• Cherryay

Bf Maj 2015

dajocani skrev 2015-03-14 17:04:08 följande:

Hej,

Jag skulle gärna vilja gå med i fb-gruppen.

29 år, BF 21 maj. Jag kommer ifrån Borås men bor i Oslo:)

Hej!

För att gå med i fb-gruppen: skicka din e-mail i ett PM till mig här på fl så lägger jag till dig! :) gruppen är hemlig, behöver därför din e-mail för att kunna skicka en inbjudan.
  • Cherryay
    ekmali skrev 2015-04-07 09:42:25 följande:

Har följt den här tråden ett bra tag :).

BF 25 maj.

Hur är det nu man går med i FB-gruppen (om jag får vara med)

Hej! Skicka ett PM till mig här med din e-mailadress så skickar jag en inbjudan till dig :) gruppen är hemlig så går inte att göra på annat sätt! :)
  • Cherryay
    Ankan4688 skrev 2015-04-07 11:36:42 följande:

Hej!

Jag har också följt tråden länge men inte skrivit...

Har BF 11 maj (v 35+0 )och vi kommer få en liten pojke. Har en flicka på 4 1/2 år sedan innan och bor norr om Stockholm med henne och min sambo.

Har ett arbete då jag åker omkring i Storstockholm kommunalt i princip hela dagarna så har slutat jobba nu, det blev för slitigt och stressigt. Känns skönt att vara ledig lite nu och förbereda så mycket jag orkar. Är ärligt talat väldigt matt och sover himla dåligt....

Vill också gärna vara med i FB gruppen om det är ok, hur gjorde man då?

Hej! Skicka ett PM till mig här med din e-mailadress så skickar jag en inbjudan till dig :) gruppen är hemlig så går inte att göra på annat sätt! :)
  • Cherryay
    Nea12 skrev 2015-04-08 18:42:40 följande:

Skulle vilja va med i fbgruppen men kan man skicka på på appen?

Skicka ett PM till mig med din e-mailadress så skickar jag en inbjudan till fbgruppen till dig :)
  • Cherryay
    Nhv skrev 2015-04-10 20:47:52 följande:

Måste fråga er, är såå nojjig. Va hos bm idag v33 (32+5) och bebis låg med huvud uppåt. Han har haft huvudet neråt dom senaste 3 veckorna men nu vänt sig uppåt. Hon sa att han har ca 2-3v på sig att vända sig, annars blir de ett vändningsförsök. Är jätteorolig för de! Just att försöka vända är en av dom 2 saker ja är rädd för. Vill verkligen inte! Så hur ligger era små i magarna? Någon som är i samma sits?

Vet hur det känns, är i v 35+1 idag och fick bekräftat i förra veckan att bebis är fixerad i säte, här känner inte bm efter hur bebis ligger förrän först i denna vecka men jag vet att bebis legat likadant de senaste två månaderna, dock tog jag ju för givet att det var huvudet jag känt fixera sig - inte säte... Tankarna bara far runt i huvudet, måste fatta beslut angående ev vändningsförsök, planerat kejsarsnitt eller vaginal sätesbjudning. Har läst allt som går att läsa om alla tre så informationen har jag visserligen, men känner sån ångest och panik inför vad jag ska välja, totalt borta, förstår inte hur jag ska kunna stå ut med de här känslorna eller komma fram till ett val, håller på att bryta ihop efter bara en vecka... Kände mig så redo för förlossningen men nu vet jag varken ut eller in, nära ett sammanbrott...
  • Cherryay
    Nhv skrev 2015-04-11 00:34:48 följande:

Nej fy! Känner att samma panik börjar komma. Vågar inte ens tänka tanken om bm säger nästa gång att han är fixerad i säte. Ett vändningsförsök och kejsarsnitt är dom saker ja är livrädd för. Och idag förklarade bm all info om säte, så att föda i sätesbjudning har hon lyckas skrämma upp mig med nu så de är inte heller något alternativ känner ja. Usch vill bara ha en vanlig förlossning! :(

