• Cherryay

Bf Maj 2015

MorCaa skrev 2015-01-05 13:09:05 följande:

Jag funderar lite på mellannamnet.. :) vi väljer mellan Gustaf (efter sambons morfar) eller Knut (efter både min och sambons farfar) jag vill helst knut men kan man vara så "elak" mot barnet.. :)

Barnet kanske älskar det namnet, man vet aldrig, är ju mellannamn dessutom, tycker ni om det ser jag inget elakt, roligt att föra vidare släktnamn :)
  • Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-06 21:32:30 följande:

Bor i Sthlm :).

Är mitt andra. Har en dotter på 9 år med annan pappa. Så det känns lite som att börja om :)

Bor i Kumla, andra barnet (har en dotter på 10 år som nyligen börjat träffa sin biologiska pappa) och det är som att börja om för mig med. Allt känns väldigt annorlunda och för min del mycket roligare denna gång då jag får dela det med någon och dottern som tjatat hela uppväxten om ett syskon är lycklig :)
  • Cherryay
    fridajonsson skrev 2015-01-06 22:43:34 följande:

Har läst lite då och då men kanske ska säga hej!

28åring från Hudiksvall, väntar andra barnet med BF 18maj :)

Har bott i Gnarp sen 07, flyttade därifrån i somras :)
  • Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-06 22:58:06 följande:

Samma här! Dottern har också tjatat och tjatat efter syskon så hon är så fruktansvärt lycklig över lillasyster som är på väg :).

Tycker också det är mycket roligare denna gång! Min sambo är så engagerad och längtar precis lika mycket som jag. Det är nytt för mig :)

Ja det är verkligen en underbar känsla :) är sambons första biologiska barn så han tycker allt är väldigt spännande och vill vara involverad i precis allt som händer, engagerad till tusen! Det känns lite ovant men som sagt roligt :)
  • Cherryay
    Ciconiidae skrev 2015-01-06 23:18:18 följande:

Nej, jag känner två andra som är gravida och de är tydligen riktigt bitchiga hemma (enligt de själva). Så det ingår väl i paketet, PMS i nio månader. :P

Jag är inte mer lättirriterad än vanligt, dock blir jag ledsen o börjar gråta för minsta lilla... Vet inte om det är att föredra egentligen, tror inte det :P
  • Cherryay

Skulle kunna äta hela tiden, är konstant hungrig och sugen på något att äta. Försöker fylla ut med vatten men det hjälper inte, så går bara runt hela dagarna med glupande aptit och drömmer om mat. Skitsvårt att försöka följa direktivet: "ät inte för två" :/

• Cherryay
    Kissemiss skrev 2015-01-07 18:25:07 följande:

Samma här!! Försöker även att inte äta socker (godis,bullar) sedan årsskiftet då det blev alldeles för mycket tidigare, rädd att få graviddiabetes!

Så skönt att jag inte är ensam!! Har också dragit ner på sötsaker nu efter storhelgen, åt inte så mycket sånt innan jul men sista veckorna borta hos släkt har det blivit ett å annat :/ måste försöka lägga om kosten också, blivit alldeles för mycket "lathetsmat" bara för att jag är så sjukt trött hela tiden! Trött och hungrig...
  • Cherryay
    dita skrev 2015-01-08 09:14:40 följande:

Räkna in en tredje här ;) men jag har väl mest sug efter sallad med fetaost och citron. Allt i feta mat vägar :( kvällar godis sug :( det värsta av allt är att jag inte kan somna innan jag fått godis suget tillfredställt :/

Nästan så man skäms att skriva det ju 

Inget att skämmas för, alla är sugna på något :) om någon försökte skilja på mig och min pizzasallad skulle det gå illa :P
  • Cherryay
    MorCaa skrev 2015-01-08 18:55:00 följande:

Åh! Pizzasallad... Mmmmmm....

Nu blir inte sambon glad.. :P

Hehe, jag har gjort av med ett par vitkålshuvuden sista månaderna :P
  • Cherryay
    dita skrev 2015-01-08 18:54:21 följande:

Haha som här då RÖR inte min mat ;)

Pretty much ja :P
Svar på tråden Bf Maj 2015