

• Cherryay

Är det någon som vet när man får lyssna på hjärtat hos bm första gången? Gissar att det skiljer sig åt men på ett ungefär?

• Cherryay
    Bebben84 skrev 2014-11-03 15:00:44 följande:

Jag får i vecka 16 :)

Åh! Hoppas det är något liknande för mig, skulle så gärna vilja få något bevis på att allt är ok där inne, vill inte vänta ända till ul...
  • Cherryay

Min familj får antagligen veta efter jul då vi hälsar på där (gissar att det kommer synas när jag är i v 20 :P) sambon har inte bestämt när han vill berätta, men det kommer antagligen ut innan jul då vi träffar dem oftare.

• Cherryay

Jag vill veta att allt är som det ska innan jag berättar, då jag inte vill göra kub måste jag vänta till rul, vilket blir precis innan jul... Sen är det roligare att berätta ansikte mot ansikte än över telefon...

• Cherryay

Hoppas på att få tid till rul innan jul men vet inte än, får remiss när det är dags...

• Cherryay

Sambon tror bensäkert att det är flera därinne, han säger tre men jag hoppas att han inte har rätt :P

• Cherryay
    Jordgubb90 skrev 2014-11-07 10:23:24 följande:

Har ni fått lyssna på bebisens hjärta på inskrivning hos BM? Jag vill så gärna lyssna på vårt lilla mirakel!

Vi ville också få lyssna på hjärtat men fick inte. Måste vänta till rul... Funderar seriöst på att köpa en egen doppler.
  • Cherryay

Är ju faktiskt inte alltid de ens kan se könet på rul, beror ju helt på hur bebisen ligger just vid det tillfället. Med dottern hade jag inte bestämt hur jag ville göra, men väl där blev jag så nyfiken att jag bara måste fråga, men tji fick jag då hon låg med ihopstängda ben :P nu gjorde det inte så mycket iofs eftersom jag ju inte var inställd på att få veta kön vid rul, men jag hade nog blivit väldigt besviken annars. Får ju bara ett rul om allt är som det ska därinne.

Svar på tråden Bf Maj 2015