Ja en vanlig förlossning var jag helt inställd på och redo för, nu så känns det som att jag inte vill någonting längre bara för att inget av de val jag har känns bra, välja mellan pest eller kolera liksom. Hade nog varit lättare om jag haft mer tid på mig att vänja mig vid tanken av en alternativ förlossning, men det fanns inte ens på kartan för min del. Måste försöka göra mitt val men så fort jag ens börjar tänka på det så får jag panikångest och bara gråter floder. Det kommer ju lösa sig på ett eller annat sätt, det vet jag ju egentligen, men mitt logiska tänkande är tyvärr deaktiverat för tillfället.
  • Cherryay
    Jordgubb90 skrev 2015-04-14 19:02:00 följande:

Vill bara uppdatera er alla om att jag inatt födde en liten son på 2850 g och 49 cm lång. Född i vecka 35 men jätteduktig att äta och alla värden ser finemang ut än så länge :) förlossningen tog 3 intensiva timmar. / lyckligast på jorden

GRATTIS!! <3
  • Cherryay
    Isabella93 skrev 2015-04-18 23:10:17 följande:

Halloj!

Jag vill bolla lite med er här o se vad ni tror. Jag läste om en tjej som va väldigt trött, hade humörsvägningar, va känslig och hade ökad mängd flytningar, 4 dagar gick hon så och den fjärde dagen kom hennes barn. De "symptomen" kan jag beskrivs mig själv med just nu. Kan det vara något på G för mig eller är det mest önsketänkande? ;)

Det är nog tyvärr önsketänkande...
  • Cherryay
    Isabella93 skrev 2015-04-19 08:45:03 följande:

Åh tusan..hehe! Vill att det ska vara något på G. ;)

Det skulle inte jag heller tacka nej till :P
  • Cherryay
    Oväsen skrev 2015-04-19 10:18:39 följande:

Cherryay, var det du som hade en bebis i säte? Har sen vänt sig?

Var inne på vändningsförsök i fredags och det lyckades, så nu håller vi tummarna att buskorven inte ska vända tillbaka igen :)
  • Cherryay
    Oväsen skrev 2015-04-19 11:04:06 följande:

Cherryay, vad härligt! Grattis till att vändningsförsöket lyckades!

Tack! Går inte ens att beskriva lättnaden :)
  • Cherryay
    Isabella93 skrev 2015-04-23 17:41:21 följande:

Jag håller på o förbereda o packa inför förlossningen nu och kollar lite packlistor på internet, överallt står det att man ska ha med journal från mvc. När får man den? Är inte det något som finns på datorn som förlossningen får automatiskt?

Det är olika beroende på vart du bor, bara att fråga din bm om vad som gäller för dig :) för min del är det bara elektroniskt som gäller så jag behöver inte ha med mig något.
  • Cherryay
    Yonndax skrev 2015-04-27 19:02:20 följande:

Har en liten fråga till er som har en del förvärkar/SD.

Hur känns det när era små rör på sig?

Jag har inte några större mängder SD eller förvärkar nån enstaka då och då, men när min lilla rör på sig gör det något grymt ont. Magen blir stenhård och jag får andas igenom det. Avtar ju snabbt men ibland går det bak i ryggen oxå. Tror inte förlossningen är på g men jag hade det inte så när jag väntade sonen. Men det har varit så i snart 2 veckor.

Det är samma för mig när bebis rör på sig, gör sjukt ont, vet inte vad det är för något.
  • Cherryay
    hellomum skrev 2015-04-28 08:36:54 följande:

Fråga: Vad betyder SD i dessa sammanhang?

Sammandragningar
  • Cherryay
    litetmoln skrev 2015-05-06 16:09:22 följande:

Tyvärr är det inte alla som respekterar det. Jag orkade inte ta emot besök. Hade ont. Var jätte trött. Och vi ville bara ha lugn och ro med bebisen på BB i några dagar. Men vi fick ingen förståelse utan jag fick allt höra efteråt hur ledsen och utanför den känt sig för att den inte fick träffa bebis på en gång. Där fans det ingen förståelse för hur det kändes för oss. Eller mig. Det var mig all kritik överöstes på.

Men håller med om att det är bara att säga till att besök tas emot sen. Förstår inte varför det ska rusa in folk så fort man fött. Bebisen behöver också lugn och ro. Det är ju en rätt dramatisk upplevelse att komma ut till världen.

