Bf Maj 2015
Så konstigt att det väntas så mycket tjejer :P Bm på rul tror att vi också väntar en tjej. Den här kinesiska Almenackan kanske har varit uppe innan. Stämmer den för er?
Så konstigt att det väntas så mycket tjejer :P Bm på rul tror att vi också väntar en tjej. Den här kinesiska Almenackan kanske har varit uppe innan. Stämmer den för er?
Fick ju välja 18 år då 17 inte fanns med :P
Kollade just checklistan i den lila gravidappen och vi är 67% klara inför förlossningen med alla förberedelser :)
Kollade just checklistan i den lila gravidappen och vi är 67% klara inför förlossningen med alla förberedelser :)
Fler som har en busig bebis i magen? Min tös favvogrej just nu är att när jag ligger ner att trycka ut sig så hårt hon bara kan mot magen. Känns som om hon försöker ta sig ut genom magen :P. Hela magen blir sne och känns lätt obehaglig. Så tillslut får jag buffa på henne så hon flyttar sig inåt igen. Detta händer flera ggr per natt och sömnen. Liiiiite svårt att sova då. Gör hon inte det så sparkar hon för fullt. Så här livlig var inte min första dotter. Är rätt glad att jag har moderkakan i framvägg med denna vilding : D <3
Någon som börjat med stödstrumpor? Tänkte nog köpa mig ett par. Har inte blivit svullen än men lika bra att köpa innan svullnaden kommer. Bra mot åderbråck också :)
Jag som ska ha barn för första gången har kollat runt vad folk vart nöjda med o vad de inte varit nöjda med och kommit fram tror vi till att skaffa oss en Emmaljunga vagn edge duo. Dels för att den har lång sufflett och det är inbyggd myggnät och även solskydd, den är stabil och det ingår sittdel och många säger att den är stabil och sen är den fin oxå :) elr så funderar vi på Emmaljunga black någonting heter den och den har allt som 2014 men skillnaden är att när hon är 4-5 mån o nyfiken o vill se lite men ändå för liten för sittdel så kan man höja liggdelen upp ett snäpp men vi får väl se.
När ska ni köpa vagn?
Jag måste bara få fråga en sak, ursäkta om det blir lite äckligt. Sen jag blev gravid har jag fram till för två dagar sedan varit jätte hård i magen och nu plötligt raka motsatsen, jätte lös o magen bara vänder sig o jag måste springa på engång. Är det nåt som kan bli runt denna veckan i grav? Elr kan det vara järntabletterna som spökar?
Har ni kommit fram till något namn ? :)
Efter mycket prat och olika åsikter
Så har vi valt
Mollie :)
Åh vad fint namn ! Vår son heter mattheus så tyckte de passade bra med mollie :)
Ja e så envis så de kommer va en mollie när de kommer ut :) tycker flicknamn är jätte svårt !