• Cherryay

Bf Maj 2015

Ja det är minnen för livet :P man får bara försöka vända allt som händer till det bästa, det suger och man börjar undra om det aldrig ska vara nog, ofattbart att det kan fortsätta hända nya saker hela tiden, men... Finns fortfarande alltid någon som har det värre. Man måste bara lyckas hitta något positivt i allt som händer :)

Behandlar ingenting under graviditeten, de tog ju för givet att det skulle bli missfall igen men tji fick de, så allt blir uppskjutet till efter förlossningen, försökte dock få mer info om vad som ska hända sen vid senaste besöket men de ville ta det i v 30 istället så bara att vänta... Känns fortfarande overkligt allting, går mest som i en dimma nu när jag väntar, men är så lycklig att jag bär på en sån fighter :)

• Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-16 20:12:25 följande:

Vet hur det är :/. Fick samma besked i början på 2014 efter en rutinkontroll. Min värld rasade samman. Fick göra en så kallad konisering, en operation där man tar bort den sjuka delen av livmoderhalsen. Så min tapp är kortare nu. Vilket KAN påverka graviditeten på slutet så jag kommer få gå på extra kontroll av den. Kommer även resten av mitt liv behöva lämna cellprov några ggr per år. Och kommer skiten tillbaka måste jag dessvärre operera bort ALLT. Men jag hoppas att vi hinner skaffa våra två barn innan dess så man kan hantera det lättare.

Min väninna som gick igenom samma sak för ett par år sedan fick just tillbaka sin och står just nu i det valet :(. Vi är ju bara 30 år och vill kunna vara fertila i några år till :(. Men självklart frisk.

Känns helt absurt att man ska behöva genomgå sånt här som så unga, det kunde väl kommit lite senare, ni är 30 och jag är 28 år :/

Men det ska bli bra, hoppas innerligt vi båda hinner få något barn till innan det isf blir aktuellt! :)
  • Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-16 22:53:53 följande:

Oj 5 kg totalt var inte mycket :O

Jag väger mig inte heller hemma. Tycker knappt att jag ska göra det hos bm heller så länge jag ser frisk ut, vilket jag gör. Tränar på gym 3 ggr i veckan och äter bra mat. Självklart blir det lite snacks ibland. Men vill inte fokusera på vikten så länge jag ser ut att gå upp normalt. Lätt att man fokuserar på siffrorna och mår dåligt :/

Jag hatar vågar :/ förstår att bm måste kolla vikt av olika anledningar, men för min del är det verkligen ett ångestmoment... kan inte göra annat än fokusera på siffrorna och som du säger, må dåligt. Hjälper ju inte när så mycket tycks kretsa kring just viktuppgång under en graviditet, ena sekunden pratas det om hur viktigt det är att inte gå upp för mycket, sen i andra om att man inte ska fokusera på siffror utan låta kroppen ha sin gång, jaha, men hur ska man kunna låta bli att fokusera på siffror när det är det som läggs fokus på för omvärlden? Det är så många som kämpar med sin vikt och ångestkänslor relaterat till den, förstår inte att det fortfarande läggs så mycket fokus på viktuppgång under en graviditet, speciellt när det faktiskt är så farligt att banta.
  • Cherryay
    Zorro skrev 2015-01-18 16:12:58 följande:

Jag tror jag får ringa till min barnmorska imorgon och be om att få komma in och kolla blodtrycket. Jag känner mig helt konstig. Svårt att förklara, men det är nåt som inte stämmer. Antagligen är det stress som får kroppen att säga ifrån, och jag borde ta det lite mer lugnt. Men jag tänker att det kanske är bättre att kolla ändå.

Jag hade skyhögt blodtryck sista veckan av förra graviditeten, för mig kändes det som migrän, sån extrem huvudvärk att jag bara låg och spydde, samt yrsel med typ svarta prickar som flimmrade... När jag har lågt blodtryck (vilket jag är mer van vid) blir jag först yr, sen mår illa och börjar svettas och sen blir det svart och jag svimmar...

Alltid bättre att kolla upp om man är osäker, helst så fort som möjligt, better safe than sorry brukar jag säga! :)
  • Cherryay

Är ganska säker på att min slempropp gick (eller iaf en del av den) för någon timme sen, blääää!

• Cherryay
    Blicka skrev 2015-01-20 19:09:54 följande:

Nämen har du ringt o pratat med ngn? Den ska väl kunna återbildas om jag minns rätt.

Inte ringt någon, ska till bm på fredag och känner mig inte så orolig, vad jag kunnat läsa mig till så brukar den återbildas såhär tidigt och är bara ett tecken på att livmoderhalsen vidgar sig, så länge det inte störtblöder i samband med att den lossnar så är det ingen fara :) det var mer "äckligt-känsla" än något annat, missade slemproppen förra graviditeten och det är jag tacksam för :P
  • Cherryay
    Blicka skrev 2015-01-21 18:05:07 följande:

Hur mår du idag?

Jodå det är ok, måste varit bara en bit av slemproppen som lossnade igår eftersom det kom ännu en bit (dock något mindre) inatt också. Känner inget annorlunda och bebis lever loppan i magen så kan inte tänka mig att något skulle vara fel :)
  • Cherryay
    Kissemiss skrev 2015-01-21 19:36:58 följande:

Ska åka till Danderyd för kontroll, ringde dit för jag inte känt något på 24h (vecka 25). Fy vad jag är nervös!

Usch! *hoppas hoppas hoppas*
  • Cherryay
    Kissemiss skrev 2015-01-21 20:52:07 följande:

Hjärtat slår! Vi måste dock vänta kvar på jourläkare som ska ta fler tester, kolla om det är för mycket vatten osv.. Kan ta timmar! Är lite lugnare nu:) Så skönt att barnmorskan sa att vi hade tagit ett ansvarsfullt beslut att åka in:)

Better safe than sorry! :) hoppas ni får en lugn natt sen :)
Svar på tråden Bf Maj 2015