• sofia86

Bf Maj 2015

saraodavid skrev 2014-10-28 16:56:02 följande:

Den heter Pocket Fetal Doppler!

Vet inte varför barnmorskan ska ha ngt att säga om det!?

Skulle det vara skadligt skulle det aldrig finnas att köpa! Och det skulle jag heller aldrig utsätta fostret för :)

Sen är det som med allt annat - för mycket av ngt är aldrig bra!!

Jag tycker den är toppen och lugnar mig :)

Jag har köpt en jag med men visste inte om man kunde höra redan ? Jag är v 12+2

Min barnmorska sa att man ska använda den korta stunder få tal ggr så inte varje dag men det behöver man ju inte göra :)
  • sofia86

Hej!

Är i vecka 15 (14+3)

Jag har känt bebis senaste 2 veckor med små "dunsar" lr vad man ska säga :) som små små sparkar,senaste två dagarna inte lika ofta. Senast igår kväll. Har tid för hjärtljud hos bm 20/11 .

Oroar mig dagligen att bebis är död,att något är fel. Vet inte varför jag känner denna oro. Någon mer som har denna oro? Kuben gick jätte bra och bebis härjade runt i magen, hade 1:20.000 så det kändes skönt !

Hur stor är risken för missfall eller att något ska va fel?tycker magen blivit mindre,inte samma illamående . Har ont i magen,ner till och gör ont i livmodertappen, men inget blod eller något.

Tacksam för svar

• sofia86
    Bebben84 skrev 2014-11-12 11:28:14 följande:
    Man känner bebisen lite olika i början. Du kände senast igår ikväll så allt verkar vara bra :). Men är du jätteorolig tycker jag att du ska ringa din bm eller boka ett ul privat så du får se att allt är ok :)
    Ja de e väl så. Jag som

Nojar. Har ju tid den 20:e så får väl vänta tills dess annars. Tycker inte jag riktigt kan njuta och slappna av i denna graviditet
  • sofia86
    Titt ut skrev 2014-11-12 15:14:16 följande:
    Hej!
    Om det ser bra ut på kuben så är risken väldigt liten. Illamåendet brukar försvinna efter vecka 12-13 och magen brukar också bli mindre efter dessa veckor pga att tarmarna som tidigare blivit uppsvällda återgår till sitt normala. Min mage har också blivit mindre och illamåendet är helt borta (jag är i vecka 15). Jag kan också få ont ibland i nedre delen av magen, jag läste på ett ställe att det är bara bra att känna livmodern växa. Det är nog det du känner av.
    Läste att det va nån som fick missfall i denna veckan så då blir man orolig igen.

Försöker att va så positiv de bara går !

Längtar till nästa ultraljud o se att allt är bra .

Ja de kanske är växtvärk :)
  • sofia86

Va hos barnmorskan idag och lyssna på bebis hjärta för första gången ! Vilken lycka!

155 slag per minut!

Pratade även om att de gör ont,trycker och hugger i nedre delen av magen,och livmodertappen. Hennes svar va

Att det är bara bra att det gör det,för nu växer det för fullt där

Inne! :)

• sofia86
    mybaby7 skrev 2014-11-13 14:52:44 följande:
    Åhhhh vilken lycka!!! Va mysigt:)) skönt att höra att allt va bra! Försök att njuta nu!:) vilken vecka är du i? :)
    Är i v 15(14+4)

Nu ska ja bara försöka slappna av o njuta ! :)
  • sofia86

Har gått ner 8 kilo,men har sånt sjukt illamående så ja varit sängliggandes mesta av tiden,hoppas de vänder snart !!

Första sonen gick ja upp 8 kilo med. För mig är det rätt ofattbart o gå upp 30+

V15(14+4)

• sofia86
    Jordgubb90 skrev 2014-11-16 10:12:01 följande:

Någon som kännt bebis ännu? :) Jag har tyvärr inte gjort det.

V16 (15+1)

Små puffar som små små sparkar,hoppar till varje gång med världens leende :)

V16 (15+0)
  • sofia86

Vecka 16(15+1)

Känner små små sparkar :)

På torsdag är det dax för hjärtljud !

Svar på tråden Bf Maj 2015