Skit i vad folk tycker, de får klaga o sura bäst de vill! Du och bebis behöver lugn o ro att få vila o mysa tillsammans, om du inte orkar tjafsa så får du be din man göra det åt dig, förstår att det är jobbigt för man inte vill göra andra besvikna osv men det är även välkänt att det absolut bästa för barnet att slippa massa nya intryck första dagarna, räcker gott med partner och ev syskon.

Jag slipper det problemet som tur är eftersom besök från anhöriga inte är tillåtet på BB, bara partner o ev syskon, sen när vi åker hem kommer jag nog vilja ha lugn o ro några dagar också (beroende på hur länge man blir kvar på BB förstås).

Det är verkligen hemskt att behöva ta emot kritik för att vilja vara själv, det är ditt val, du som bestämmer och ingen annan, tycker ni ska sätta ner foten ordentligt o ryta ifrån, om de inte kan acceptera (UTAN kritik) att ni vill vara ensamma ett tag och sen säger till när det är ok med besök, så behöver de inte få träffa bebis alls! Punkt.
  • Cherryay
    hellomum skrev 2015-05-06 14:55:29 följande:

Inskrivning i morgon och snitt på måndag. Med förra barnet ville jag inte ha besök på BB och det fungerade bra, de flesta fick aldrig chansen till att fråga. Denna gång då vi vet att vi blir kvar längre och har specifik dag, har folk redan börjat säga/antyda att de vill/kommer hälsa på. Bara det att äldsta är hos farmor som jag inte heller vill ska komma (älskar min svärmor så det är inte det som är problemet;) Jag brukar inte ha svårt att säga nej, men just nu börjar jag gråta när jag tänker på att jag vill va ifred, med min partner och våra barn. Vet inte hur jag ska lägga fram det för nära och kära. Helt stänga av mobilen?

litetmoln skrev 2015-05-06 16:09:22 följande:

Tyvärr är det inte alla som respekterar det. Jag orkade inte ta emot besök. Hade ont. Var jätte trött. Och vi ville bara ha lugn och ro med bebisen på BB i några dagar. Men vi fick ingen förståelse utan jag fick allt höra efteråt hur ledsen och utanför den känt sig för att den inte fick träffa bebis på en gång. Där fans det ingen förståelse för hur det kändes för oss. Eller mig. Det var mig all kritik överöstes på.

Men håller med om att det är bara att säga till att besök tas emot sen. Förstår inte varför det ska rusa in folk så fort man fött. Bebisen behöver också lugn och ro. Det är ju en rätt dramatisk upplevelse att komma ut till världen.

Skit i vad folk tycker, de får klaga o sura bäst de vill! Du och bebis behöver lugn o ro att få vila o mysa tillsammans, om du inte orkar tjafsa så får du be din man göra det åt dig, förstår att det är jobbigt för man inte vill göra andra besvikna osv men det är även välkänt att det absolut bästa för barnet att slippa massa nya intryck första dagarna, räcker gott med partner och ev syskon.

Jag slipper det problemet som tur är eftersom besök från anhöriga inte är tillåtet på BB, bara partner o ev syskon, sen när vi åker hem kommer jag nog vilja ha lugn o ro några dagar också (beroende på hur länge man blir kvar på BB förstås).

Det är verkligen hemskt att behöva ta emot kritik för att vilja vara själv, det är ditt val, du som bestämmer och ingen annan, tycker ni ska sätta ner foten ordentligt o ryta ifrån, om de inte kan acceptera (UTAN kritik) att ni vill vara ensamma ett tag och sen säger till när det är ok med besök, så behöver de inte få träffa bebis alls! Punkt.
  • Cherryay

MorCaa 1:a maj 05.52 pojke 3675g 51cm (Samson)

Oväsen 10:e maj 19.36 flicka 4460 g 54 cm

S1528 11:e maj 15.28 flicka 3790g 52cm

Marriew 13:e maj 14.06 pojke 4160g 54cm

Cherryay 14:e maj 06.30 flicka 4020g 53cm (Naemi)

Svar på tråden Bf Maj 2015