• Cherryay

Bf Maj 2015

E88 skrev 2015-01-03 00:27:40 följande:

Så konstigt att det väntas så mycket tjejer :P Bm på rul tror att vi också väntar en tjej. Den här kinesiska Almenackan kanske har varit uppe innan. Stämmer den för er?

Haha, stämde faktiskt på båda mina :D 18 år - jan med flicka, och nu 27 år - maj med flicka :P
  • Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-03 00:35:03 följande:

Kollade just checklistan i den lila gravidappen och vi är 67% klara inför förlossningen med alla förberedelser :)

Vi har inte handlat någonting än, har dock bestämt precis allt vad vi ska ha iaf :)
  • Cherryay

Kollade just checklistan i den lila gravidappen och vi är 67% klara inför förlossningen med alla förberedelser :)

Vi har inte handlat någonting än, har dock bestämt precis allt vad vi ska ha iaf :)
  • Cherryay

• Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-03 23:03:29 följande:

Fler som har en busig bebis i magen? Min tös favvogrej just nu är att när jag ligger ner att trycka ut sig så hårt hon bara kan mot magen. Känns som om hon försöker ta sig ut genom magen :P. Hela magen blir sne och känns lätt obehaglig. Så tillslut får jag buffa på henne så hon flyttar sig inåt igen. Detta händer flera ggr per natt och sömnen. Liiiiite svårt att sova då. Gör hon inte det så sparkar hon för fullt. Så här livlig var inte min första dotter. Är rätt glad att jag har moderkakan i framvägg med denna vilding : D <3

Samma här, fler o fler sparkar är så hårda att jag drar efter andan, första dottern var riktigt lugn i jämförelse :)
  • Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-04 23:00:29 följande:

Någon som börjat med stödstrumpor? Tänkte nog köpa mig ett par. Har inte blivit svullen än men lika bra att köpa innan svullnaden kommer. Bra mot åderbråck också :)

Har stödstrumpor dagligen, benen och fötterna samlar vätska efter benoperationer för 2 1/2 år sen. Äter i vanliga fall även vätskedrivande men nu under grav är det bara stödstrumpor och mycket vila i högt läge som gäller.

Stödstrumpor kan vara lite trögt att få på och av, men när de väl sitter på känns det bra, ger bra stöd :)
  • Cherryay
    pco skrev 2015-01-05 09:28:13 följande:

Jag som ska ha barn för första gången har kollat runt vad folk vart nöjda med o vad de inte varit nöjda med och kommit fram tror vi till att skaffa oss en Emmaljunga vagn edge duo. Dels för att den har lång sufflett och det är inbyggd myggnät och även solskydd, den är stabil och det ingår sittdel och många säger att den är stabil och sen är den fin oxå :) elr så funderar vi på Emmaljunga black någonting heter den och den har allt som 2014 men skillnaden är att när hon är 4-5 mån o nyfiken o vill se lite men ändå för liten för sittdel så kan man höja liggdelen upp ett snäpp men vi får väl se.

När ska ni köpa vagn?

Jag måste bara få fråga en sak, ursäkta om det blir lite äckligt. Sen jag blev gravid har jag fram till för två dagar sedan varit jätte hård i magen och nu plötligt raka motsatsen, jätte lös o magen bara vänder sig o jag måste springa på engång. Är det nåt som kan bli runt denna veckan i grav? Elr kan det vara järntabletterna som spökar?

Järntabletterna kan definitivt vara orsaken, olika hur man reagerar på dem, de flesta blir vad jag förstått hårda i magen, men sen i kombination med vad man äter o hur mycket man rör på sig kan de ju även ha motsatta effekten :) sen kan man ju bli dålig i magen av något så enkelt som en förkylning i kroppen, vilket som är det helt normalt :)
  • Cherryay
    sofia86 skrev 2015-01-05 11:52:55 följande:

Har ni kommit fram till något namn ? :)

Efter mycket prat och olika åsikter

Så har vi valt

Mollie :)

Vi väntar preliminärt en Naemi :) mellannamnen är dock inte klara än (sen får man ju se när hon föds, förra dottern skulle heta Sabina men när hon föddes var det en Tindra så bara att byta :P)
  • Cherryay
    sofia86 skrev 2015-01-05 12:38:25 följande:

Åh vad fint namn ! Vår son heter mattheus så tyckte de passade bra med mollie :)

Ja e så envis så de kommer va en mollie när de kommer ut :) tycker flicknamn är jätte svårt !

Haha ja iofs, tindra var ett av hennes mellannamn iaf så bytte bara tilltalsnamnet, svårt att komma på något helt nytt väl där... Ska komma överens om ett pojknamn också bara "ifall att", det händer ju att de sett fel på rul o vore lite snopet att inte ha ett namn redo om det händer ;)

Hur många namn har sonen o hur många ska dottern få? Jag har alltid velat ha två mellannamn så därför ger jag mina det :P
Svar på tråden Bf Maj 2015